Předložená bakalářská práce popisuje cestovní ruch a z něj vycházející nákupní turismus, který je specifickou formou tohoto hospodářského odvětví. Nejdříve jsou vymezena teoretická východiska cestovního ruchu k dané problematice se zaměřením na nákupní cestovní ruch. Je také popsána historie nákupního turismu, poté následuje charakteristika nákupního turismu a jeho vlastnosti, popis aktivního a pasivního nákupního turismu v České republice i v zahraničí. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, jehož vyhodnocení přiblížilo názor lidí na nakupování v zahraničí a jejich nákupní chování. Zhodnocení tohoto šetření bylo hlavním výstupem práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes tourism and shopping tourism, which is a specific form of this economic sector. At first there are defined theoretical bases of tourism to this issue focused on shopping tourism. It also describes the history of shopping tourism, followed by characterization of shopping tourism and its properties, description of active and passive shopping tourism in the Czech Republic and abroad. The practical part is focused on survey, whose evaluation gives closer view of people's opinion on shopping abroad and their shopping behaviour. The evaluation of this survey was the main output of the work.
Předložená bakalářská práce popisuje cestovní ruch a z něj vycházející nákupní turismus, který je specifickou formou tohoto hospodářského odvětví. Nejdříve jsou vymezena teoretická východiska cestovního ruchu k dané problematice se zaměřením na nákupní cestovní ruch. Je také popsána historie nákupního turismu, poté následuje charakteristika nákupního turismu a jeho vlastnosti, popis aktivního a pasivního nákupního turismu v České republice i v zahraničí. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, jehož vyhodnocení přiblížilo názor lidí na nakupování v zahraničí a jejich nákupní chování. Zhodnocení tohoto šetření bylo hlavním výstupem práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes tourism and shopping tourism, which is a specific form of this economic sector. At first there are defined theoretical bases of tourism to this issue focused on shopping tourism. It also describes the history of shopping tourism, followed by characterization of shopping tourism and its properties, description of active and passive shopping tourism in the Czech Republic and abroad. The practical part is focused on survey, whose evaluation gives closer view of people's opinion on shopping abroad and their shopping behaviour. The evaluation of this survey was the main output of the work.