|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / RK1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
RK1
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Akademický rok
|
2013/2014
|
Název
|
Konverzace v ruštině 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
10 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/RK1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje studenty na výstupní úroveň B1/B2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní vystupování na seminářích Splnění testu na slovní zásobu Samostatné vypracování a přednesení referátu - prezentace
|
Obsah
|
1.Úvod do předmětu, obsah, kriteria pro udělení zápočtu. Témata referátů.
2.Škola, studium, vyučování, studijní stáže. Systém školní docházky - srovnání Rusko - ČR.
3.Město, budovy, ulice, městská doprava. Ubytování v hotelu, letiště, nádraží.
Metro - orientace.
4.Moskva, Petrohrad, Praha, rodné město - práce turistického průvodce.
Seznámení se současnou Moskvou a Petrohradem.
5.Restaurace - jídelní lístek. Recepty nár. kuchyně, ruské speciality.
Návštěva restaurace.
6.Volný čas, zájmy, záliby. Suvenýry. Ruské lidové umění /příklady/.
Ruské galerie - příklady.
7.Cestování - možnosti, nabídky, vybavení na cestu.
Oblíbená místa turistiky v Rusku, v ČR.
8.Práce cestovní kanceláře, organizace služební cesty, dovolené, zájezdu.
Ruské svátky - příklady a způsob slavení.
9.Korespondence - soukromý, úřední dopis. Situační výrazy každodenního styku (pozdrav, zdvořilostní otázky a odpovědi, telefonování, seznámení).
10.Kultura ve městě - divadlo, kino, výstavy. Návštěva kult. představení.
Významní představitelé ruské kultury.
11.Umění, architektura, knihy, hudba.
Ukázky z děl ruské literatury, hudby, kinematografie.
12.Zápočtový test
13.Komentáře k referátům. Závěrečné hodnocení kurzu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Žofková, Hana. Česko-ruská konverzace. Praha, 2003.
-
Základní:
FOZIKOŠ, Andrej; REITEROVÁ, Taťjana. Reálie rusky mluvících zemí : osnovnyje fakty iz istorii i dejstvitel'nosti Rossii i Belarusi. Plzeň : Fraus, 1998. ISBN 80-85784-76-9.
-
Základní:
Barnet, Vladimír. Ruština pro pokročilé. 4., upr. vyd. Voznice : Leda, 2003. ISBN 80-7335-013-0.
-
Základní:
výukové materiály UJP (projekt Inova).
-
Doporučená:
Tahovská, Ladislava. Ruština poslechem : cvičení a testové úlohy. 1. vyd. Praha : Leda, 2005. ISBN 80-7335-049-1.
-
Doporučená:
www.ruskerealie.zcu.cz
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Student umí: - zapojit se aktivně do rozhovoru na běžná témata každodenního života - postihnout smysl jasných, jednoduchých sdělení - domluvit se osobně i telefonicky o požadavcích na služby - najít a využít informace z různých zdrojů (internet, TV, reklama, noviny, časopisy) - vhodně používat slovní zásobu k osvojeným tématickým celkům - správně používat gramatické struktury - porozumět a poskytnout jednoduché instrukce |
Získané způsobilosti |
Student umí: - vyjádřit své názory a přiměřeně reagovat na názory ostatních - pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem, např.volba povolání, školství, volný čas, život ve městě - vhodně používat a rozšiřovat si slovní zásobu k osvojeným tématickým celkům - přiměřeně správně používat gramatické struktury v ústním vyjadřování - domluvit se ústně a telefonicky o požadavcích na služby - shrnout obsah novinového článku, přečtený dokument nebo obsah slyšeného projevu - postihnout hlavní smysl konverzace rodilých mluvčích a zapojit se do rozhovoru |
Vyučovací metody |
- Skupinová výuka
- Dialogická výuka
- Výuka podporovaná multimédii
- Demonstrace dovedností
- Samostatná práce studentů
|
Hodnotící metody |
- Test
- Individuální prezentace na semináři
- Demonstrace dovedností při cvičení
|
|
|
|