Práce se zabývá leteckým turbokompresorovým turbohřídelovým motorem TV3-117. Pojednává o možnostech jeho přestavby na energetickou jednotku. V práci jsou shrnuty příklady aplikací aeroderivativních spalovacích turbín a vypsány rozdíly mezi provozem leteckých motorů a spalovacích turbín. Dále je v této práci popsána konstrukce motoru TV3-117 a možnosti jeho diagnostikování. V hlavní části práce je popsán návrh výroby energetické jednotky ze zmíněného motoru. Součástí návrhu bylo vytvoření např. P&ID, dispozičního rozmístění a konstrukčních výkresů. V závěrečné fázi bylo vytvořeno ekonomické zhodnocení.
Anotace v angličtině
Thesis is aimed to aircraft turbocompressor turboshaft engine TV3-117. It is about conversion of this engine to a power unit. In the thesis are mentioned aeroderivative gas turbines used in world. Differences between aircraft engines and stationary gasa turbines are mentioned to. A descriotion of an engine design and its diagnostics is created. The conversion to the power unit is designed in a main part including P&ID, Layouts and desing drawings. An economoic appreciation is described in last part.
aircraft engine, turbocompressor engine, gas turbine, cogeneration unit, power system, TV3-117
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá leteckým turbokompresorovým turbohřídelovým motorem TV3-117. Pojednává o možnostech jeho přestavby na energetickou jednotku. V práci jsou shrnuty příklady aplikací aeroderivativních spalovacích turbín a vypsány rozdíly mezi provozem leteckých motorů a spalovacích turbín. Dále je v této práci popsána konstrukce motoru TV3-117 a možnosti jeho diagnostikování. V hlavní části práce je popsán návrh výroby energetické jednotky ze zmíněného motoru. Součástí návrhu bylo vytvoření např. P&ID, dispozičního rozmístění a konstrukčních výkresů. V závěrečné fázi bylo vytvořeno ekonomické zhodnocení.
Anotace v angličtině
Thesis is aimed to aircraft turbocompressor turboshaft engine TV3-117. It is about conversion of this engine to a power unit. In the thesis are mentioned aeroderivative gas turbines used in world. Differences between aircraft engines and stationary gasa turbines are mentioned to. A descriotion of an engine design and its diagnostics is created. The conversion to the power unit is designed in a main part including P&ID, Layouts and desing drawings. An economoic appreciation is described in last part.