V diplomové práci se zabývám využitím dramatické výchovy při řešení či prevenci rizikových jevů chování ve třídě. V teoretické části popisuji pojem rizikové jevy chování, popisuji vybrané z nich a uvádím některé možnosti jejich prevence. Dále se zabývám pojmem dramatická výchova, uvádím definice předních českých odborníků na dramatickou výchovu a zmiňuji její místo v osobnostním učení žáka. V praktické části pak realizuji tři lekce dramatické výchovy, jejichž hlavním tématem jsou právě rizikové jevy chování, zhodnocuji jednotlivé aktivity se žáky i jednotlivé lekce a poté na základě průběhu jednotlivých hodin vyvozuji závěr.
Annotation in English
In my thesis I deal with the use of drama education in solving or prevention of risk phenomena of behaviour in the classroom. In the theoretical part I describe the term of risk phenomena of behaviour, I describe some of them and i give the definitions of leading Czech experts on drama education and I mention its place in pupil´s personal learning. In the practical part I introduce three lessons of drama education whose main themes are risk phenomena of behaviour, I evaluate individual activities with pupils, individuals lessons and then I give conclusion on the basis of the process of individual lessons
Keywords
dramatická výchova, rizikové jevy chování, základní škola, metody a techniky
Keywords in English
drama education, risk phenomena of behaviour, primary school, methods and techniques
Length of the covering note
65 s. (89 892 znaků)
Language
CZ
Annotation
V diplomové práci se zabývám využitím dramatické výchovy při řešení či prevenci rizikových jevů chování ve třídě. V teoretické části popisuji pojem rizikové jevy chování, popisuji vybrané z nich a uvádím některé možnosti jejich prevence. Dále se zabývám pojmem dramatická výchova, uvádím definice předních českých odborníků na dramatickou výchovu a zmiňuji její místo v osobnostním učení žáka. V praktické části pak realizuji tři lekce dramatické výchovy, jejichž hlavním tématem jsou právě rizikové jevy chování, zhodnocuji jednotlivé aktivity se žáky i jednotlivé lekce a poté na základě průběhu jednotlivých hodin vyvozuji závěr.
Annotation in English
In my thesis I deal with the use of drama education in solving or prevention of risk phenomena of behaviour in the classroom. In the theoretical part I describe the term of risk phenomena of behaviour, I describe some of them and i give the definitions of leading Czech experts on drama education and I mention its place in pupil´s personal learning. In the practical part I introduce three lessons of drama education whose main themes are risk phenomena of behaviour, I evaluate individual activities with pupils, individuals lessons and then I give conclusion on the basis of the process of individual lessons
Keywords
dramatická výchova, rizikové jevy chování, základní škola, metody a techniky
Keywords in English
drama education, risk phenomena of behaviour, primary school, methods and techniques
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-733-1395-1.\\
MACHKOVÁ, Eva. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.\\
RODRIGUEZOVÁ, V., R. MARUŠÁK a O. KRÁLOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
ŠVAŘÍČEK Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
ČECH Ondřej a Nicole ZVONÍČKOVÁ. Možnosti prevence rizikového chování. České Budějovice: Theia - krizové centrum o.p.s., 2017. ISBN 978-80-904854-5-7.\\
Recommended resources
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-733-1395-1.\\
MACHKOVÁ, Eva. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.\\
RODRIGUEZOVÁ, V., R. MARUŠÁK a O. KRÁLOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-472-4.\\
ŠVAŘÍČEK Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
ČECH Ondřej a Nicole ZVONÍČKOVÁ. Možnosti prevence rizikového chování. České Budějovice: Theia - krizové centrum o.p.s., 2017. ISBN 978-80-904854-5-7.\\