|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / PLTSŠ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
PLTSŠ
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Plošná tvorba pro vzdělávání na SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je rozvoj osobnosti studenta a mezioborová integrace prostřednictvím autentické tvorby. Schopnost orientace v současném umění. Užití a rozvíjení strukturálních prvků výstavby uměleckého díla jako obrazové plochy. Schopnost didaktické reflexe. Interpretace prožitých emocí do uměleckého tvaru. Pracovat s kvalitou estetických principů i experimentálních výrazových poloh.
|
Požadavky na studenta
|
Student vytvoří cyklus kreseb, nebo grafických listů nebo maleb na zadané, nebo volné téma
Vnímá a pracuje s obsahově uzavřeným celkem při realizaci své práce.
Kontrola práce a výkonu je opakovaná v každé lekci.
Reflexivní konstrukce výtvarného procesu s didaktickým přesahem.
|
Obsah
|
Pracuje se od studie, etudy až ke kontinuálnímu cyklu.
V průběhu semestru se hledají horizonty mezi představou a ideálem a výpovědním limitem.
Hledají se nové formy zobrazení a interpretace skutečnosti.
Hledají se nová formální východiska a osobní výtvarný jazyk.
Konstitují se zažité zkušenosti.
1. Kresba dle reálného předmětu a figurace předmětů
2. Kresba dle figurace předmětů
3. Kompoziční a výrazové principy s užitím pro plošné výtvarné vyjádření
4. Kompoziční a výrazové principy s užitím pro kresbu a malbu
5. Kompoziční a výrazové principy s užitím pro malbu
6. Realizace tvůrčího záměru
7. Realizace tvůrčího záměru
8. Tvůrčí gesto a přesah v plošných výtvarných technikách
9. Realizace tvůrčího záměru
10. Realizace tvůrčího záměru a varianty
11. Práce v cyklech
12. Práce v cyklech a technologické experimenty
13. Ateliérové hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MASÁK, J. Kreslíme a malujeme. Práce,Praha, 1976. ISBN 24 - 028 - 76.
-
Základní:
Marco, J. O grafice. Praha, Mladá fronta, 1981.
-
Základní:
Baleka, Jan. Výtvarné umění : multimediální encyklopedie. Voznice : Leda, 1998.
-
Základní:
Hrdina, Miroslav. Výuka malby ve výtvarné výchově : Určeno pro posl. fak. pedagog.. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Rozšiřující:
Itten, Johannes. Kunst der Farbe : Subjektives Erleben und objektives Erkennen als Wege zur Kunst. Ravensburg : Otto Maier, 1961.
-
Doporučená:
Marzona, Daniel; Grosenick, Uta. Conceptual art. Köln : Taschen, 2005. ISBN 3-8228-2962-5.
-
Doporučená:
Mráz, B.- Mrázová, M. Encyklopedie světového malířství. nakl. Larousse.
-
Doporučená:
Smith, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Vyd. 2. Praha : Slovart, 2006. ISBN 80-7209-758-X.
-
Doporučená:
Henckmann, Wolfhart; Lotter, Konrad. Estetický slovník. Praha : Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0478-8.
-
Doporučená:
Liessmann, Konrad Paul. Filozofie moderního umění. Olomouc : Votobia, 2000. ISBN 80-7198-444-2.
-
Doporučená:
HLAVÁČEK, Josef. Kompozice podle R. Arnheima. Praha,Pedf UK Praha, 1997. ISBN 80-86039-32-3.
-
Doporučená:
Lamač, Miroslav. Myšlenky moderních malířů. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1968.
-
Doporučená:
Chalupecký, Jindřich. Na hranicích umění : Několik příběhů. Praha : Prostor, 1990. ISBN 80-85190-06-0.
-
Doporučená:
Bláha, Jaroslav; Šamšula, Pavel. Průvodce výtvarným uměním : [kapitoly k učebnici dějepisu pro 7. r. ZŠ]. III.. 1. vyd. Praha : Práce, 1996. ISBN 80-208-0386-6.
-
Doporučená:
Chalumeau, Jean-Luc; Brunel, Pierre. Přehled teorií umění. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-663-2.
-
Doporučená:
Collins, Judith. Sculpture today. London : Phaidon, 2007. ISBN 978-0-7148-4314-8.
-
Doporučená:
Hall, James. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. Praha : Mladá fronta, 1991. ISBN 80-204-0205-5.
-
Doporučená:
Chvatík, Květoslav. Strukturální estetika. Vyd. 2. Brno : Host, 2001. ISBN 80-7294-027-9.
-
Doporučená:
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
Doporučená:
GEORGE, Herbert. The elements of sculpture: a viewer's guide. London: Phaidon Press, 2014. ISBN 978-07-1486-741-0.
-
Doporučená:
Kulka, T. Umění a kýč. Eco, U.: Skeptikové a těšitelé. McLuhan, M.: Jak rozumět médiím. Mocná, D.: Červená knihovna. &.
-
Doporučená:
Vitamin 3-D: newperspectives in sculpture and installation. London: Phaidon, 2009. ISBN 978-0-71484-974-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a objasnit výrazové možnosti plošných výtvarných technik; |
vysvětlit technologické postupy jednotlivých technik a jejich alternativ; |
reflektovat výsledky vlastní tvorby ve vztahu k jejich využitelnosti v pedagogické praxi. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit skicu a projekt vlastního úkolu; |
navrhnout a rozvinout výtvarné postupy v souladu se zadaným úkolem; |
využít výrazové možnosti grafických technik; |
vhodně užít technologické aspekty k danému úkolu; |
ověřovat vlastnosti materiálu, výtvarné postupy a nástroje; |
experimentovat s vyjadřovacími prostředky grafiky volit vhodné alternace. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a objasnit výrazové možnosti grafických technik; |
vysvětlit technologické postupy jednotlivých technik a jejich alternativ; |
popsat kritéria pro hodnocení kvality výrazového projevu v obecné rovině i ve vlastním uměleckém projevu; |
popsat vlastnosti materiálu, výtvarné postupy a nástroje; |
reflektovat výsledky vlastní tvorby ve vztahu k jejich využitelnosti v pedagogické praxi. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat a rozvíjet, malířský, kresebný nebo grafický projekt dle navrženého konceptu; |
vhodně volit výrazové prostředky ve vztahu k záměru; |
pracovat v cyklech se schopností alternativy včetně změny formy; |
vhodně analogicky nebo popisně interpretovat námět; |
uplatnit zákonitosti výtvarného projevu v technologickém i výrazovém pojetí; |
experimentovat s vyjadřovacími prostředky jednotlivých technik; |
hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
pracovat i v nadsázce a experimentu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kvalifikační práce, |
Výstupní projekt, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|