|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / VV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
VV1
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Akademický rok
|
2017/2018
|
Název
|
Výtvarné vyjadřování 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
113 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají při řešení úkolů z kresby dovednosti a poznatky uplatnitelné ve Vv na I.st. Nedílnou součástí plnění úkolů je sledování didaktických aspektů uplatňování zmiňovaných technik v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Vzhledem k náročnosti praktické výuky v tomto předmětu v prezenčním studiu, je třeba aby studenti respektovali povinnost účastnit se výuky ze 70% podle výjimky ze studijního a zkušebního řádu ZČU v Plzni, podle čl. 7, odst. 8 o vzdělávací činnosti a její organizaci.
K zápočtu studenti odevzdají 10 kreseb provedených různými technikami a vypracovaných dle zadání vyučujícího.
|
Obsah
|
- přehled materiálů (se suchou a mokrou stopou) a jejich výrazové možnosti
- úloha linie a plochy v kresbě
- způsob vyjádření prostoru a tvaru v kresbě
- kresba černobílá a barevná
- kompoziční možnosti kresby
- kresba kombinovanými technikami na zadané téma
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Monika Plíhalová (100%),
PaedDr. Rudolf Podlipský, Ph.D. (100%),
MgA. Mgr. Stanislav Poláček (100%),
Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc. (100%),
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Cikánová, Karla. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1992. ISBN 80-85277-79-4.
-
Doporučená:
Brožová, Vlasta; Peřinová, Marta. Kreslíme, malujeme, modelujeme. : Učebnice k praktickým činnostem ve výtvarné výchově pro 5. - 9. roč. ZŠ a ZUŠ. Praha : Fortuna, 1994. ISBN 80-7168-018-4.
-
Doporučená:
Roeselová, Věra. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004. ISBN 80-902267-5-2.
-
Doporučená:
Parramón Vilasaló, José Maria. Velká kniha o kresbě : Historie, malířský ateliér, materiály a postupy, náměty, teorie a praxe olejomalby. Praha : Svojtka a Vašut, 1996. ISBN 80-7180-093-7.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Výtvarná výchova : pracovní sešit pro 1.-3. ročník. Havlíčkův Brod : Nakladatelství TOBIÁŠ, 1996. ISBN 80-85808-46-3.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Výtvarná výchova na prvním stupni : pracovní sešit pro výuku výtvarné výchovy ve 4. a 5. ročníku. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1998.
-
Doporučená:
Dvořáková, Hana. Výtvarná výchova na prvním stupni : pracovní sešit pro výuku výtvarné výchovy ve 4. a 5. ročníku /.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit základní pojmy funkčního výtvarného slovníku; |
objasnit základní pojmy a fakta z oblasti výtvarné kultury na úrovni středoškolského studenta; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kresebně interpretovat na úrovni středoškolského studenta; |
experimentovat s výrazovými prostředky dle pokynů vyučujícího; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat kritéria pro hodnocení vlastní výtvarné práce; |
charakterizovat výrazové prostředky výtvarného umění; |
vysvětlit koncepty vybraných uměleckých děl; |
zkoumat výtvarný výraz kresby; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
užívat pojmy funkčního oborového slovníku v praxi; |
využívat rozličné materiály a postupy; |
analyzovat, interpretovat a kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
experimentovat s výrazovými možnostmi kresby; |
prakticky uplatnit získané znalosti ve výuce Vv na I. st. ZŠ; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Kooperativní výuka, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|