Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je popsat základní informace, které vycházejí z tématu práce. Zabývá se charakteristikou hyperkinetické poruchy, popisem rodiny dítěte s hyperkinetickou poruchou a vzdělávání žáka s hyperkinetickým syndromem. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením mezi školou a rodiči dítěte s ADHD a identifikuje způsoby spolupráce mezi nimi. Je použita kvalitativní metoda šetření, pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis consists of a theoretical and a practical part. The aim of the theoretical part is to describe the basic information that is based on the topic of the thesis. It deals with the characteristics of hyperkinetic disorder, a description of the family of a child with hyperkinetic disorder and the education of a student with hyperkinetic syndrome. The practical part deals with a research investigation between the school and the parents of a child with ADHD and identifies ways of cooperation between them. A qualitative research method is used, using semi-structured interviews.
Klíčová slova
hyperkinetický syndrom, rodina, žák, vzdělávání, spolupráce
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je popsat základní informace, které vycházejí z tématu práce. Zabývá se charakteristikou hyperkinetické poruchy, popisem rodiny dítěte s hyperkinetickou poruchou a vzdělávání žáka s hyperkinetickým syndromem. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením mezi školou a rodiči dítěte s ADHD a identifikuje způsoby spolupráce mezi nimi. Je použita kvalitativní metoda šetření, pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis consists of a theoretical and a practical part. The aim of the theoretical part is to describe the basic information that is based on the topic of the thesis. It deals with the characteristics of hyperkinetic disorder, a description of the family of a child with hyperkinetic disorder and the education of a student with hyperkinetic syndrome. The practical part deals with a research investigation between the school and the parents of a child with ADHD and identifies ways of cooperation between them. A qualitative research method is used, using semi-structured interviews.
Klíčová slova
hyperkinetický syndrom, rodina, žák, vzdělávání, spolupráce
FELCMANOVÁ, L. a M. HABROVÁ. Katalog podpůrných opatření, pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4.
JENETT, Wolfdieter. ADHD-100 tipů pro rodiče a učitele. Brno: EDIKA, 2013. ISBN 978-80-266-0158-6.
JUCOVIČOVÁ, D. a H. ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: GRADA, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
KENDLÍKOVÁ, Jitka. ADHD krok za krokem. Praha: RAABE, 2019. ISBN 978-80-7496-438-1.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: GRADA, 2007. 234 s. ISBN 978-80-247-1426-4.
WINSTER, Britta. Jak na ADHD a problémy s pozorností: praktické tipy pro každý den. Brno: EDIKA, 2018. ISBN 978-80-266-1304-6.
Seznam doporučené literatury
FELCMANOVÁ, L. a M. HABROVÁ. Katalog podpůrných opatření, pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4.
JENETT, Wolfdieter. ADHD-100 tipů pro rodiče a učitele. Brno: EDIKA, 2013. ISBN 978-80-266-0158-6.
JUCOVIČOVÁ, D. a H. ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: GRADA, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
KENDLÍKOVÁ, Jitka. ADHD krok za krokem. Praha: RAABE, 2019. ISBN 978-80-7496-438-1.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: GRADA, 2007. 234 s. ISBN 978-80-247-1426-4.
WINSTER, Britta. Jak na ADHD a problémy s pozorností: praktické tipy pro každý den. Brno: EDIKA, 2018. ISBN 978-80-266-1304-6.