|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / PGM1P
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
PGM1P
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Programování 1 pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KIV/PPA1 a KPV/TI a KPV/9TI a KTE/+ZPE
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky programování v procedurálním jazyku a seznámit je po teoretické a praktické stránce s elementárními základy programování se zvláštním zřetelem ke vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích spočívající v řešení praktických příkladů. Vypracování a obhájení zadaných seminárních prací (dílčích programů s kompletními dokumentacemi) popř. komplexního semestrálního projektu (komplexního programu s kompletní dokumentací). Seminární práce nebo semestrální projekt musí splňovat podmínky pro uznání. Splnění bodového limitu ze dvou zápočtových testů.
|
Obsah
|
Seznámení s možnostmi a technikami programování, typy programovacích jazyků.
Základy programovacího jazyka (syntax a sémantika), datové typy.
Načítání dat z klávesnice, výstup na zobrazovací zařízení, řetězce, matematické funkce.
Práce s textovými řetězci, možnosti využití matematických funkcí.
Podmínkové příkazy, logické operátory, metody (funkce a procedury).
Cykly, jejich typy a praktické příklady použití.
Principy práce s polem a praktické příklady jeho využití, ladění programu.
Parametry, jejich funkce a využití v rámci metod.
Práce se souborem, vstup a výstup do souboru, typy souborů a jejich odlišnosti.
Principy a používání záznamu či jeho alternativami s ohledem na použitý programovací jazyk.
Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků vzdělávacích oblastí zahrnujících programování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jan Fadrhonc, Ph.D. (100%),
Mgr. Filip Frank, Ph.D. (100%),
Mgr. Jaromír Háka (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vrbík, Václav. Algoritmy - řešené příklady. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 2002. ISBN 80-7020-103-7.
-
Doporučená:
PRAYAGA, L. Android App inventor for the absolute beginner.. Boston, MA: Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-285-73333-3.
-
Doporučená:
HARRISON, Ros. ECMAScript Cookbook. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78862-817-4.
-
Doporučená:
HARRISON, R. ECMAScript cookbook: over 70 recipes to help you learn the new ECMAScript (ES6/ES8) features and solve common JavaScript problems. Birmingham, 2018. ISBN 978-1-78862-817-4.
-
Doporučená:
BARRY, P. a D. GRIFFITHS. Head first programming: [a learner's guide to programming using the Python language].. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2009. ISBN 05-968-0237-4.
-
Doporučená:
Ježek, Karel. Informatika. 1. vyd. Plzeň : Vysoká škola strojní a elektrotechnická, 1990. ISBN 80-7082-024-1.
-
Doporučená:
Žára, Ondřej. JavaScript : programátorské techniky a webové technologie. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4573-9.
-
Doporučená:
VIRIUS, M. Pascal: programování pro začátečníky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4116-1.
-
Doporučená:
Pilgrim, Mark. Ponořme se do Python(u) 3. Edice CZ.NIC, 2010. ISBN 978-80-904248-2-1.
-
Doporučená:
Pilgrim, Mark. Ponořme se do Python(u) 3 = Dive into Python 3. 2010. ISBN 978-80-904248-2-1.
-
Doporučená:
Vrbík, Václav. Programování. 1.. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-663-0.
-
Doporučená:
MCMANUS, S. Scratch programming in easy steps. Leamington Spa, Warwickshire, U. K: In Easy Steps, 2013. ISBN 978-184-0786-125.
-
Doporučená:
Vrbík, Václav. Základy výpočetní techniky II : Určeno posl. 3. roč. učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1991. ISBN 80-7043-026-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
identifikovat základní problémy související s algoritmickou složitostí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využít základní algoritmické konstrukce |
vybrat prostředí pro rozvoj algoritmického myšlení podle účelu použití |
použít různé způsoby algoritmizace |
využít při algoritmizaci znalosti z teorie grafů |
řešit příklady využitelné k rozvoji algoritmického myšlení ve zvoleném prostředí |
analyzovat problémy z různých oblastí a sestavit pro jejich řešení vhodný algoritmus v různých podobách na základě pravidel |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
řídit se příslušnými principy při využívání záznamu či jeho alternativy s ohledem na programovací jazyk |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozpoznat možnosti, které nabízí použití různých typů programovacích jazyků |
použít programovací jazyk v souladu s jeho syntaxí a semantikou |
řešit úlohy vztažené k vstupně/výstupním operacím (např. z klávesnice, na obrazovku, ve vztahu k souboru apod.) |
použít správně struktury programovacího jazyka spojené s logickými operátory |
vybrat při programování správný cyklus pro řešení příslušného problému |
odladit program |
využít vhodně metody včetně parametrů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Skupinová konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|