Diplomová práce Tvořivost v technické výchově se zabývá podporou rozvoje tvořivosti pomocí souboru námětů. V teoretické části popisuje různá pojetí pojmu tvořivost, složkami a faktory ovlivňující tvořivost. Předkládá některé metody, kterými můžeme tvořivost podporovat, zabývá se technickou výchovou z pohledu Rámcově vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu. Praktická část je rozdělena na dvě části, první část přináší soubor námětů, které podporují a rozvíjejí tvořivost žáků, cílem druhé části je realizace a ověření námětů v podmínkách Základní školy ve Skalné, okres Cheb v předmětech Praktické činnosti, Technická výchova a Laboratorní práce. Účelem průzkumu je zjistit vhodnost námětů pro rozvoj technické tvořivosti u žáků na základní škole. Výsledky jsou analyzovány a vyhodnoceny prostřednictvím grafického znázornění a vyjádření stanovisek.
Annotation in English
This thesis Creativity in technical education is concerned with promoting the development of creativity through a series of topics. The theoretical part describes the various concepts of concept creativity, components and factors affecting creativity. Presents some methods that can encourage creativity, dealing with technical education from the perspective of Framework educational programme, czek RVP and School education program, czek ŠVP. The practical part is divided into two parts, the first part presents a set of ideas that support and develop the creativity of students, the aim of the second part of the implementation and verification of ideas in the primary schools in Skalná, district Cheb in subjects Practical activities, Technical Education and laboratory work. The purpose of the survey is to determine the suitability of proposals for development of technical creativity among elementary school students. The results are analyzed and evaluated through graphical representations of opinions.
Diplomová práce Tvořivost v technické výchově se zabývá podporou rozvoje tvořivosti pomocí souboru námětů. V teoretické části popisuje různá pojetí pojmu tvořivost, složkami a faktory ovlivňující tvořivost. Předkládá některé metody, kterými můžeme tvořivost podporovat, zabývá se technickou výchovou z pohledu Rámcově vzdělávacího programu a Školního vzdělávacího programu. Praktická část je rozdělena na dvě části, první část přináší soubor námětů, které podporují a rozvíjejí tvořivost žáků, cílem druhé části je realizace a ověření námětů v podmínkách Základní školy ve Skalné, okres Cheb v předmětech Praktické činnosti, Technická výchova a Laboratorní práce. Účelem průzkumu je zjistit vhodnost námětů pro rozvoj technické tvořivosti u žáků na základní škole. Výsledky jsou analyzovány a vyhodnoceny prostřednictvím grafického znázornění a vyjádření stanovisek.
Annotation in English
This thesis Creativity in technical education is concerned with promoting the development of creativity through a series of topics. The theoretical part describes the various concepts of concept creativity, components and factors affecting creativity. Presents some methods that can encourage creativity, dealing with technical education from the perspective of Framework educational programme, czek RVP and School education program, czek ŠVP. The practical part is divided into two parts, the first part presents a set of ideas that support and develop the creativity of students, the aim of the second part of the implementation and verification of ideas in the primary schools in Skalná, district Cheb in subjects Practical activities, Technical Education and laboratory work. The purpose of the survey is to determine the suitability of proposals for development of technical creativity among elementary school students. The results are analyzed and evaluated through graphical representations of opinions.
Pojem "tvořivost".
Metody rozvoje tvořivosti na ZŠ.
Tvořivost v rámci RVP(ŠVP).
Vytvoření souboru námětů pro oblast "Člověk a svět práce".
Ověření vybraných námětů v podmínkách ZŠ Skalná.
Research Plan
Pojem "tvořivost".
Metody rozvoje tvořivosti na ZŠ.
Tvořivost v rámci RVP(ŠVP).
Vytvoření souboru námětů pro oblast "Člověk a svět práce".
Ověření vybraných námětů v podmínkách ZŠ Skalná.
Recommended resources
Lokšová, I., Lokša, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003.
Chalupa, B. Tvořivé myšlení. Brno, 2005.
Honzíková, J., Mach, P., Novotný, J. Alternativní přístupy k technické
výchově. Plzeň: 2007.
Lokšová, I., Lokša, J. Pozornost, motivace a tvořivost dětí ve škole.
Praha, 1999.
Honzíková, J. Teorie a praxe tvořivosti v pracovní výchově. Plzeň, 2000.
Recommended resources
Lokšová, I., Lokša, J. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003.
Chalupa, B. Tvořivé myšlení. Brno, 2005.
Honzíková, J., Mach, P., Novotný, J. Alternativní přístupy k technické
výchově. Plzeň: 2007.
Lokšová, I., Lokša, J. Pozornost, motivace a tvořivost dětí ve škole.
Praha, 1999.
Honzíková, J. Teorie a praxe tvořivosti v pracovní výchově. Plzeň, 2000.