|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / VOTM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
VOTM
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Teorie a metodika volejbalu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
37 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky metodických postupů při nácviku herních činností, vybraných útočných a obranných kombinací v rámci daného systému hry družstva ve volejbalu v předmětu Teorie a metodika volejbalu.
|
Požadavky na studenta
|
Student plní průběžně zadané úkoly ve skupinách; sestaví základní inventář činností pro nácvik volejbalových dovedností, herních činností, průpravných a modifikovaných her;
je průběžně hodnocen za demonstraci skupinového úkolu.
|
Obsah
|
Výuka je orientovaní na elementární nácvik a základní herní chování (etapa začátečnického volejbalu; etapa rozvoje herních činností; etapa zvládnutí herních činností a zrodu první herní specializace v podmínkách modifikované hry).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Buchtel,J. Teorie a metodika volejbalu. Praha, 2005.
-
Základní:
Císař,V. Volejbal. Praha, 2005.
-
Základní:
Haník,Z. a Lehnert,M. Volejbal 1. Herní dovednosti a kondice v tréninku mládeže.. Praha, 2004.
-
Doporučená:
ZAPLETALOVÁ,L., PŘIDAL,V. Didaktika volejbalu.. Bratislava,, 1997.
-
Doporučená:
Kaplan, Oldřich; Buchtel, Jaroslav. Odbíjená : Teorie a didaktika. Praha : SPN, 1987.
-
Doporučená:
Oficiální pravidla volejbalu, beachvolejbalu, deblů.. Přerov: Taraba,, 2001.
-
Doporučená:
FRÖMEL, K. Programované učební postupy ve volejbale. Olomouc: PF UP, 1986.
-
Doporučená:
Volejbal : metodický materiál určený pro mládežnické kategorie. Praha : Český volejbalový svaz, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
U studenta se předpokládá základní orientace v technice herních volejbalových činností a jejich praktické osvojení. Student dokáže používat získané dovednosti (projev herní chování) v rozsahu předmětu Sportovní hry 2 - volejbal . |
Získané způsobilosti |
Student analyzuje herní činnosti,herní kombinace, herní systémy; popíše a vysvětlí techniku herních činností a kombinací, následně sestaví nácvikovou řadu; zařadí průpravné a herní cvičení do vyučovací jednotky; navrhne průpravné a modifikované hry; vymezí základy hry 3:3 a 4:4, graficky znázorní navržená cvičení a systém hry. |
Vyučovací metody |
- Kooperativní výuka
- Prezentace práce studentů
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
- Samostudium literatury
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
- Demonstrace dovedností při cvičení
- Průběžná evaluace
- Autoevaluace
|
|
|
|