|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MTVZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MTVZ
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Multimediální tvorba pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do multimediální tvorby ve spojení s fotografií, s videotvorbou a 2D/3D animací a webdesignem. Cílem je naučit studenta porozumění principům tvorby digitální fotografie, včetně žánrové tvorby ve spojení s fotografickou montáží a koláží, principům tvorby digitálního videa, včetně videoumění a motion designu, dále principům animované tvorby v souvislosti s "pookénkovou" fázovou animační technikou a 3D organickým modelováním a dále možnostem tvorby webových stránek a internetového umění. Celkově bude vytvořen multimediální projekt založený na digitální fotografii a videu, animaci, 3D modelování a interaktivní webové struktuře.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
vytvoření multimediálního projektu na téma dohodnuté s vyučujícím (včetně absolvování 3 povinných konzultací během tvorby).
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- zkouška bude provedena formou testu, který bude prověřovat základní znalosti o multimediích,
- ústní pohovor o možnostech praktického využití PC aplikací.
|
Obsah
|
1. Multimedia, fotografie, audiovize a animace, webdesign, digitální umění - historie a význam
2. Počítačový software pro tvorbu multimédií
3. Druhy fotografické techniky a videotechniky, způsoby pořizování statických a dynamických záznamů, včetně zvuku
4. Digitální fotografie jako součást multimediální tvorby (žánry, pravidla tvorby)
5. Fotografická montáž, techniky jejich tvorby, význam matte paintingu
6. Základy 3D modelování pro tvorbu multimédií, digitální koláž a asambláž (mixed-media)
7. Význam a druhy scénáře pro video a multimédia
8. Tvorba digitálního videa (záběr, střihová skladba pořadu, dramatická stavba narativních žánrů, principy nenarativních videí, využití SFX a VFX efektů)
9. Motion design, animace titulků a grafiky založené na softwarové animaci
10. Fázová animace, principy, druhy a možnosti tvorby
11. Pixilace, možnosti a zvláštnosti
12. Webdesign pravidla a možnosti tvorby
13. Význam "compositingu" multimédií, software
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pokorný, Pavel. Blender : naučte se 3D grafiku. 1. vyd. Praha : BEN, 2006. ISBN 80-7300-203-5.
-
Základní:
Katz, Steven D. Film directing shot by shot : visualizing from concept to screen. Studio City, CA : Michael Wiese Productions in conjunction with Focal Press, 1991. ISBN 0-941188-10-8.
-
Základní:
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Základní:
Mašek. Tvorba videa. Multimediální kurz pro distanční studium.. ZČU v Plzni, 2006.
-
Základní:
Mašek, J. Tvorba videoprogramu.. Plzeň, 1998. ISBN 80-7082-413-1.
-
Základní:
Elwes, Catherine. Video art : a guided tour. London : I. B. Tauris & Co, 2006. ISBN 1-85043-546-4.
-
Základní:
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Rozšiřující:
Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
-
Rozšiřující:
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Rozšiřující:
Plass, Jiří. Základy animace : základní pravidla klasické a virtuální animace. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
-
Rozšiřující:
Frieling, Rudolf; Herzogenrath, Wulf; Alstatt, Rosanne. 40 yearsvideoart.de - Part 1 : digital heritage : video art in Germany from 1963 to the present. Ostfildern : Hatje Cantz, 2006. ISBN 3-7757-1718-8.
-
Doporučená:
Král, M. Adobe Photoshop CS5 Podrobný průvodce. Praha, 2011.
-
Doporučená:
Adobe Creative Team. Adobe Premiere Pro - oficiální výukový kurz. Praha, 2004. ISBN 80-86497-68-2.
-
Doporučená:
Kelby, Scott. Digitální fotografie ve Photoshopu. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-990-9.
-
Doporučená:
Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967.
-
Doporučená:
Vybíral, J. GIMP - Praktická uživatelská příručka. Brno, 2008.
-
Doporučená:
Novotný, David Jan. Chcete psát scénář?. I., Základy dramaturgie.. Praha : Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Doporučená:
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář : základy scénáristiky. Praha : Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9.
-
Doporučená:
Kapusta, Jan. Josef Thér : proměny : [(fotografie, koláže, počítačová grafika) : Zámecká jízdárna 12.9.-2.11.2008. V Náchodě : Galerie výtvarného umění, 2008. ISBN 978-80-87069-07-3.
-
Doporučená:
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
Doporučená:
Pihan, R. Mistrovství práce s DSLR. Praha, 2014.
-
Doporučená:
Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
-
Doporučená:
Kerlow, Isaac Victor. The art of 3D computer animation and effects. 4th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-08490-8.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Doporučená:
Hanzlíková, Jana. Webdesign pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0159-2.
-
Doporučená:
Lynch, Patrick J.; Horton, Sarah. Základní průvodce webdesignem : obecné principy tvorby webových stránek. V českém jazyce vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2004. ISBN 80-86815-05-6.
-
Doporučená:
Baran, L. 125 mistrovských fotografických děl. Praha, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit typologii počítačových programů. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit možnosti foto editorů a programů pro tvorbu montáže a koláže; |
analyzovat a hodnotit možnosti video editorů a programů pro 2D a 3D animaci; |
objasnit možnosti stylizace s pomocí programů podporujících tvorbu multimédií; |
popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii jako součásti globální kultury a umění. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit fotografii a fotomontáž, video, 2D animaci a webové struktury prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
experimentovat s výrazovými možnostmi vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
využívat techniky vytváření multimediálního elektronického obrazu pro uměleckou tvorbu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|