|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / VP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
VP
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Výtvarný projekt
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
55 / 150
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V předmětu studenti realizují vlastní výtvarný projekt na zvolené téma.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet
Studující vypracuje návrh výtvarného projektu na zvolené téma, provede jeho realizaci a fotodokumentaci. Dále vypracuje komentáře (v písemné formě) ke zpracování jednotlivých námětů. Řešení projektu minimálně 5x konzultuje s vyučujícím.
Zkouška
Prezentace projektu, předložení didaktické reflexe v písemné formě, úspěšná obhajoba projektu.
|
Obsah
|
1.Problematika projektů. 2.Projekty ve vzdělávacím procesu. 3."Průřezové" projekty. 4.Projekty ve výtvarné výchově. 5.Výtvarné projekty. 6.Po teoretickém vstupu studující navrhne a realizuje výtvarný projekt na zvolené téma. Zpracování tématu zahrnuje výtvarné "uchopení" minimálně 6 námětů a tomu odpovídající počet různých výtvarných forem. 7.Jednotlivá řešení doplní studující komentáři, v nichž přiblíží cestu ke konečnému výtvarnému řešení. 8.Prezentace projektu spojená s obhajobou vlastního řešení ve skupině. 9.Didaktická reflexe řešení projektu, její verbální a písemné vyjádření.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Klasová, Milena. Libensky, Brychtova. 2002. ISBN 80-86010-54-6.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Námět ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1995. ISBN 80-902267-4-4.
-
Doporučená:
Přibáň, Jiří. Obrazy české postmoderny.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1997. ISBN 80-902267-2-8.
-
Doporučená:
Foster, Hal. Umění po roce 1900. Praha, 2015.
-
Doporučená:
Abts, Tomma. Vitamin P : new perspectives in painting. 1st pub. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4446-2.
-
Doporučená:
Vitamin 3-D. 2009. ISBN 0-7148-6857-8.
-
Doporučená:
Berger, John. Způsoby vidění. Praha, 2016.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat předmět KVK/UTDVV; |
popsat a objasnit specifika dětského výtvarného projevu; |
pojmenovat a objasnit proměny pojetí výtvarné výchovy; |
objasnit koncepty vybraných uměleckých děl; |
charakterizovat vzdělávací obsah výtvarné výchovy ve vazbě na současné koncepce výtvarné výchovy; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
koncipovat program vyučovací jednotky výtvarné výchovy s ohledem na kontext cílů předmětu; |
analyzovat a interpretovat dětskou výtvarnou práci; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat projekt ve vzdělávacím procesu; |
objasnit pojem "výtvarný projekt"; |
popsat specifika výtvarného projektu a jeho funkce ve vzdělávacím procesu; |
objasnit problematiku mezipředmětových vztahů ve výtvarné výchově; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout výtvarnou či tematickou řadu i výtvarný projekt; |
transformovat umělecké či jiné obsahy do výtvarného projektu; |
uzpůsobit koncepci výtvarného projektu vývojovým charakteristikám cílové skupiny žáků; |
reflektovat vlastní výtvarnou i didaktickou práci a závěry této reflexe verbalizovat; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|