|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / DIDI2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
DIDI2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Didaktika informatiky 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KVD/DIDI1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit a zdokonalit didaktické schopnosti a dovednosti studentů. Obsah předmětu: 1. Řízení učení žáka a vyučování, systém samostatně řízené práce žáka v předmětu. 2. Didaktické zásady a principy v technicky zaměřených předmětech a informatice. 3. Příprava učitele na vyučování. Základní body, forma a zvláštnosti příprav na vyučování informatiky. 4. Metodika vyučování jednotlivých tématických celků školské informatiky, typy, rozbor a řešení úloh, jejich klasifikace a přiměřenost školské praxi. 5. Diagnostika kvality vyučování, hodnocení žákovských projevů a vědomostí. Problematika počítačových testů. 6. Otázky motivace žáků, péče o talentované žáky, úroveň jazykového projevu učitele, práce s odbornou literaturou. 7. Společenské, etické a psychologické problémy trojúhelníku "učitel - žák - počítač", zodpovědnost učitele vyplývající ze zákona.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1. Didaktická a metodologická analýza výuky zvoleného tématu a její prezentace.
2. Splnění úkolů v rámci seminářů.
Požadavky ke zkoušce:
1. praktická část - student vypracuje přípravu na hodinu na zadané téma.
2. teoretická část - student si připraví teoretické podklady k vylosovanému okruhu a při ústním pohovoru prokáže své znalosti.
U zkoušky student prokazuje teoretické i praktické aplikované znalosti a dovednosti získané v předmětu Didaktika výpočetní techniky 1 a 2.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na portálu ZČU (http://portal.zcu.cz v sekci Courseware > DID2B).
|
Obsah
|
Projektová výuka, mezipředmětové vazby, průřezová témata. Školní vzdělávací plán v návaznosti na RVP. Autoevaluace. Bitmapová a vektorová grafika a jejich výuka. Programování a jeho výuka. Tvorba textů a její výuka. Tabulky a grafy a jejich výuka. Prezentace, zásady tvorby a její výuka. Internet, komunikace, tvorba webu ve výuce. Sítě a hardware a jejich výuka. Multimédia ve výuce. Využití moderních technologií ve výuce informatiky. Řízení výukového procesu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Drlík, P., Hvorecký, J. Informatika - nástin didaktiky. PF Nitra, 1992.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-681-0.
-
Doporučená:
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Doporučená:
Čapek, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
Doporučená:
Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika.
-
Doporučená:
___. Učebnice výpočetní techniky pro daný typ školy.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Celkem
|
128
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí aplikovat dokumenty RVP do školního vzdělávacího plánu jak v minimální, tak i v maximální možné variantě časové dotace předmětu. Student chápe význam a důležitost autoevaulvace a ví, kde o ní získat potřebné informace. Student volí správné metody pro výuku konkrétní tematiky včetně specifických metod výuky výpočetní techniky. Student dokáže vyjmenovat oblasti výpočetní techniky týkající se výuky tohoto předmětu na daném typu školy. Tématiky dokáže analyzovat a vybrat podstatné cíle vedoucí ke zvládnutí dané tematiky žáky. Student ví, co jsou to průřezová témata a mezipředmětové vazby, a dokáže navrhnout způsob, jak je do výuky prakticky začlenit. Student dokáže vytvořit soubor úloh, které povedou ke splnění daných cílů výuky. Student cítí potřebu dodržování autorského zákonu a norem a nutnost je dále předávat. Student umí svůj výstup a znalosti kriticky hodnotit, hledat své silné i slabé stránky. Z profesních kompetencí učitele jsou částečně rozvíjeny zejména kompetence pedagogické a didaktické, diagnostické, sociální, komunikativní, organizační a řídící. Student dokáže rozlišit a zdůvodnit vhodnost využití jednotlivých technologií pro výuku konkrétního tematického celku. Student umí účelně ovládat aplikace pro řízení výukového procesu a dokáže analyzovat jejich výhody a nevýhody |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|