Bakalářská práce se zabývá umělou inteligencí v turismu. Blíže je zaměřena na využití nástrojů umělé inteligence pro plánování cestovních itinerářů. Hlavním cílem práce je identifikace a komparace vybraných nástrojů umělé inteligence v turismu a na základě analýzy zhodnotit uživatelskou přívětivost, pravdivost a přesnost vybraných nástrojů na příkladu plánování výletů a generování itinerářů a navrhnout jejich využití v destinačním managementu a marketingu. První část práce je věnována teoretickému úvodu do turismu, marketingu a managementu destinací a následně umělé inteligenci a jejímu využití v turismu. Druhá část práce obsahuje popis a výsledky provedeného výzkumu. Konkrétně se jedná o uživatelské testování a polostrukturované rozhovory. Následně jsou uvedeny výsledky výzkumu a na jejich základě navrhnuta doporučení a návrhy pro využívání nástrojů umělé inteligence v turismu.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with artificial intelligence in tourism. It focuses on the use of artificial intelligence tools for planning travel itineraries. The main objective of the thesis is to identify and compare selected artificial intelligence tools in tourism and based on the analysis to evaluate the user-friendliness, truthfulness and accuracy of the selected tools on the example of trip planning and itinerary generation and to propose their use in destination management and marketing. The first part of the thesis is devoted to a theoretical introduction to tourism, destination marketing and management and then to artificial intelligence and its use in tourism. The second part of the thesis contains the description and results of the research conducted. Specifically, this includes user testing and semi-structured interviews. Subsequently, the results of the research are presented and based on these results, recommendations and suggestions for the use of artificial intelligence tools in tourism are proposed.
Keywords
turismus, cestovní ruch, destinační marketing a management, umělá inteligence
Keywords in English
tourism, destination marketing and management, artificial intelligence
Length of the covering note
78 s. (103 419 znaků).
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá umělou inteligencí v turismu. Blíže je zaměřena na využití nástrojů umělé inteligence pro plánování cestovních itinerářů. Hlavním cílem práce je identifikace a komparace vybraných nástrojů umělé inteligence v turismu a na základě analýzy zhodnotit uživatelskou přívětivost, pravdivost a přesnost vybraných nástrojů na příkladu plánování výletů a generování itinerářů a navrhnout jejich využití v destinačním managementu a marketingu. První část práce je věnována teoretickému úvodu do turismu, marketingu a managementu destinací a následně umělé inteligenci a jejímu využití v turismu. Druhá část práce obsahuje popis a výsledky provedeného výzkumu. Konkrétně se jedná o uživatelské testování a polostrukturované rozhovory. Následně jsou uvedeny výsledky výzkumu a na jejich základě navrhnuta doporučení a návrhy pro využívání nástrojů umělé inteligence v turismu.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with artificial intelligence in tourism. It focuses on the use of artificial intelligence tools for planning travel itineraries. The main objective of the thesis is to identify and compare selected artificial intelligence tools in tourism and based on the analysis to evaluate the user-friendliness, truthfulness and accuracy of the selected tools on the example of trip planning and itinerary generation and to propose their use in destination management and marketing. The first part of the thesis is devoted to a theoretical introduction to tourism, destination marketing and management and then to artificial intelligence and its use in tourism. The second part of the thesis contains the description and results of the research conducted. Specifically, this includes user testing and semi-structured interviews. Subsequently, the results of the research are presented and based on these results, recommendations and suggestions for the use of artificial intelligence tools in tourism are proposed.
Keywords
turismus, cestovní ruch, destinační marketing a management, umělá inteligence
Keywords in English
tourism, destination marketing and management, artificial intelligence
Research Plan
Vypracujte teoretickou část práce zaměřenou na téma využití umělé inteligence v různých segmentech nabídky turismu.
Zvolte vhodné metody výzkumu.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Na základě výsledků navrhněte doporučení pro využití umělé inteligence v turismu.
Research Plan
Vypracujte teoretickou část práce zaměřenou na téma využití umělé inteligence v různých segmentech nabídky turismu.
Zvolte vhodné metody výzkumu.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Na základě výsledků navrhněte doporučení pro využití umělé inteligence v turismu.
Recommended resources
Beránek, J. (2016). Ekonomika cestovního ruchu. Mag Consulting.
Dogru, T. (2023). Generative Artificial Intelligence in the Hospitality and Tourism Industry: Developing a Framework for Future Research. Journal of Hospitality & Tourism Research, 10963480231188663. https://doi.org/10.1177/10963480231188663.
Kolaříková, L. & Horák, F. (2020). Umělá inteligence & právo. Wolters Kluwer.
Li, M., Yin, D., Qiu, H., & Bai, B. (2021). A systematic review of AI technology-based service encounters: Implications for hospitality and tourism operations. International Journal of Hospitality Management, 95, 102930. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.102930.
Mich, L. & Garigliano, R. (2023). ChatGPT for e-Tourism: a technological perspective. Information Technology & Tourism, 25, 1 - 12. DOI: https://doi.org/10.1007/s40558-023-00248-x.
Recommended resources
Beránek, J. (2016). Ekonomika cestovního ruchu. Mag Consulting.
Dogru, T. (2023). Generative Artificial Intelligence in the Hospitality and Tourism Industry: Developing a Framework for Future Research. Journal of Hospitality & Tourism Research, 10963480231188663. https://doi.org/10.1177/10963480231188663.
Kolaříková, L. & Horák, F. (2020). Umělá inteligence & právo. Wolters Kluwer.
Li, M., Yin, D., Qiu, H., & Bai, B. (2021). A systematic review of AI technology-based service encounters: Implications for hospitality and tourism operations. International Journal of Hospitality Management, 95, 102930. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2021.102930.
Mich, L. & Garigliano, R. (2023). ChatGPT for e-Tourism: a technological perspective. Information Technology & Tourism, 25, 1 - 12. DOI: https://doi.org/10.1007/s40558-023-00248-x.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Během obhajoby klasifikační práce studentka pomocí powerpointové prezentace představila téma své práce, popsala cíle a metody výzkumu, a zdroje dat. Práce se věnuje tématu využití AI v oblasti cestovního ruchu. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny a aplikovány v návrhové části práce, která zahrnuje návrh Chatbota pro plánování cestovních itinerářů. Studentka během obhajoby odpovídala na dotazy komise s přehledem a jasností. Obhajoba byla uznána jako úspěšná.