|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9ZTGI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9ZTGI
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Zprac. textových a grafických informací
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/CZTGI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Principy počítačové grafiky, barevné modely, formáty grafických souborů. Aktivní zvládnutí vektorových a bitmapových editorů (Corel a Photoshop). Tvorba animací. Základy typografie. Zpracování textu, grafiky, digitální fotografie. Práce se skenerem. Tvorba jednoduché animace a prezentace. Znalosti a dovednosti prokáží studenti vypracováním grafického projektu na zadané téma. Důraz je kladen na tvůrčí práci a kreativitu.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné vypracování zadaného projektu.
Zápočet před zkouškou se neuznává.
|
Obsah
|
1. Barevné modely, barevné prostory. Vektorová a bitmapová grafika. Formáty souborů. 2. Vektorová grafika: základní pojmy vektorové grafiky, nástroje vektorové grafiky, ukazatele, typy zobrazení, vrstvy, kreslení křivek a objektů, výběr, přesun a základní úprava objektů. Transformace objektů; zrcadlení, rotace, velikost a zkosení, tvarování, kopírování, duplikáty, seskupování a kombinování, změna pořadí objektů 3. Zarovnávání a rozmisťování objektů, přichytávání k vodítkům, mřížce a objektům. Přesné kreslení. Výplně a obrysy, síťová interaktivní výplň, oříznutí - kontejner (ořezová maska) 4. Perspektiva, přechod, obálka, vysunutí, stín, průhlednost objektů a další vektorové efekty 5. Výtvarný a odstavcový text, Text na osnově, Symboly, přizpůsobení textu rámci, slučování textu z databáze s grafikou, import, export, publikování do pdf, použití tabletu při práci s vektorovou grafikou. 6. Bitmapová grafika: základní pojmy bitmapové grafiky, nový obrázek, pracovní plocha, rozlišení, nástroje, základní typy zobrazení, nastavení barev a tónů, od úrovní ke křivkám, nahrazování barev, použití štětce, vrstvy, výběry, cesty, masky, kanály, vrstvy, sady, efekty, styly, ořezové skupiny, výběry, výplně, cesty (osnovy) 7. Vodítka a mřížky, masky, rychlá maska, kanály, masky vrstvy, průhlednost, text, textové vrstvy, kreslení, vybírání a přemísťování objektů, seskupování objektů, transformace, změna velikosti plátna, rotace a převracení obrázku, ořezávání, přechody, světlost, tmavost, ostrost, sytost, kreslení, retušování: klony, záplaty a retuše štětcem, filtry a efekty, import a export, obrázky ze skeneru, obrázky z digitálního fotoaparátu, použití tabletu při práci s bitmapovou grafikou 8. Automatizace zpracování textu i grafiky. Tvorba fotogalerií. 9. Bitmapová a vektorová grafika na Webu 10. Digitální video: základní pojmy digitálního videa, projekt, videoprogram, klip, pracovní prostředí, editovací režimy, kodek; komprese, formáty souborů, barevná hloubka, rozměr obrazu, data rate, vrstvení, audio, střih, klíčové snímky a rendering, titulky, capturing a import klipů; export videa, přechody, průhlednost,efekty, pokročilé techniky střihu 11. Vektorové animace, tvorba vektorových animací, vrstvy, časová osa, scény, snímky, klíčové snímky, objekty, symboly, knihovny, vodící linky, mřížka, pravítka, průhlednost, zabarvení, import, publikování, animace v animaci, masky. Základy ActionScriptu 12. Tvorba graficky orientované aplikace v Delphi: základní postupy 13. Grafy: grafy v Excelu v Mathematice, v Maple, v Matlabu a ve Statistice
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Čulík, Miroslav. Český CorelDRAW 9 : podrobný průvodce začínajícího uživatele. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-881-4.
-
Doporučená:
Bouton, Gary David; Bartel, Martin. Mistrovství v Adobe Photoshop 6. Svazek 1. Praha : SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-18-6.
-
Doporučená:
Bouton, Gary David; Bartel, Martin. Mistrovství v Adobe Photoshop 6. Svazek 2. Praha : SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-18-6.
-
Doporučená:
Miller, Deborah; Dorovský, Ilija. Mistrovství v CorelDRAW 8. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-124-X.
-
Doporučená:
Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
-
Doporučená:
Havelka, Jan. Počítačová typografie pro každého. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-165-8.
-
Doporučená:
Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
-
Doporučená:
Fotr, Jiří; Křenek, Jan; Vlach, Martin. Tipy, efekty a kouzla v Adobe Photoshopu. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-438-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|