|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MA1
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Malba 1 pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
36 / -
|
0 / -
|
1 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základy malby, možnosti malby, malířské techniky, barevná kompozice, barva a tvar.
|
Požadavky na studenta
|
Posluchač během ateliérové výuky vytvoří za semestr: 8 - 10 maleb na formát B1 (5 zátiší a 3 - 5 interiérů nebo pohledů na architekturu). Mimo výuku vytvoří v druhé polovině semestru volné barevné studie prostoru se zapojením figury (10 - 15 skic akrylovými barvami na karton velikosti minimálně B3).
|
Obsah
|
Základy malby (technika malby olejovými a akrylovými barvami na různé typy podložek, atd.).
Výstavba obrazu (barevná kompozice, barva a tvar., plocha, bod, linie, výrazové možnosti malby, klasické malířské techniky, atd.)
V blocích se během semestru realizují tato základní témata:
1/ zátiší (složitá zátiší, na kterých posluchač prokáže znalost perspektivy, ale i cit pro kompozici a barevné cítění).
2/ interiér
3/ exteriér (architektura, otevřená krajina, atd.).
Základní poučení o charakteru malby. V převážně ateliérové výuce posluchači zkoumají barevné vztahy, rozvíjejí vlastní barevné vidění, rozmanitostí úloh se vytváří vztah prolínání mezi ostatními praktickými předměty (zejména Kresba 1).
Teorii tvoří základní poučení o malířské technologii.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mauner, Georgie. Manet: The Still Life Paintings. 2001.
-
Základní:
Leca, Benedikt. The World Is an Apple: The Still Lifes of Paul Cezanne. London, 2010.
-
Základní:
Martens, Maximilian. Van Eyck in Detail. 2001.
-
Doporučená:
Machotka, Pavel. Cezanne : Landscape into art. New Haven : Yale University Press, 1996. ISBN 0-300-06701-1.
-
Doporučená:
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Doporučená:
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Doporučená:
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
-
Doporučená:
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
Doporučená:
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Doporučená:
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Doporučená:
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat principy perspektivního zobrazování; |
popsat a objasnit základní výrazové prostředky malby; |
prokázat elementární zkušenost se studijní malbou vědeckého charakteru; |
zdůvodnit význam malby v jednotlivých uměleckých disciplínách; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využít vzdušnou perspektivu v krajinomalbě; |
citlivě využívat výrazové prostředky malby; |
využívat techniku malby olejovými, akvarelovými a akrylovými barvami; |
malířsky vyjádřit objem, prostor, světlo, stín; |
vytvořit přípravnou malbu pro jiné techniky; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
posoudit možnosti barevné výstavby obrazu; |
vysvětlit rozdíl mezi studijním a expresivním charakterem malby; |
popsat základní anatomii lidskou a zvířecí; |
zhodnotit úlohu malby v historickém kontextu; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně vyjádřit prostor v zátiší, v architektuře a krajině; |
využívat jednotlivé kompoziční plány; |
zachytit pohyb; |
experimentovat s možnostmi techniky malby; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|