|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / IVA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
IVA
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Informatika a volnočasové aktivity
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je studenty informovat a zdokonalit v možnostech rozvoje žáků pomocí mimoškolních aktivit a soutěží souvisejících s informatikou a ICT.
|
Požadavky na studenta
|
Zhodnocení soutěže či volnočasové aktivity z oblasti informatiky a ICT na základě vlastní zkušenosti. Úspěšné splnění testu. Odevzdání všech zadaných úloh. Pozitivní hodnocení u všech požadavků.
|
Obsah
|
Druhy a charakteristické rysy volnočasových aktivit v oblasti informatiky a ICT.
Aktivity zaměřené na rozvoj dětí a mládeže v oblasti informatiky a ICT.
Organizace zajišťující volnočasové aktivity v oblasti informatiky a ICT.
Druhy soutěží v oblasti informatiky a ICT podle vyhlašovatele.
Soutěže a jejich organizace v souladu s platnou legislativou.
Středoškolská odborná činnost (SOČ) zaměřená na informatiku a ICT.
Mezinárodní rozměr soutěží a volnočasových aktivit.
Pravidla počítačové hygieny pro děti.
Vliv rodiny na volnočasové aktivity dětí.
Tvorba náplně volnočasových aktivit souvisejících s informatikou a ICT.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hofbauer, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
-
Doporučená:
Veselá, J. Jak ve volném čase? Projekty her pro volný čas dětí a mládeže. Hradec Králové, 1997. ISBN 80-7041-146-5.
-
Doporučená:
Kapitoly z pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy university, 1996. ISBN 80-210-1274-9.
-
Doporučená:
Spousta, V. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
-
Doporučená:
Pávková, J. Pedagogika volného času. Praha, 2003. ISBN 80-7178-711-6.
-
Doporučená:
Průcha, J. Přehled pedagogiky. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-567-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
osobní zkušenost s volnočasovými aktivitami a soutěžemi |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat dovednosti vyplývající z počítačové gramotnosti |
vyhledávat informace z různých zdrojů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát druhy a charakteristické rysy volnočasových aktivit v oblasti informatiky a ICT |
znát druhy soutěží v oblasti informatiky a ICT podle vyhlašovatele |
mít přehled o organizacích zajišťujících volnočasové aktivity v oblasti informatiky a ICT |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat možnosti volnočasových aktivit dětí a mládeže |
navrhnout v konkrétní situaci vhodnou volnočasovou aktivitu |
umět navrhnout náplně volnočasových aktivit souvisejících s informatikou a ICT |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
|
|
|
|