|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 2
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 2 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / ST
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
ST
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Seminář -integrál.a diskrét.transformace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Seminář - integrální a diskrétní transformace
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
37 / -
|
4 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení a aktivní osvojení si základních pojmů, principů a použití
integrálních a diskrétních transformací (transformace Z, Laplaceova transformace).
Předmět je doporučen jako doplňující k předmětu KMA/ME3.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta
V průběhu semestru se píší dvě zápočtové práce.
1. zápočtová práce se píše cca v 6. výukovém týdnu, 2. zápočtová práce cca ve 13. týdnu.
Pro získání zápočtu je třeba:
1) z každého příkladu v každé písemce získat aspoň 1 bod,
2) získat více než 55% z celkového počtu bodů.
|
Obsah
|
Přehled probírané látky
1. Vstupní test, Laplaceova transformace v reálném oboru - definice a její užití.
2. Vlastnosti Laplaceovy transformace. Slovník Laplaceovy transformace.
3. Inverzní Laplaceova transformace.
4. Užití Laplaceovy transformace k řešení diferenciálních rovnic.
5. Aplikace Laplaceovy transformace v elektrotechnice, použití LT v Matlabu.
6. Písemná práce.
7. Vlastnosti komplexních funkcí.
8. Transformace Z, definice a její užití.
9. Vlastnosti Z transformace. Slovník Z transformace.
10. Inverzní Z transformace.
11. Užití Z transformace k řešení šiferenčních rovnic.
12. Aplikace Z transformace v elektrotechnice, použití ZT v Matlabu.
13. Písemná práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou požadovány žádné podmiňující předměty. U posluchačů se předpokládají základní znalosti matematické analýzy, zejména diferenciálního a integrálního počtu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
úspěšný absolvent tohoto předmětu bude schopen především: - znát definici, vlastnosti a slovník Laplaceovy transformace a transformace Z, - použít transformace k řešení diferenciálních a diferenčních rovnic |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|