|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R2
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Akademický rok
|
2020/2021
|
Název
|
Ruština 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
10 / -
|
6 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R2
|
Vyloučené předměty
|
CJP/RT1 a CJP/RT2 a CJP/RT3 a CJP/RT4
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
100 bodů pro získání zápočtu - systém hodnocení kurzu UJP/R2
Úkoly Body - celkem 120 bodů
Hodnocení I: 1. písemný úkol (Volný čas) 10
Hodnocení II: Práce s textem (čtení, porozumění) 5
Hodnocení III: průběžný test (L7-8 Raduga 1; L1 Raduga 2) - splněný na 75% 30
Hodnocení IV: 2. písemný úkol (Školní docházka) 10
Hodnocení V: prezentace (praktický, ústní úkol) 10
Hodnocení VI: závěrečný test (L7-8 Raduga 1; L1-4 Raduga 2) - splněný na 75% 40
Docházka (max. 4 absence) 5
Aktivní práce při hodinách; plnění průběžných úkolů 10
|
Obsah
|
1. Seznámení s plánem výuky. Volný čas, SZ.
2. Odlišné slovesné vazby - srovnání a češtinou.
3. Seznámení. Osobní zájmena.Cvičebnice kap.1:Co je třeba znát o Rusku?
4. Ve škole. Řadové číslovky. Vyjádření data. Měsíce. Minulý čas.
5. Vyučování, úkoly, příprava na vyučování. Školní budova. SZ.
6. Vyučování. Mluvnice - skloňování tázacích zájmen, podstatných jmen.
7. 1. zápočtový test. Systém školství u nás a v Rusku.
8. Jak se tam dostanu? Mluvnice - slovesa pohybu
9. Orientace ve městě, Praha, metro, ulice - popis cesty.Cvičebnice kap.7:Cestování.
10. V nákupním centru.
11. Obchody ve městě, sortiment zboží. Vliv reklamy, letáků o zboží, způsoby nakupování.
12. Situační rozhovory v obchodě. Práce s texty.
13. Závěrečné opakování probraných tematických celků. 2. zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 1. Fraus, Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 2. Fraus, Plzeň, 2008. ISBN 978-807238-700-7.
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Doporučená:
Nekolová, Věra; Camutaliová, Irena; Vasiljeva-Lešková, Alena. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 1. Praha : LEDA, 2002. ISBN 80-85927-96-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
číst a analyzovat krátký text |
napsat krátký text na osvojené téma |
používat osvojené gramatické struktury |
rozlišit rozdíly ve výslovnosti a gramatických strukturách v ruštině a češtině |
sestavit základní otázky a dát na ně adekvátní odpověď |
student umí: - používat ruskou azbuku v psané i tištěné podobě - napsat krátký text na osvojené téma - číst krátký a jednoduchý text - porozumět základním otázkám a dát na ně adekvátní odpověď - porozumět mluvenému slovu v jednoduchých frázích - přiměřeně správně používat osvojené gramatické struktury |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
reagovat na otázky k osvojenému tématu |
upravit text na základě zvládnuté gramatiky |
zvolit správné lexikální i gramatické prostředky pro napsání krátkého textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
konverzovat na základní témata |
napsat krátké textové útvary s jednoduchou výstavbou |
používat správně zvládnuté gramatické struktury |
student umí: - konverzovat na základní témata podle rozsahu kurzu, např.: představení sebe a členů rodiny, volný čas, škola a vyučování, telefonování, orientace ve městě, žádost o radu, omluva - napsat krátké textové útvary s jednoduchou výstavbou - přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury - plně ovládat azbuku a základní pravopis |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
konverzovat na běžná základní témata |
sestavit psaný text s použitím adekvátní slovní zásoby |
vysvětlit rozdíly v gramatických strukturách ruštiny a češtiny |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|