|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / PKT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
PKT
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Prohlub. kurz keram. tvorby pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Prohlubující kurz keramické tvorby pro učitele
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty specifickými znalostmi o problematice keramické tvorby. Praktická cvičení podpořená teoretickým poznáním umožní širší a hlubší rozvoj specializovaných výtvarných dispozic studentů při produkci a recepci prostorového vyjádření, výtvarných objektů, případně skulptur nebo plastik. Metodickým principem je využít zkušenosti z vlastní tvorby k hlubšímu porozumění umění.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšná realizace všech úkolů, na úrovni kladené na studenta výtvarného oboru (především osobitě, ale i technicky, esteticky popř. funkčně jasné řešení). Odevzdání portfolia ve formě fotodokumentace všech semestrálních prací na CD.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je vybavit studenty specifickými znalostmi o problematice keramické tvorby. Praktická cvičení podpořená teoretickým poznáním umožní širší a hlubší rozvoj specializovaných výtvarných dispozic studentů při produkci a recepci prostorového vyjádření, výtvarných objektů, případně skulptur nebo plastik. Metodickým principem je využít zkušenosti z vlastní tvorby k hlubšímu porozumění umění.
Těžiště předmětu leží v nápaditosti a nalézání provizorních řešení, výuka je především směřována k experimentům s tradičními i zcela novými materiály. Posluchači zdokonalují svou manuální zručnost, učí se citu pro materiál a jeho výraz. Na počátku hledání řešení zadaných úkolů je diskuse s vyučujícím, které však předchází vždy rešerše reflektující aktuální řešení úkolu nebo případně i určité historické inspirace.
Během semestru student řeší úkoly tohoto typu:
1. - 3. Golem - lampa nebo aroma lampička (pálená hlína)
4. - 6. Urna - tři návrhy dvoubarevné funerální keramiky (9 kreseb formátu A3)
7. - 9. Kinetický objekt (vizualizace ve 3D programu)
10. - 11. Souprava Flirt = dva šálky + podnos nebo cukřenka (technický výkres, sádrový model 1:1, forma a odlitek)
12. - 13. Polní lahev nebo netradiční lázeňský pohárek + spojení s jiným materiálem (prezentace, plakát 2x A3)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mattison, Steve. Jak se dělá keramika: podrobný průvodce nástroji, materiály a technikami pro hrnčíře a keramiky.
-
Základní:
Rada, Pravoslav. Techniky keramiky.
-
Základní:
Hanykýř, Vladimír; Kutzendörfer, Jaroslav. Technologie keramiky.
-
Rozšiřující:
Špís, Jiří. Modelářství porcelánu a keramiky..
-
Rozšiřující:
Chavarria, Joaquim. Velká kniha keramiky: průvodce historií, materiály, vybavením a technikami ručního vytváření, vytáčení, výroby forem, vypalování výrobků v pecích a glazování hrnčířských výrobků a jiných keramických.
-
Doporučená:
Vetter, Ingridl. Keramik in Deutschland 1955-1990: Die Sammlung Hinder/Reimers. Eine Auswahl. ARNOLDSCHE, 1997. ISBN 978-39-2536-977-3.
-
Doporučená:
Branfman, Steven. Mastering Raku. 2012.
-
Doporučená:
Branfman, Steven. Mastering Raku.
-
Doporučená:
Forrest, Miranda. Natural Glazes.
-
Doporučená:
Peterson S. The Craft and Art of Clay. Konemann, Koln (N).
-
Doporučená:
Peterson, S. The Craft and Art of Clay.
-
Doporučená:
Olsen, Frederick L. The Kiln Book. 2012.
-
Doporučená:
Ming, Bai. World - Famous Keramik Artist's Studio's.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat vztah detailu k celku u keramického tvaru; |
popsat a objasnit speciální způsoby dekorování keramiky; |
charakterizovat různé keramické hlíny, glazury a barvítka. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat podle složitějšího technologického postupu; |
navrhnout výtvarné řešení rozsáhlého úkolu; |
uvažovat novátorsky na základě znalosti způsobů vytváření keramiky. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat cítění, vnímání a organizování hmoty ve větších a vícečetných souborech; |
charakterizovat současné umělecké a designové trendy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
hmotným či konceptuálním způsobem zviditelnit vnitřní výtvarnou představu; |
využívat náročnější technologické postupy při výstavbě keramického tvaru, popř. jejich kombinaci; |
zkušeně využívat výrazové prostředky finální povrchové úpravy; experimentovat s keramickými technikami. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|