Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace vybraného
hudebního tělesa, konkrétně tedy jihokorejské chlapecké skupiny BTS. Teoretická část
představuje tematická východiska, kde jsou popsány potřebné pojmy k tématu bakalářské práce, dále se zabývá historií hudebního žánru K-pop, dosahem tohoto žánru ve světe a konkrétními marketingovými aktivitami K-popu v České republice, nakonec detailněji představuje již zmíněnou skupinu BTS. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na analýzu marketingové komunikace skupiny BTS, konkrétní příklady jsou rozčleněny podle destinací, ve kterých se daná forma komunikace využívá. Dále v rámci výzkumu je proveden online dotazník, jehož cílem je určit známost skupiny BTS v České republice. Získaná data jsou nadále zanalyzována a vyhodnocena.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication of a selected musical group, particularly South Korean boy band BTS. The theoretical part presents the thematic starting points, where all the necessary terms for the main topic of the bachelor thesis are described, it also deals with history of the K-pop music genre, the reach of this genre in the world and specific marketing activities of K-pop in the Czech Republic, and lastly presents the mentioned group BTS in more detail. The practical part of the bachelor thesis focuses on the analysis of marketing communication of the mentioned music group BTS, examples are divided according to the destinations in which the given form of communication is used. Furthermore, as part of the research, an online survey is done with aim to determinate the familiarity of BTS in the Czech Republic. The obtained data
is also analyzed and evaluated.
Keywords
marketing, marketingová komunikace, analýza, hudba
Keywords in English
marketing, marketing communication, analysis, music
Length of the covering note
80
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace vybraného
hudebního tělesa, konkrétně tedy jihokorejské chlapecké skupiny BTS. Teoretická část
představuje tematická východiska, kde jsou popsány potřebné pojmy k tématu bakalářské práce, dále se zabývá historií hudebního žánru K-pop, dosahem tohoto žánru ve světe a konkrétními marketingovými aktivitami K-popu v České republice, nakonec detailněji představuje již zmíněnou skupinu BTS. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na analýzu marketingové komunikace skupiny BTS, konkrétní příklady jsou rozčleněny podle destinací, ve kterých se daná forma komunikace využívá. Dále v rámci výzkumu je proveden online dotazník, jehož cílem je určit známost skupiny BTS v České republice. Získaná data jsou nadále zanalyzována a vyhodnocena.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication of a selected musical group, particularly South Korean boy band BTS. The theoretical part presents the thematic starting points, where all the necessary terms for the main topic of the bachelor thesis are described, it also deals with history of the K-pop music genre, the reach of this genre in the world and specific marketing activities of K-pop in the Czech Republic, and lastly presents the mentioned group BTS in more detail. The practical part of the bachelor thesis focuses on the analysis of marketing communication of the mentioned music group BTS, examples are divided according to the destinations in which the given form of communication is used. Furthermore, as part of the research, an online survey is done with aim to determinate the familiarity of BTS in the Czech Republic. The obtained data
is also analyzed and evaluated.
Keywords
marketing, marketingová komunikace, analýza, hudba
Keywords in English
marketing, marketing communication, analysis, music
Research Plan
Vymezte základní pojmy k tématu práce.
Představte Vámi vybrané hudební těleso.
Popište dosavadní aktivity vybraného hudebního tělesa v rámci marketingové komunikace ve vybraných destinacích.
Realizujte dotazníkové šetření s cílem určit známost vybraného hudebního tělesa v České republice.
Vyhodnoťte výsledky dotazníkového šetření.
Research Plan
Vymezte základní pojmy k tématu práce.
Představte Vámi vybrané hudební těleso.
Popište dosavadní aktivity vybraného hudebního tělesa v rámci marketingové komunikace ve vybraných destinacích.
Realizujte dotazníkové šetření s cílem určit známost vybraného hudebního tělesa v České republice.
Vyhodnoťte výsledky dotazníkového šetření.
Recommended resources
Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění. Grada. https://www.bookport.cz/kniha/marketing-kulturniho-dedictvi-a-umeni-171/
Jung, J., & Lee J. (2019). Map showing K-pop's popularity by global region released. KOREA.net. https://www.korea.net/NewsFocus/Culture/view?articleId=174587
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Wiley. https://www.google.cz/books/edition/Marketing_5_0/S9YPEAAAQBAJ?hl=cs&gbpv=0
Shadow, W. (2019). The "BTS Effect” on South Korea’s Economy, Industry and Culture. Medium. https://shadow-twts.medium.com/the-bts-effect-on-south-koreas-economy-industry-and-culture-975e8933da56
Recommended resources
Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění. Grada. https://www.bookport.cz/kniha/marketing-kulturniho-dedictvi-a-umeni-171/
Jung, J., & Lee J. (2019). Map showing K-pop's popularity by global region released. KOREA.net. https://www.korea.net/NewsFocus/Culture/view?articleId=174587
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Wiley. https://www.google.cz/books/edition/Marketing_5_0/S9YPEAAAQBAJ?hl=cs&gbpv=0
Shadow, W. (2019). The "BTS Effect” on South Korea’s Economy, Industry and Culture. Medium. https://shadow-twts.medium.com/the-bts-effect-on-south-koreas-economy-industry-and-culture-975e8933da56
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, portraits, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka v prezentaci uvedla cíle práce a shrnula metodiku práce. Poté představila a okomentovala nástroje marketingové komunikace, které používá vybrané hudební těleso. V další části prezentovala výsledky provedeného dotazníkového šetření.
Poté se k práci vyjádřili vedoucí práce a oponent. Oponent uvedl výhrady k použité metodě. Studentka uvedla výsledky spočítané podle jiné (vhodné) metody a odpověděla na otázky oponenta.
Komise zvážila různé aspekty zpracované práce a obhajoby. Ocenila provedení prezentace a schopnost pohotové reakce v rámci odborné diskuse. Následně komise hlasovala o klasifikaci práce.