|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MAV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MAV
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Multimediální aplikace ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
15 / 30
|
2 / 8
|
1 / 2
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KVK/HEVP a KVK/HVP
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Principy tvorby interaktivních multimediálních aplikací v kontextu výuky. Metodika využití multimediálních programů. Specifika multimedií jako prostředku vizuální komunikace. Tvorba multimediálního učebního materiálu. Klíčová slova: Interaktivní prezentace, animace, didaktické využití elektronických medií cíl předmětu: -porozumění specifikům komunikace prostřednictvím interaktivních multimediálních aplikací -zvládání technických dovedností pro vlastní tvorbu interaktivních prezentací -didaktická příprava na výuku prostřednictvím multimedií a výuku tvorby multimediálních prezentací
|
Požadavky na studenta
|
V semestru se bude průběžně pracovat individuálně, či v menších skupinách (2-3 studenti) na seminárních projektech. Student vypracuje multimediální výukový materiál. Dodržení stanoveného počtu konzultací a termínů je podmínkou k udělení zápočtu. Omluva je možná pouze na základě lékařského potvrzení o nemoci. V případě, že se student ze zdravotních důvodů nebude moci účastnit konzultace v semináři, využije konzultačních hodin vyučující. K zápočtu student nebo studijní skupina předloží veškerou dokumentaci procesu tvorby (skici, průběžný materiál v elektronické či jiné podobě), odevzdá kompletní didaktickou analýzu projektu a popis jeho možného využití i v hodinách Vv a finalizovaný projekt v digitální podobě. Ke zkoušce je nutné finální projekt prezentovat v rámci předmětu ve stanovených termínech. Student nebo studijní skupina promítne vytvořenou aplikaci a doplní ji slovním výkladem záměru a cílů (prostor pro prezentaci bude cca 10min).
|
Obsah
|
V rámci práce v semestru se budeme zabývat dílčími tématy spojenými s tvorbou digitálních učebních pomůcek oborového zaměření. - porozumění specifikům komunikace prostřednictvím interaktivních multimediálních aplikací - zvládání technických dovedností pro vlastní tvorbu interaktivních prezentací - didaktická příprava na výuku prostřednictvím multimedií a výuku tvorby multimediálních prezentací - výtvarná výchova a průřezové téma mediální výchova
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky In: J. KAPOUNOVÁ (ED.) Od programovaného učení k e-learningu. Sborník referátů z konference pořádaného Ostravskou univerzitou a NEWTON College ve Šlapanicích u Brna, s. 181 - 185. Ostrava: OSU a Newton College, 2005.
-
Doporučená:
manuály ke grafickým programům Macromedia Flash, MS PowerPoint, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator apod..
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Média a obraznost. Výtvarná výchova - roč. 40, č. 4. 2000.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Multimediální tvorba a současná výtvarná výchova. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 6 s.-anotace s.52.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-483-X.
-
Doporučená:
Zikmundová, Vladimíra. Nová média a jejich principy v kontextu transformace výukového prostředí předmětu výtvarná výchova. In Rámcové vzdělávací programy a výtvarná výchova, sympozium INSEA 2004 s. 52 - 56. Praha : Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-242-3.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. Praha : MAC, 2003. ISBN 80-86015-90-4.
-
Doporučená:
Rambousek, Vladimír. Práce s počítačem (1). 1. vyd. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-873-8.
-
Doporučená:
sborníky INSEA 1995, 2000, 2004, 2006.
-
Doporučená:
Černochová, Miroslava; Komrska, Tomáš; Novák, Jaroslav. Využití počítače při vyučování : náměty pro práci dětí s počítačem. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student ovládá základy statických a dynamických grafických editorů pro tvorbu interaktviních prezentací. |
Získané způsobilosti |
Během práce na projektu student:
1/osvojí si principy tvorby interaktivních multimediálních aplikací jak v obecných kontextech spojených se zásadami tvorby čitelného rozhraní pro zprostředkování informace, tak v kontextech specificky oborových
2/rozumí specifikům komunikace a učení se prostřednictvím interaktivních multimediálních aplikací
3/navrhuje model interaktivní výukové aplikace na zvolené téma a formuluje cíle jejího využití
4/zpracovává obsahy a vstupní materiály za účelem jejich didaktického využití
5/zvažuje vhodné postupy tvorby aplikace a vybírá nejlepší řešení v závislosti na zvolených metodách učení a cílech užití aplikace
6/zvládá technické dovednosti pro tvorbu interaktivní prezentace
7/vysvětluje a obhajuje svůj záměr v obecných i specifických kontextech. |
Vyučovací metody |
- Výuka podporovaná multimédii
- Skupinová konzultace
- Studium metodou řešení problémů
- Seminář
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Projekt
- Seminární práce
- Průběžná evaluace
|
|
|
|