|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / UTDVV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
UTDVV
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Uvedení do teorie a didaktiky VV
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
86 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Teoretický vhled do problematiky výtvarné výchovy. Okruhy dílčích témat zastřešují témata dětský výtvarný projev, koncepce kreslení a výtvarné výchovy, proces výtvarné výchovy, teorie a didaktika výtvarné výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
vypracovat písemný komentář ke zvolené odborné publikaci související s tématy přednášek.
Zkouška:
úspěšně vypracovat písemný test ověřující znalosti vymezené obsahem a rozsahem přednáškových témat.
|
Obsah
|
1. Koncepce kreslení a výtvarné výchovy.
2. Vzdělávací obsah ve výtvarné výchově.
3. Vztah učiva výtvarné výchovy k umění a k estetice.
4. Cíle a jejich realizace ve výtvarné výchově.
5. Pojetí výtvarné výchovy.
6. Artefiletika.
7. Výrazová hra a její dimenze.
8. Charakteristika dětského výtvarného projevu.
9. Ontogeneze dětského výtvarného projevu.
10. Posuzování dětského výtvarného projevu.
11. Dynamika vztahů námětu, výtvarných postupů a úkolu.
12. Hodnocení ve výtvarné výchově.
13. Výtvarné formy a techniky v současné výtvarné výchově.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Časopis Výtvarná výchova.
-
Doporučená:
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P. Didaktika Vv I., 2.vyd, Karolinum Praha , 1991.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999, ISBN 80-7178-262-9.
-
Doporučená:
Hazuková, Helena. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově. [Díl] II.. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1995.
-
Doporučená:
Hazuková, Helena. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově. I.. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1994.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
-
Doporučená:
Kol. (red. J. Slavík). Výtvarná výchova a její teorie?, PF UK, Praha 1998.
-
Doporučená:
Uždil, Jaromír. Výtvarný projev a výchova. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat předměty KVK/ZAVK, KVK/VV1 a KVK/VV2; |
objasnit některé soudobé umělecké koncepty; |
interpretovat zvolené umělecké dílo současnosti i minulosti; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
experimentovat s výrazovými možnosti výtvarného umění; |
využívat různé výtvarné techniky a postupy; |
reflektovat vlastní výtvarnou tvorbu; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a objasnit specifika dětského výtvarného projevu; |
popsat a vysvětlit jednotlivé fáze vývoje dětského výtvarného projevu; |
nalézat souvislosti mezi konkrétními uměleckými projevy výtvarné kultury a výtvarnými aktivitami dětí; |
pojmenovat a objasnit různá pojetí výtvarné výchovy; |
charakterizovat vzdělávací obsah výtvarné výchovy ve vazbě na současné koncepce výtvarné výchovy; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
koncipovat program vyučovací jednotky výtvarné výchovy s ohledem na kontext cílů předmětu; |
analyzovat a interpretovat dětskou výtvarnou práci. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|