|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / VUTP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
VUTP
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Vizuální tvorba v ploše pro MŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vizuální umělecká tvorba v ploše pro MŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
59 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je dále prohlubovat vědomí studujících o samotné tvorbě a účinku výtvarného (uměleckého) výrazu. Studující zkoumají a ověřují umělecké prostředky v oblasti plošných vizuálně obrazných vyjádření, přičemž ke kresebným a malířským aktivitám přibudou aktivity grafické a kombinované. Zkoumání je zaměřeno na vztahy mezi vlastním uměleckým záměrem (osobní výpovědí) a způsobem vyjádření (projektem). Studující objevují pro svůj tvůrčí záměr vhodný způsob vyjádření ve výtvarném umění (zejména v současném), anebo volí vlastní způsob vyjádření a následně hledají jeho vazby na výtvarné umění. V obou případech jsou studující vedeni k reflektování a interpretování tvůrčího procesu od záměru k realizaci včetně výsledného výrazu. V reflexi a v interpretaci sledují zejména souvislosti mezi vlastní výtvarnou (uměleckou) tvorbou, výtvarným uměním a výtvarnou výchovou předškoláků.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování 6 plošných výtvarných úkolů s reflektivními komentáři. Zpracování fotodokumentace řešení úkolů. Vložení příslušné fotodokumentace a textů do Artfolia v daném termínu.
|
Obsah
|
Zkoumání a ověřování prostředků výtvarného (uměleckého) výrazu v plošném vyjádření, zejména v grafických a v kombinovaných projevech. Vlastní praktické ověřování výrazových možností linie, barvy, světla a tvaru prostřednictvím řešení odpovídajících výtvarných úkolů. Reflexe a interpretace zmíněných možností ve výtvarném umění a ve vlastní tvorbě výtvarného výrazu. Slovní (dialogické) a písemně vyjádřené vztahování zkušeností z vlastní tvorby výrazu k výtvarnému umění a k výtvarné výchově předškoláků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK J., ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky.. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-322-2.
-
Základní:
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění [teorie a praxe artefiletiky 1.díl].. Praha: Univerzita Karlova ? Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 80-7290-066-8.
-
Základní:
SLAVÍKOVÁ, V.; HAZUKOVÁ, H.; SLAVÍK J. Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky).. V Praze: UK, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.
-
Doporučená:
KREJČA, Aleš. Techniky grafiky.. Praha: Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-48-4.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
-
Doporučená:
ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově.. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
-
Doporučená:
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce moderním uměním.. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Studující absolvovali předmět KVK/UPVV |
Získané způsobilosti |
Student
- orientuje se v plošných (kresebných, malířských a grafických) projevech výtvarné kultury a umění minulosti a současnosti v míře potřebné pro pedagogickou činnost v mateřské škole: rozlišuje výtvarné plošné artefakty minulosti a současnosti z hlediska formy, v případě všeobecně známých plošných projevů i z hlediska techniky a stylu, schopnost rozlišení potvrzuje v jejich pojmenování a v jednoduché formální analýze, prokazuje znalost základních pojmů, myšlenek a faktů z oblasti plošné výtvarné tvorby, znalost prokazuje zejména správným užíváním příslušné odborné teminologie,
- zná a ve vlastní tvorbě využívá základní výrazové možnosti linie, plochy, barvy a materálu v plošné tvorbě, zvládá základní technicko-řemeslné postupy v oblasti plošné tvorby, v této souvislosti je schopen navrhovat jednoduché výtvarné hry a experimenty pro děti v mateřské škole,
- nalézá souvislosti mezi vlastním či jiným plošným výrazem a konkrétními projevy výtvarné kultury a umění, závěry hledání je schopen verbalizovat a vyjádřit v písemné formě.
|
Vyučovací metody |
- Dialogická výuka
- Výuka podporovaná multimédii
- Prezentace práce studentů
- Individuální konzultace
- Demonstrace dovedností
- Studium metodou řešení problémů
- Seminární výuka
|
Hodnotící metody |
- Seminární práce
- Portfolio
- Individuální prezentace na semináři
|
|
|
|