|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEL4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEL4
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Angličtina 4 pro Fakultu elektrotech.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Angličtina 4 pro elektrotechniky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
4 / -
|
43 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AEL4
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/AEL4 a KAJ/AST4 a KAJ/AT4 a KAJ/AT4K
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty efektivně komunikovat v technicky orientovaném pracovním prostředí a vybavit studenty jazykovými kompetencemi úrovně B1/B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- minimálně 75% úspěšnost v závěrečném testu
- aktivní účast na cvičeních (student musí demonstrovat své znalosti a dovednosti)
- portfolio: dvě zadané práce, jejichž cílem je rozvíjet všechny čtyři jazykové dovednosti
- průběžné plnění zadávaných úkolů
|
Obsah
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. Unit 7A: Describing an Experiment
2. týden. Unit 7B: Writing an Abstract
3. týden. Unit 8A: Lasers
4. týden. Unit 8B: How does It Work?
5. týden. Unit 9A: Production Process
6. týden. Unit 9B: Safety in Electrical Engineering
7. týden. Průběžný test, Unit 10A: Job-Related Accidents
8. týden. Unit 10B: Expressing Contrast.
9. týden. Unit 11A: Describing a Graph
10. týden. Additional material: Electrical Circuits
11. týden. Additional material: Turbo-Electric Distributed Propulsion Electrical Power Systems
12. týden. Additional material: Green Power Engineering: Education for the Next Generation of Electrical Engineers; Revision
13. týden. Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jitka Hamarová (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Libuše Dubová (100%),
Mgr. Varvara Golovatina, CSc. (100%),
Mgr. Jitka Hamarová (100%),
Ing. Petra Hromádková (100%),
Mgr. Ing. Petra Kraftová (100%),
Mgr. Jana Krtilová (100%),
Amanda Kae Laederich (100%),
Mgr. Michaela Lašťovičková, Ph.D. (100%),
Mgr. Daniela Lukavská (100%),
Mgr. Jadviga Polívková, DiS. (100%),
Mgr. Jitka Ramadanová, Ph.D. (100%),
Mgr. Stanislav Rychtařík (100%),
Mgr. Václav Trejbal, CSc. (100%),
Mgr. Dagmar Vokrová (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Adamcová, E., Hamarová, J., Prokopová, H.. English for Electrical Engineering.
-
Doporučená:
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
-
Doporučená:
Hollett, Vicki. Tech talk : pre-intermediate student's book. 1st ed. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457458-X.
-
Doporučená:
Sydes, John. Tech talk : pre-intermediate workbook. 1st pub. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457460-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- vytvořit přítomný prostý čas
- identifikovat infinitiv
- vytvořit příčestí přítomné
- vytvořit minulý prostý čas
- rozlišit formální a neformální jazyk
- vytvořit předpřítomný čas prostý
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací
- rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase
- převést větu v činném rodě do rodu trpného
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty
- utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen
- utvořit příslovce z přídavných jmen
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti
- utvořit opisné tvary modálních sloves |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- popsat děje probíhající v současnosti
- popsat pracovní postup
- vyjádřit varování, příkaz a návrh
- uvést rozměry a množství
- odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov
- popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá
- porovnat vlastnosti předmětů
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek
- popsat minulé děje ukončené
- popsat materiálové vlastnosti pomocí vhodných přídavných jmen
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- utvořit větu účelovou se stejnými i nestejnými podměty
- identifikovat části abstraktu
- identifikovat ustálená slovní spojení
- utvořit vedlejší vztažnou větu
- utvořit trpný rod v budoucím čase a v předpřítomném čase
- utvořit trpný rod způsobových sloves
- utvořit minulý průběhový čas
- odlišit děje paralelní od dějů následných
- rozlišit různé typy grafů
- pojmenovat různé elektrosoučástky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vysvětlit účel/cíle svého konání
- popsat experiment
- vyjádřit posloupnost dějů
- napsat abstrakt
- popsat princip, funkci a využití přístroje
- efektivně vyhledávat/ověřovat správnost ustálených slovních spojení
- podat instrukce pomocí rozkazovacího způsobu
- popsat podobnost a rozdílnost
- přidat do textu další informaci a slohově ji provázat s předchozím sdělením
- popsat výrobní postup
- sdělit bezpečnostní pokyny
- vyjádřit složitý formální příkaz/zákaz
- napsat písemnou zprávu o pracovním úrazu
- vyjádřit stejnou myšlenku různými způsoby
- popsat bezpečnostní rizika
- popsat paralelní minulé děje
- popsat posloupnost dějů v minulosti
- popsat graf
- vyjádřit přibližnost
- popsat elektrický obvod |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
E-learning, |
|
|
|
|