Předložená práce je zaměřena na provázanost informačních a komunikačních technologií s cestovním ruchem. Vysvětluje také relativně nový pojem e-tourism a zaobírá se použitelností internetu pro obchodní vztahy na trzích B2C. Teoretická část definuje hlavní pojmy jako je cestovní ruch, co to jsou informační a komunikační technologie a jaké zásady by měly dodržovat webové prezentace firem. V praktické části je popsána destinace a je zde zhodnocen její turistický portál. Následně jsou zhodnoceny a porovnány i webové stránky vybraných firem nabízející jeden sortiment služeb cestovního ruchu. Výstupem jsou návrhy opatření, které by měl jak portál, tak stránky podniků učinit, aby zlepšily svou webovou prezentaci. K tomu, aby byly návrhy podány i od strany zákazníků, proběhlo dotazníkové šetření formou testovacích scénářů.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the interconnection of information and communication technologies with tourism. It also explains the relatively new concept of e-tourism and addresses the usability of the Internet for business relationships in B2C markets. The theoretical part defines the main concepts of tourism, what are information and communication technologies and what principles should be followed by web presentations of companies. The practical part describes the destination and its tourist portal is evaluated here. Subsequently, the websites of selected companies offering a single range of tourism services are evaluated and compared. The output is a draft of measures that both the portal and the sites of businesses should take to improve their web presentation. In order for the proposals to be submitted by the customers, a questionnaire survey was carried out in the form of test scenarios.
Klíčová slova
cestovní ruch, Informační a komunikační technologie, webová prezentace, e-toursism
Klíčová slova v angličtině
tourism, information and communication technologies, web presentation, e-tourism
Rozsah průvodní práce
66 s. (10 800 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce je zaměřena na provázanost informačních a komunikačních technologií s cestovním ruchem. Vysvětluje také relativně nový pojem e-tourism a zaobírá se použitelností internetu pro obchodní vztahy na trzích B2C. Teoretická část definuje hlavní pojmy jako je cestovní ruch, co to jsou informační a komunikační technologie a jaké zásady by měly dodržovat webové prezentace firem. V praktické části je popsána destinace a je zde zhodnocen její turistický portál. Následně jsou zhodnoceny a porovnány i webové stránky vybraných firem nabízející jeden sortiment služeb cestovního ruchu. Výstupem jsou návrhy opatření, které by měl jak portál, tak stránky podniků učinit, aby zlepšily svou webovou prezentaci. K tomu, aby byly návrhy podány i od strany zákazníků, proběhlo dotazníkové šetření formou testovacích scénářů.
Anotace v angličtině
The presented work is focused on the interconnection of information and communication technologies with tourism. It also explains the relatively new concept of e-tourism and addresses the usability of the Internet for business relationships in B2C markets. The theoretical part defines the main concepts of tourism, what are information and communication technologies and what principles should be followed by web presentations of companies. The practical part describes the destination and its tourist portal is evaluated here. Subsequently, the websites of selected companies offering a single range of tourism services are evaluated and compared. The output is a draft of measures that both the portal and the sites of businesses should take to improve their web presentation. In order for the proposals to be submitted by the customers, a questionnaire survey was carried out in the form of test scenarios.
Klíčová slova
cestovní ruch, Informační a komunikační technologie, webová prezentace, e-toursism
Klíčová slova v angličtině
tourism, information and communication technologies, web presentation, e-tourism
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod k vybranému tématu.
Charakterizujte a popište možnosti využití e-tourism a e-commerce v oblasti cestovního ruchu.
Pomocí vhodných metod analyzujte současné využití a spokojenost s informačními a komunikačními technologiemi, podniky služeb cestovního ruchu a zákazníků ve vybrané destinaci.
Proveďte syntézu zjištěných informací a navrhněte zlepšující opatření.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod k vybranému tématu.
Charakterizujte a popište možnosti využití e-tourism a e-commerce v oblasti cestovního ruchu.
Pomocí vhodných metod analyzujte současné využití a spokojenost s informačními a komunikačními technologiemi, podniky služeb cestovního ruchu a zákazníků ve vybrané destinaci.
Proveďte syntézu zjištěných informací a navrhněte zlepšující opatření.
Seznam doporučené literatury
ČECHUROVÁ, Lenka, Petr JANEČEK, Lenka KRÁLOVÁ, Michal MIČÍK, Jan PETRTYL a Jan TLUCHOŘ. Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: trendy a současná praxe. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014. ISBN 978-80-261-0455-1.
SION, Beatrice & Cezar MIHĂLCESCU. Interactive E-Tourism. Romanian Economic and Business Review. 2016, ISSN 1842-2497.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.
ZELENKA, Josef. Aplikace umělé inteligence a kognitivní vědy v udržitelnosti cestovního ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-354-3.
ZELENKA, Josef. Cestovní ruch: informační a komunikační technologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-514-6.
Seznam doporučené literatury
ČECHUROVÁ, Lenka, Petr JANEČEK, Lenka KRÁLOVÁ, Michal MIČÍK, Jan PETRTYL a Jan TLUCHOŘ. Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: trendy a současná praxe. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014. ISBN 978-80-261-0455-1.
SION, Beatrice & Cezar MIHĂLCESCU. Interactive E-Tourism. Romanian Economic and Business Review. 2016, ISSN 1842-2497.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.
ZELENKA, Josef. Aplikace umělé inteligence a kognitivní vědy v udržitelnosti cestovního ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-354-3.
ZELENKA, Josef. Cestovní ruch: informační a komunikační technologie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-514-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta práce a sken průběhu obhajoby.