|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CPC6
:
Popis předmětu
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty - nerodilé mluvčí - komunikovat nejen
v každodenních situacích v češtině, vhodně formulovat své myšlenky a podložit je argumenty z textu. Kurz vybaví studenty jazykovými kompetencemi na výstupní úrovni B2.1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
Student musí plnit průběžné domácí úkoly, jeden zápočtový test na 75 %, odevzdat jednu písemnou práci. Účast na seminářích je povinná, povoleny jsou dvě absence.
Zkouška: K ústní zkoušce si studenti připraví prezentaci, popř. referát na zvolené téma týkající se studovaného oboru.
|
Obsah
|
1.-2. týden (8 hod.) Jak strukturovat mluvený referát - prezentaci
3.-4. týden (8 hod.) Umění diskuze a argumentace
5.-6. týden (8 hod.) Problematika souvětí v odborném stylu
7.-8. týden (8 hod.) Slovesná valence
9.-10. týden (8 hod.) Jmenná valence
11.-12. týden (8 hod.) Spisovné versus nespisovné jazykové prostředky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan; Hasil, Jiří; Kramářová, Jitka. Čeština pro středně a více pokročilé.. Praha: Karolinum, 2011.
-
Doporučená:
Rešková, Ivana; Pintarová Magdalena. Communicative Czech - Intermediate.. Brno, 2009.
-
Doporučená:
Trnková, Alena. Cvičení z české mluvnice pro cizince.. Praha: ISV, 2003.
-
Doporučená:
Čechová, Elga; Putz, Harry; Trabelsiová, Helena. Čechová, Elga; Putz, Harry; Trabelsiová, Helena. Chcete ještě lépe mluvit česky? = Wollen sie noch besser tschechisch sprechen? = Do you want to speak even better Czech?. 2. díl.. Liberec [s.n.], 1996.
-
Doporučená:
Nekovářová, Alena. Čeština pro život: 15 moderních konverzačních témat = Czech for life = Tschechisch fürs Leben.. Praha: Akropolis, 2008.
-
Doporučená:
Nekovářová, Alena. Čeština pro život 2: 15 moderních konverzačních témat = Czech for life = Tschechisch fürs Leben.. Praha: Akropolis, 2012.
-
Doporučená:
On-line katalogy knihoven.
-
Doporučená:
Filipec, Josef. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost.. Praha: Academia, 2012.
-
Doporučená:
Antošová, Anna; Nováková, Magdalena; Pačesová, Vlasta. Textová cvičebnice češtiny pro zahraniční posluchače VŠE.. Praha: Oeconomica, 2004.
-
Doporučená:
Sovová, Jana; Casadei, Lucia. Textová cvičebnice pro zahraniční bohemisty : (gramatika, konverzace, překlad)/..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student umí:
- dorozumět se bez problémů a aktivně se zapojit do rozhovoru na různá témata týkající se nejen každodenního života,
- porozumět hlavním myšlenkám autentických textů publicistického a odborného stylu týkajících se všeobecných i odbornějších témat,
- umět v textech vyhledávat podstatné i detailní informace,
- detailně porozumět informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným),
- umět podrobně zdůvodnit svůj názor,
- napsat složitější texty na populárně-naučná témata ze studovaného oboru, popř. argumentačně podložené texty týkající se odborného tématu. |
Získané způsobilosti |
Student umí:
- s jistotou používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci,
- bez problémů porozumět mluvenému slovu v rádiu a televizi,
- částečně rozlišit vhodnost a nevhodnost užitých jazykových prostředků vzhledem ke komunikační situaci,
- používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat v běžných situacích a částečně je zařadit do stylové roviny,
- vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu a argumentačně je podložit,
- napsat textové útvary se složitější textovou výstavbou,
- vyhledat a vybrat podstatné i detailní informace v autentických textech,
- prezentovat (písemně i ústně) své zaměření studia,
- aktivně se účastnit diskusí, hodnotit návrhy a adekvátně na ně reagovat.
|
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Výuka podporovaná multimédii
- Prezentace práce studentů
- Individuální konzultace
- Demonstrace dovedností
- Seminární výuka
- Samostatná práce studentů
- Samostudium studentů
|
Hodnotící metody |
- Test
- Ústní zkouška
- Individuální prezentace na semináři
- Referát
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|