|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MAR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MAR
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Rozšiřující malba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty širšími znalostmi problematiky malby, a rozvinout jejich dovednosti v oblasti tvůrčího využití malířské techniky, a jejích kvalit (barevné kompozice, tvarovosti, kontrastu, apod.).
|
Požadavky na studenta
|
1. V pravidelných intervalech absolovat 6 konzultací. 2. Leporelo (10 stran včetně titulní a odevzdání makety). 3. Ilustrace (20 ilustrací + obálka a předsádka) zapaspartované na 5 paspartách B1. 4. Komiks (12 stran A4 + odevzdání makety). 5. Zaslání portfolia na www.artfolio.kvk.zcu.cz .
|
Obsah
|
Individuální programy po stránce technologické i tématické.Obsah předmětu je směrován na netradiční volnou malířskou tvorbu využívající kombinovaných technik / propojování malby s kresbou,koláže,asambláže, prostorové objekty apod./ Nabízí možnost vyzkoušet si způsoby a pracovní postupy s různými pomocnými materiály /sádra, tmely,plast, textil apod./, ověřit si jejich formální možnosti a obsahové nosnosti . Možné je si vybrat buď volnou malbu nebo ilustraci k zvolené literatuře.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Doporučená:
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Doporučená:
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
-
Doporučená:
Langer kožený. Malířské povídky. Čs. spis, 1966.
-
Doporučená:
COPPLESTONE TREWIN. Moderní umění,. SNKLU,, 1965.
-
Doporučená:
Ochrymčuk. Návštěva mezi obrazy. SPN, 1973.
-
Doporučená:
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
Doporučená:
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Doporučená:
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Doporučená:
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozpoznat rozdíl mezi studijní malbou v předchozích předmětech MA1- 3 a malbou vyjadřující vlastní emocionální stavy; |
popsat kombinované techniky malby a příbuzné techniky malbě mozaika, štukolustro, vitráž; |
popsat a objasnit tvorbu vybraných autorů současné malířské tvorby; |
sledovat významné mezinárodní přehlídky malby a individuální výstavy významných malířů; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjádřit malbou emocionální stav portrétovaného; |
hledat výrazových možností malby a vlastního malířského jazyka; |
experimentovat s možnostmi malby a alternativních malířských technik; |
zvolit vhodný postup a malířskou techniku ke konkrétnímu námětu; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit odbornou terminologii v oblasti malby |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyjadřovat se pomocí barevných kompozičních cvičení, přípravných maleb a volné malířské tvorby; |
volit správnou odbornou terminologii; |
kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
uplatnit výrazové možnosti malby a vlastní malířský jazyk; |
splnit samostatně zvolený výtvarný úkol; |
prokázat kompetence pro samostatnou tvorbu ilustrátora, ilustrátora pro děti, reklamního malíře; |
programově se odpoutat od viděného směrem k volnější tvorbě; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|