|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / PGM2B
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
PGM2B
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Programování 2 pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Programování 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pokročilejších technik programování s využitím vhodného vývojového prostředí, přičemž důraz bude kladen na možnosti využití ve školním prostředí. Principy OOP bude student ověřovat na praktických příkladech, díky kterým si osvojí pracovní postupy vedoucí k efektivnímu používání vývojového prostředí v rámci studia učitelského oboru či oborové kombinace a následně v učitelské praxi. Praktické příklady budou vždy doplněny didaktickými zásadami výuky vybraných tematických celků.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet - úspěšné splnění dvou zápočtových testů.
Zkouška - úspěšné splnění teoretického a praktického testu.
Zápočet před zkouškou se neuznává.
|
Obsah
|
Rekapitulace základních příkazů a syntaxe programovacího jazyka.
Teoretické základy a praktické využití hlavních výhod OOP (dědičnost, zapouzdření, polymorfismus)
Představení dynamických datových struktur.
Úvod a seznámení s grafickými možnostmi programovacího jazyka.
Možnosti balíků (packages), staticky a dynamicky linkovaných knihoven a využití základních knihovních tříd.
Seznámení a práce s výjimkami.
Návrh a tvorba GUI aplikace, zásady a principy používané při tvorbě GUI programu.
Možnosti využití multitaskingu.
Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Michalík, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jan Fadrhonc, Ph.D. (100%),
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Michalík, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Cantú, Marco. Myslíme v jazyku Delphi 7 : knihovna zkušeného programátora. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0694-6.
-
Doporučená:
Pecinovský, Rudolf. OOP : naučte se myslet a programovat objektově. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
-
Doporučená:
Keogh, James Edward; Giannini, Mario. OOP bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0973-9.
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Učebnice jazyka C. 1. díl. 6. vyd. České Budějovice : Kopp, 2009. ISBN 978-80-7232-383-8.
-
Doporučená:
Herout, Pavel. Učebnice jazyka Java. 5., rozš. vyd. České Budějovice : Kopp, 2010. ISBN 978-80-7232-398-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
4
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
126
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zná základní příkazy a syntax programovacího jazyka, to jest cyklů, podmínek, metod a jiných základních dovedností z oblastí programování z pohledu teorie |
vstupní znalosti na úrovni předmětu KVD/PGM1P |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dovede prakticky používat podmínky, cykly a metody |
vstupní dovednosti na úrovni předmětu KVD/PGM1P |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zná základní problematiku objektově orientovaného programování |
zná základní didaktické zásady výuky vybraných tematických celků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dovede samostatně vytvářet jednoduché i komplexní programy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Praktická zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|