- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Rozvoj obohacujících aktivit v přírodovědných předmětech na 1. stupni základní školy z hlediska péče o nadané žáky v ZŠ Plasy
Hlavní téma v angličtině
The Development of Enriching Activities in Science Subjects at Primary School in Terms of Care for Gifted Pupils in Primary School Plasy
Název dle studenta
Rozvoj obohacujících aktivit v přírodovědných předmětech na 1. st. ZŠ z hlediska péče o nadané žáky v ZŠ Plasy
Název dle studenta v angličtině
The development of enriching activities in science subjects in primary school from the point of view of the care of gifted pupils in primary school in Plasy
Diplomová práce se zabývá tématem rozvoje obohacujících aktivit v přírodovědných předmětech na 1. st. ZŠ s hlediska péče o nadané žáky v ZŠ Plasy. Čtenář je v teoretické části postupně seznámen s přístupy k nadanému žáku a s vhodnými vzdělávacími strategiemi, které lze s ohledem na nadaného žáka využít v přírodovědných předmětech na 1. st. ZŠ. Empirická část je zaměřena na průzkum výukových strategií v přírodovědných předmětech využívaných učiteli základních škol v Plzeňském kraji s ohledem na nadaného žáka, dále na preferované aktivity nadaného žáka a jejich návrh do výuky přírodovědných předmětů na 1. st. ZŠ.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic on the development of enriching activities in science education in primary school from the point of view of the care of gifted pupils in primary school in Plasy. In the theoretical part, after defining basic concepts in individual chapters, we focused on the specification of work with the gifted pupils, on the use of enriching activities through appropriate methods and procedures in science education in the primary schools. The empirical part is focused on the survey that focused on the use of enriching activities in education of science in primary schools of the Pilsen Region in terms of care for gifted pupils. We also deal with the preferred activities of gifted pupil and their proposal for the teaching of science education in primary school.
Klíčová slova
obohacující aktivity, nadaní žáci, přírodovědné předměty na 1. st. ZŠ
Klíčová slova v angličtině
enriching activities, gifted pupils, science education in primary school
Rozsah průvodní práce
106 s. (127 907 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem rozvoje obohacujících aktivit v přírodovědných předmětech na 1. st. ZŠ s hlediska péče o nadané žáky v ZŠ Plasy. Čtenář je v teoretické části postupně seznámen s přístupy k nadanému žáku a s vhodnými vzdělávacími strategiemi, které lze s ohledem na nadaného žáka využít v přírodovědných předmětech na 1. st. ZŠ. Empirická část je zaměřena na průzkum výukových strategií v přírodovědných předmětech využívaných učiteli základních škol v Plzeňském kraji s ohledem na nadaného žáka, dále na preferované aktivity nadaného žáka a jejich návrh do výuky přírodovědných předmětů na 1. st. ZŠ.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic on the development of enriching activities in science education in primary school from the point of view of the care of gifted pupils in primary school in Plasy. In the theoretical part, after defining basic concepts in individual chapters, we focused on the specification of work with the gifted pupils, on the use of enriching activities through appropriate methods and procedures in science education in the primary schools. The empirical part is focused on the survey that focused on the use of enriching activities in education of science in primary schools of the Pilsen Region in terms of care for gifted pupils. We also deal with the preferred activities of gifted pupil and their proposal for the teaching of science education in primary school.
Klíčová slova
obohacující aktivity, nadaní žáci, přírodovědné předměty na 1. st. ZŠ
Klíčová slova v angličtině
enriching activities, gifted pupils, science education in primary school
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, Jana a Ladislav PODROUŽEK. Integrace přírodovědy a matematiky jako východisko pro badatelskou činnost žáků. In Od činnosti k poznatku. Plzeň: Západočeská univerzita, 2003, s. 43-48. ISBN 80-7082-955-9.\\
KROPÁČKOVÁ, Jana a Martin ADAMEC. Využití experimentu jako cesty k přírodovědné gramotnosti. Poradce ředitelky. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2013, s. 8-15. ISSN 1804-9745.\\
PODROUŽEK, Ladislav. Přírodovědné vzdělávání v primární škole podle Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání. In Proměny vzdělávání. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, s. 28-34. ISBN 978-80-7041-033-2.\\
PUMPR, V., M. ADAMEC, P. BENEŠ a V. SCHEUEROVÁ. Základy přírodovědného vzdělání. Praha: Fortuna, 2010. ISBN 978-80-7373-081-9.\\
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Přírodovědně nadaní žáci a IBSE. In Nadaní žáci ve škole. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2011, s. 127-138. ISBN 978-80-210-5760-9.\\
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, Jana a Ladislav PODROUŽEK. Integrace přírodovědy a matematiky jako východisko pro badatelskou činnost žáků. In Od činnosti k poznatku. Plzeň: Západočeská univerzita, 2003, s. 43-48. ISBN 80-7082-955-9.\\
KROPÁČKOVÁ, Jana a Martin ADAMEC. Využití experimentu jako cesty k přírodovědné gramotnosti. Poradce ředitelky. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2013, s. 8-15. ISSN 1804-9745.\\
PODROUŽEK, Ladislav. Přírodovědné vzdělávání v primární škole podle Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání. In Proměny vzdělávání. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, s. 28-34. ISBN 978-80-7041-033-2.\\
PUMPR, V., M. ADAMEC, P. BENEŠ a V. SCHEUEROVÁ. Základy přírodovědného vzdělání. Praha: Fortuna, 2010. ISBN 978-80-7373-081-9.\\
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Přírodovědně nadaní žáci a IBSE. In Nadaní žáci ve škole. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2011, s. 127-138. ISBN 978-80-210-5760-9.\\