Cílem bakalářské práce je zjistit a zmapovat, jaká očekávání měli pedagogové před nástupem do lesní mateřské školy a zda se jejich očekávání změnilo praxí. Bakalářská práce dále pracuje s dalšími dvěma dílčími cíli. Dílčí cíle se zabývají motivaci pedagogů lesních mateřských škol a tím, co je při výběru zaměstnání v lesní mateřské škole ovlivňovalo.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to find out and map certain expectations of educators before their first experience with forest preschool and if they have changed by practice.
The bachelor thesis also operates with two other partial goals. These goals deal with the motivation of forest preschool educators and what influenced them during a particular selection of their next job.
Klíčová slova
lesní mateřské školy, lesní pedagogika, pedagog, alternativní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
forest preschools, forest pedagogy, educator, alternative education
Rozsah průvodní práce
58 s. (82 270 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit a zmapovat, jaká očekávání měli pedagogové před nástupem do lesní mateřské školy a zda se jejich očekávání změnilo praxí. Bakalářská práce dále pracuje s dalšími dvěma dílčími cíli. Dílčí cíle se zabývají motivaci pedagogů lesních mateřských škol a tím, co je při výběru zaměstnání v lesní mateřské škole ovlivňovalo.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to find out and map certain expectations of educators before their first experience with forest preschool and if they have changed by practice.
The bachelor thesis also operates with two other partial goals. These goals deal with the motivation of forest preschool educators and what influenced them during a particular selection of their next job.
Klíčová slova
lesní mateřské školy, lesní pedagogika, pedagog, alternativní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
forest preschools, forest pedagogy, educator, alternative education
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Sběr a analýza odborné literatury
Realizace projektu práce
Závěry a doporučení pro praxi
Zpracování a odevzdání bakalářské práce v textové i elektronické podobě
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Sběr a analýza odborné literatury
Realizace projektu práce
Závěry a doporučení pro praxi
Zpracování a odevzdání bakalářské práce v textové i elektronické podobě
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Alternativni školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
KNIGHT, Sara. Forest School and outdoor learning in the early years. Oxford: SAGE, 2013. ISBN 9781446255315.
DANIŠ, Petr. Děti venku V přírodě: Ohrožený Druh?: Proč naše děti Potřebují Přírodu Pro Své zdraví a učení. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2016. ISBN 9788072126101.
KAPUCIÁNOVÁ, Magdaléna. Lesní a venkovní pedagogika: Příručka K projektu alma mater studiorum. Praha: UK Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-451-8.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti V předškolním vzdělávání. Praha: Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Alternativni školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
KNIGHT, Sara. Forest School and outdoor learning in the early years. Oxford: SAGE, 2013. ISBN 9781446255315.
DANIŠ, Petr. Děti venku V přírodě: Ohrožený Druh?: Proč naše děti Potřebují Přírodu Pro Své zdraví a učení. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2016. ISBN 9788072126101.
KAPUCIÁNOVÁ, Magdaléna. Lesní a venkovní pedagogika: Příručka K projektu alma mater studiorum. Praha: UK Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-451-8.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti V předškolním vzdělávání. Praha: Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1.