|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R1
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Ruština 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
49 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R1
|
Vyloučené předměty
|
CJP/RT1 a CJP/RT2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje studenty na získání elementárních dovedností v ruštině a na dosažení úrovně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích. 2 zápočtové testy splněné na 75%, průběžné plnění zadaných úkolů k lekcím.
|
Obsah
|
1. Seznámení s plánem výuky. Geografické údaje - mapa Ruska.Cvičebnice-kap.1:Co je třeba znát o Rusku?
2. Osvojování tištěné a psané azbuky. Představování.Cvičebnice-kap.2:Seznámení a pravidla oslovení.
3. Čtení, poslech. Počítání do 10. Intonace, výslovnost.
4. Seznamte se! Oslovení a pozdravy. Ruská jména.Cvičebnice-kap.2:Seznámení a pravidla oslovení.
5. Mluvíte rusky? Časování sloves. Počítání do 20.
6. Příslušníci národů /srovnání s češtinou/, cizí jazyky, národnost.Cvičebnice-kap.1:Co je třeba znát o Rusku?
7. Opakování učiva. 1. zápočtový test.
8. Počítání do 100. Osobní zájmena. Procvičování mluvnice.
9. Telefonování. Kolik je komu let? Kde bydlíte? Na návštěvě.Cvičebnice-kap.4:Na návštěvě v ruské rodině.
10. Naše rodina. Osobní a přivlastňovací zájmena.
11. Povolání. Vyjádření profese - vazby se 7. pádem.
12. Vazby typu "líbit se", "zajímat" + os. zájmena 4. pád. Práce s textem.
13. Závěrečné opakování. 2. zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 1. Fraus, Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Doporučená:
Nekolová, Věra; Camutaliová, Irena; Vasiljeva-Lešková, Alena. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 1. Praha : LEDA, 2002. ISBN 80-85927-96-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Nepředpokládá se žádná úroveň vstupních znalostí. |
Získané způsobilosti |
Student umí: - číst ruskou azbuku v psané i tištěné podobě - aktivně ovládat psanou azbuku - číst jednoduchý text - porozumět základním otázkám a dát na ně adekvátní odpověď - porozumět mluvenému slovu v jednoduchých frázích - přiměřeně správně používat osvojené gramatické struktury
|
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Dialogická výuka
- Výuka podporovaná multimédii
- Demonstrace dovedností
- Seminární výuka
|
Hodnotící metody |
- Test
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|