Bakalářská práce je zaměřena na problematiku jazykových dovedností studentů gymnázia. Hlavním cílem práce je porovnat jazykové dovednosti žáků čtyřletého a osmiletého gymnázia. Obsahem této bakalářské práce je teoretická část a praktická část. V teoretické části je vymezen vzdělávací systém v České republice, systém kurikulárních vzdělávacích dokumentů, mezinárodní výzkum v oblasti vzdělávání PISA, didaktický test, jeho vlastnosti a typy úloh. Praktická část obsahuje interpretaci výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of Language skills of students of gymnasium. The main aim of thesis is to compare language skills of the four-year gymnasium and the eight-year gymnasium students. This bachelor thesis comprises a theoretical part and a practical part. The theoretical part defines an educational system in the Czech Republic as well as a curricular educative documents system, an international survey PISA in the field of education, a didactic test, its features and types of tasks. The practical part includes an interpretation of the research results.
Klíčová slova
jazykové dovednosti, čtyřleté gymnázium, osmileté gymnázium, český
jazyk a literatura, RVP, ŠVP, didaktický test, vzdělávací systém ČR, PISA
Klíčová slova v angličtině
Language skills, four-year gymnasium, eight-year gymnasium, Czech
language and literature, curriculum framework (RVP), school curriculum (ŠVP), didactic test, educational system in CR, PISA
Rozsah průvodní práce
s. 63 + přílohy do s. V
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku jazykových dovedností studentů gymnázia. Hlavním cílem práce je porovnat jazykové dovednosti žáků čtyřletého a osmiletého gymnázia. Obsahem této bakalářské práce je teoretická část a praktická část. V teoretické části je vymezen vzdělávací systém v České republice, systém kurikulárních vzdělávacích dokumentů, mezinárodní výzkum v oblasti vzdělávání PISA, didaktický test, jeho vlastnosti a typy úloh. Praktická část obsahuje interpretaci výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of Language skills of students of gymnasium. The main aim of thesis is to compare language skills of the four-year gymnasium and the eight-year gymnasium students. This bachelor thesis comprises a theoretical part and a practical part. The theoretical part defines an educational system in the Czech Republic as well as a curricular educative documents system, an international survey PISA in the field of education, a didactic test, its features and types of tasks. The practical part includes an interpretation of the research results.
Klíčová slova
jazykové dovednosti, čtyřleté gymnázium, osmileté gymnázium, český
jazyk a literatura, RVP, ŠVP, didaktický test, vzdělávací systém ČR, PISA
Klíčová slova v angličtině
Language skills, four-year gymnasium, eight-year gymnasium, Czech
language and literature, curriculum framework (RVP), school curriculum (ŠVP), didactic test, educational system in CR, PISA
Zásady pro vypracování
Prostudovat výstupy vzdělávacího obsahu Jazyk a jazyková komunikace v RVP pro gymnázia.
Ve 4. ročnících čtyřletého gymnázia a v oktávách osmiletého gymnázia zadat jeden z didaktických testů sestavených skupinou CERMAT, které jsou určeny k procvičování.
Porovnat výsledky dosažené žáky čtyřletých a žáky osmiletých gymnázií. Interpretovat rozdíly v celkových výsledcích i v jednotlivých typech úkolů.
Zásady pro vypracování
Prostudovat výstupy vzdělávacího obsahu Jazyk a jazyková komunikace v RVP pro gymnázia.
Ve 4. ročnících čtyřletého gymnázia a v oktávách osmiletého gymnázia zadat jeden z didaktických testů sestavených skupinou CERMAT, které jsou určeny k procvičování.
Porovnat výsledky dosažené žáky čtyřletých a žáky osmiletých gymnázií. Interpretovat rozdíly v celkových výsledcích i v jednotlivých typech úkolů.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie; STYBLÍK, Vlastimil. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upravené vydání, v SPN - pedagogickém nakladatelství vyd. 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85937-47-6.
ŠEBESTA, Karel. Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-711-9.
KAMIŠ, Karel; HANZOVÁ, Marie. Didaktika českého jazyka a literatury. Praha: UJAK, 2016. ISBN 978-80-7452-124.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie; STYBLÍK, Vlastimil. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2., upravené vydání, v SPN - pedagogickém nakladatelství vyd. 1. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85937-47-6.
ŠEBESTA, Karel. Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-711-9.
KAMIŠ, Karel; HANZOVÁ, Marie. Didaktika českého jazyka a literatury. Praha: UJAK, 2016. ISBN 978-80-7452-124.