|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / DPSŠ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
DPSŠ2
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Diplomová práce SŠ 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je nabývat a rozvíjet odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti pro vypracování a obhajobu diplomové práce a v obecnějším smyslu též jakékoliv ucelené, komplexní a tvůrčí odborné práce v oboru výtvarné výchova se zaměřením na problematiku SŠ. Zvláštním cílem je rozvíjet odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k věcné a logické argumentaci, průkazné a srozumitelné jak pro odborné společenství, tak pro veřejnost.
|
Požadavky na studenta
|
Rozpracování projektu diplomové kvalifikační práce v těchto rovinách: předběžný obsah a struktura textové části; pokud se jedná o didakticky zaměřenou práci s ověřením ve školním prostředí, pak také rozvrh projektu a návrh vyučovacích celků; pokud se jedná o prakticky zaměřenou práci, předloží student skicovní materiál.
Textová část kvalifikační práce bude obsahovat:
1. Didaktickou část - konkrétní návrhy využití tématu DP v didaktické oblasti upřesnění.
2. Analýzu uplatněných obrazných prostředků v tvůrčím procesu a ve výsledné výtvarné práci v umělecko kulturním kontextu a ve vztahu k zvolenému tématu. Tato část diplomové práce je zaměřena buď na vlastní autorskou tvorbu výtvarného díla, nebo je zaměřena na výzkum či teoretický výklad; oba typy zaměření se mohou vhodně doplňovat, nebo naopak specializovat.
|
Obsah
|
Textová část kvalifikační práce bude obsahovat:
1. Didaktickou část - konkrétní návrhy využití tématu DP v didaktické oblasti upřesněné pro tematiku SŠ.
2. Analýzu uplatněných obrazných prostředků v tvůrčím procesu a ve výsledné výtvarné práci v umělecko kulturním kontextu a ve vztahu k zvolenému tématu. Tato část diplomové práce je zaměřena buď na vlastní autorskou tvorbu výtvarného díla, nebo je zaměřena na výzkum či teoretický výklad; oba typy zaměření se mohou vhodně doplňovat, nebo naopak specializovat.
Diplomová práce je výstupním projektem magisterského studijního programu, je nutnou podmínkou úspěšného završení studia v příslušném oboru. Při vstupu do diplomového semináře si student volí jedno z témat vypsaných katedrou případně vlastní téma, které schválí vedoucí diplomového úkolu. Katedra stanovuje harmonogram práce a student spolu s vedoucím diplomového úkolu vypracuje plán řešení diplomového úkolu, který systematicky plní. Student pravidelně konzultuje s vedoucím diplomového úkolu svůj pracovní postup a získává od něj informace potřebné k jeho úspěšnému řešení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Prof. akad. sochař Kurt Gebauer, dr. h. c. (100%),
PhDr. Martina Komzáková, Ph.D. (100%),
PhDr. Jan Mašek, Ph.D. (100%),
Mgr. Monika Plíhalová (100%),
PaedDr. Rudolf Podlipský, Ph.D. (100%),
MgA. Mgr. Stanislav Poláček (100%),
Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc. (100%),
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
210
|
Celkem
|
210
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalosti potřebné k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo tvůrčího výtvarného díla; |
ověřit znalosti potřebné k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo výtvarného díla; |
vyhledat informace z různých zdrojů s ohledem na cíle své tvůrčí činnosti v diplomovém úkolu; |
objasnit vědecké nebo umělecké kontexty nezbytné pro systematické tvůrčí zpracování odborného textu nebo tvůrčího výtvarného díla. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
soustavně získávat informace a osvojovat si poznatky potřebné ke splnění diplomového úkolu; |
formulovat cíle, problémy a hypotézy v souladu se standardními metodickými postupy; |
uspořádat poznatky a zkušenosti do smysluplného výkladu nebo tvůrčího výtvarného díla; |
plánovat postup práce na diplomovém úkolu s oporou v konzultacích a dohodnutý plán dodržovat. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ověřit znalosti potřebné k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo výtvarného díla; |
vyjmenovat zdroje informací a popsat metodické postupy nezbytné pro přípravu diplomové práce; |
prokázat kulturní vědění potřebné pro tvůrčí práci; |
popsat nejčastější chyby v diplomových pracích a vyhnout se jim. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhodnocovat informace s ohledem na cíle své tvůrčí činnosti v diplomovém úkolu; |
vyhledávat a korektně užívat metodické postupy nezbytné pro přípravu diplomové práce; |
soustavně získávat informace a osvojovat si poznatky potřebné ke splnění diplomového úkolu; |
formulovat cíle, problémy a hypotézy v souladu se standardními metodickými postupy. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|