|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / ZDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
ZDP
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Zpracování diplomové práce na počítači
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 15
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do systematické tvorby diplomové práce s přesahem do odborné a vědecké činnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Představení výsledku vlastní práce podle jednoho ze zvolených témat dle osnovy předmětu.
Splnění závěrečného testu.
|
Obsah
|
Osnova předmětu:
Normy využívané při zpracování diplomové práce.
Odborné a vědecky hodnocené zdroje a knihovnické služby.
Možnosti získávání finančních prostředků pro podporu vědecké výzkumné činnosti v oblasti pedagogického výzkumu.
Šablona pro zpracování diplomové práce na počítači.
Výzkumné metody pedagogického výzkumu.
Pravidla a zásady pedagogického experimentu.
Nástroje pro sběr dat potřebné pro vypracování diplomové práce.
Vybrané statistické metody pro zpracování a vyhodnocení dat.
Programové nástroje pro zpracování a vyhodnocení dat v rámci pedagogického výzkumu.
Možnosti publikování výsledků odborné a vědecké činnosti.
Konkrétní problémy při tvorbě diplomové práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-921-4.
-
Doporučená:
Elektronická učebnica pedagogického výskumu
(Gavora, Peter a kol.)
-
Doporučená:
Katuščák, Dušan; Drobíková, Barbora; Papík, Richard. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce : jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. 5. vyd., v českém jazyce 1. [Nitra] : Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
-
Doporučená:
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
-
Doporučená:
Němejc, Jiří. Metodika zpracování a úprava diplomových prací. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-632-0.
-
Doporučená:
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Doporučená:
Krčál, Martin; Teplíková, Zuzana. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
-
Doporučená:
Gibilisco, Stan. Statistika bez předchozích znalostí. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2465-9.
-
Doporučená:
Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
-
Doporučená:
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
26
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
dodržovat základní typografická pravidla při tvorbě textových dokumentů |
identifikovat výhody a nevýhody jednotlivých grafických formátů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
připravit dokument k tisku podle základních principů DTP |
vytvářet textové dokumenty na základě vlastních i vestavěných šablon |
vkládat do textového dokumentu vhodně formátované netextové prvky a automatické prvky |
používat základní i pokročilé editační funkce a nástroje při práci s bitmapovou a vektorovou grafikou |
aplikovat principy využívané při získávání, prohlížení, organizaci, formátování, analýze, reprezentaci a ukládání tabulkových dat ve vybraném softwaru |
vytvořit osnovu kvalifikační práce |
prezentovat svou práci |
dodržovat stanovený časový plán tvorby kvalifikační práce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
řídit se při zpracování diplomové práce platnými normami různých úrovní |
dodržovat pravidla a zásady pedagogického experimentu |
popsat možnosti publikování výsledků odborné a vědecké činnosti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat při tvorbě diplomové práce rozmanité knihovnické služby |
používat při tvorbě diplomové práce v maximální míře možnosti, které mu poskytuje software, který si vybral pro její psaní |
vybrat vhodnou metodu pedagogického výzkumu pro tvorbu jeho diplomové práce |
vybrat vhodné nástroje pro sběr dat k jeho diplomové práci |
použít vhodné statistické metody pro zpracování získaných dat k jeho diplomové práci |
vybrat vhodný software pro zpracování a vyhodnocení dat v rámci pedagogického výzkumu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|