|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R8
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R8
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Ruština 8
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R8
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je dosažení úrovně B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: průběžný test, seminární práce v ruštině Zkouška: rozprava nad odevzdanou seminární prací
|
Obsah
|
1. Oblečení a móda. Mluvnice - Průběh slovesného děje. Zvratná slovesa. Slovesný rod. 2. Vlastní názor na módu, můj styl oblékání. Představování. 3. Dovolená, cestování. Mluvnice - Stupňování přídavných jmen a příslovcí. 4. Prázdniny, dovolená. Blahopřání. 5. Sport, cvičení. Mluvnice - Zájmena. 6. Sport a zdraví. Písemná blahopřání. 7. Kontrola úkolů, opakování učiva. Zápočtový test 8. Zdraví. Mluvnice - Rozkazovací způsob. 9. Charakter a chování člověka. Mluvnice - Užívání přídavných jmen v přísudku. 10. Člověk ve vztahu k jiným, k práci. Písemné pozvání. 11. Zeměpis Ruska. Oblíbené místa v Rusku. 12. Opakování učiva. Kontrola úkolů a připravených témat k ústní zkoušce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Barnet, Vladimír. Ruština pro pokročilé. V nakl. Leda 2., upr. vyd. Voznice : Leda, 2007. ISBN 978-80-7335-104-5.
-
Základní:
výukové materiály UJP (projekt Inova).
-
Doporučená:
Anfilov, Mark; Hutarová, Marcela. Dialogy obchodního jednání v ruštině. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1999. ISBN 80-7079-682-0.
-
Doporučená:
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. dot.[1. vyd.]. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-138-1.
-
Doporučená:
Navrátil, Alois. Ruština pro právníky. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1997. ISBN 80-7082-358-5.
-
Doporučená:
Pešková, Michaela. www.ruskerealie.zcu.cz.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
137
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student umí: - správně používat gramatické struktury v rámci každodenní konverzace i písemné komunikace - pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem - vhodně používat slovní zásobu z oblastí osvojených tématických celků - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující komunikovat v běžných situacích - napsat textové útvary užívané v každodenních situacích - porozumět mluvenému slovu rodilého mluvčího |
Získané způsobilosti |
Student umí: - správně používat gramatické struktury v rámci běžné konverzace i písemné komunikace - napsat dopis, blahopřání, omluvu, životopis, žádost - porozumět a domluvit se s rodilým mluvčím - aktivně se účastnit diskusí na obecná témata - adekvátně reagovat na problémy přátel i po telefonu - používat s jistotou slovní zásobu v běžné konverzaci - poskytnout informaci na odborné téma z oblasti školství, cestovního ruchu, gastronomie, firemní agendy, atd. |
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Dialogická výuka
- Výuka podporovaná multimédii
- Demonstrace dovedností
- Seminární výuka
- Samostatná práce studentů
|
Hodnotící metody |
- Test
- Seminární práce
- Kombinovaná zkouška
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|