|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CPC3
:
Popis předmětu
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty - nerodilé mluvčí - komunikovat v každodenních komunikačních situacích v češtině a vybavit studenty jazykovými kompetencemi na výstupní úrovni B1.2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz je pokračováním UJP/CPC2.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
Student musí splnit průběžný test na 70 % závěrečný test na 75 %, odevzdat jednu písemnou práci a přednést referát, popř. prezentaci na vybrané téma. Účast na seminářích je povinná.
Zkouška:
Ústní zkouška je vedena formou prezentace na předem zvolené téma. Vybraná témata jsou představena
v prezentaci formou argumentace, představením pozitiv i negativ, popř. návrhu možných řešení zvolené problematiky.
|
Obsah
|
1.-2. týden (8 hod.)
Komunikační okruh: vzdělání, škola, školství v ČR; tituly
3.-4. týden (8 hod.)
Komunikační okruh: lidské tělo, lékař, nemoci
5.-6. týden (8 hod.)
Komunikační okruh: vzhled a charakter
7.-8. týden (8 hod.)
Komunikační okruh: oblečení, móda
9.-10. týden (8 hod.)
Komunikační okruh: cestování, doprava, dopravní prostředky
11.-12. týden (8 hod.)
Komunikační okruh: kultura - divadlo, film
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nekovářová, Alena. Čeština pro život: 15 moderních konverzačních témat = Czech for life = Tschechisch fürs Leben.. Praha: Akropolis, 2008.
-
Doporučená:
Rešková, Ivana; Pintarová Magdalena. Communicative Czech - Intermediate.. Brno, 2009.
-
Doporučená:
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan; Hasil, Jiří; Kramářová, Jitka. Čeština pro středně a více pokročilé.. Praha: Karolinum, 2011.
-
Doporučená:
On-line katalogy knihoven.
-
Doporučená:
Filipec, Josef. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost.. Praha: Academia, 2012.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student umí:
- dorozumět se a aktivně se zapojit do rozhovoru o běžných tématech každodenního života,
- porozumět hlavním myšlenkám autentických i textů odborného stylu týkajících se všeobecných témat s jednoduchou výstavbou textů,
- umět v textech vyhledávat podstatné i detailní informace,
- porozumět informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným) a umět vyjádřit a zdůvodnit svůj názor,
- napsat složitější texty na všeobecné téma, popř. jednoduché texty týkající se odborného tématu. |
Získané způsobilosti |
Student umí:
- přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci,
- porozumět mluvenému slovu v rádiu a televizi dle rozsahu zvládnuté slovní zásoby,
- používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat v běžných situacích,
- vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu a argumentačně je podložit,
- napsat textové útvary různých stylů s jednodušší textovou výstavbou,
- vyhledat a vybrat podstatné informace v autentických textech,
- prezentovat (písemně i ústně) své zaměření studia,
- aktivně se účastnit diskusí, hodnotit návrhy a adekvátně na ně reagovat.
|
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Výuka podporovaná multimédii
- Prezentace práce studentů
- Individuální konzultace
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
- Samostudium studentů
|
Hodnotící metody |
- Test
- Ústní zkouška
- Individuální prezentace na semináři
- Referát
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|