Diplomová práce byla věnována zkoumání a studiu využití moderních výukových metod ve waldorfských školách.
Díky studiu speciální literatury, metodické přípravě a realizaci dvou projektů se nám podařilo splnit stanovené cíle.
V této práci se zabýváme tradičními a moderními metodami výuky a poukazujeme na jejich praktické využití na waldorfských školách v 21. století.
Annotation in English
This work was dedicated to the consideration and studying of the usage of modern teaching methods in the Waldorf schools.
By studying of specialized literature, methodological preparation and running two projects, we were able to achieve our goals that we have set.
Several parts of the master's work consider methodological foundations, traditional teaching methods, modern methods and point to their practical use in Waldorf schools in the 21st century.
Keywords
Waldorfská škola, alternativní školy, Rudolf Steiner, ruský jazyk, metody, tradiční výukové metody, moderní výukové metody, projektová výuka, brainstorming, diskuse.
Keywords in English
Waldorf school, alternative schools, Rudolf Steiner, Russian language, methods, traditional teaching methods, modern teaching methods, project teaching, brainstorming, discussion.
Length of the covering note
69 s. (93879 znaků).
Language
RU
Annotation
Diplomová práce byla věnována zkoumání a studiu využití moderních výukových metod ve waldorfských školách.
Díky studiu speciální literatury, metodické přípravě a realizaci dvou projektů se nám podařilo splnit stanovené cíle.
V této práci se zabýváme tradičními a moderními metodami výuky a poukazujeme na jejich praktické využití na waldorfských školách v 21. století.
Annotation in English
This work was dedicated to the consideration and studying of the usage of modern teaching methods in the Waldorf schools.
By studying of specialized literature, methodological preparation and running two projects, we were able to achieve our goals that we have set.
Several parts of the master's work consider methodological foundations, traditional teaching methods, modern methods and point to their practical use in Waldorf schools in the 21st century.
Keywords
Waldorfská škola, alternativní školy, Rudolf Steiner, ruský jazyk, metody, tradiční výukové metody, moderní výukové metody, projektová výuka, brainstorming, diskuse.
Keywords in English
Waldorf school, alternative schools, Rudolf Steiner, Russian language, methods, traditional teaching methods, modern teaching methods, project teaching, brainstorming, discussion.
Research Plan
1. Studium odborné literatury se zaměřením k tématu práce, stanovení hypotéz.
2. Posouzení následující problematiky:
- objasnění pojmů metoda, metodologie, metodika, prostředek aj.
- tradiční metody výuky ve waldorfské škole
- waldorfská škola a metody výuky v 21. století
3. Sestavení dotazníku a provedení dotazování se zaměřením na moderní výukové metody.
4. Příprava hodiny ruského jazyka s využitím moderních výukových metod určená žákům waldorfské školy.
Research Plan
1. Studium odborné literatury se zaměřením k tématu práce, stanovení hypotéz.
2. Posouzení následující problematiky:
- objasnění pojmů metoda, metodologie, metodika, prostředek aj.
- tradiční metody výuky ve waldorfské škole
- waldorfská škola a metody výuky v 21. století
3. Sestavení dotazníku a provedení dotazování se zaměřením na moderní výukové metody.
4. Příprava hodiny ruského jazyka s využitím moderních výukových metod určená žákům waldorfské školy.
Recommended resources
Garlgren, F. 1991. Výchova ke svobodě. Praha: Baltazar. ISBN 80-900307-2-6.
Pinskij, A.A., Zagvozdkin, V.K., Lovyagin, S.A., 2003. Val'dorfskaya pedagogika: Antologiya. Moskva: Prosveshchenie. ISBN 5-09-012118-4.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J., 2003. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 80-7178-778-8.
Skalková, J. 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1821-7.
Zormanová, L. 2014. Obecná didaktika pro studium a praxe. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4590-9.
Recommended resources
Garlgren, F. 1991. Výchova ke svobodě. Praha: Baltazar. ISBN 80-900307-2-6.
Pinskij, A.A., Zagvozdkin, V.K., Lovyagin, S.A., 2003. Val'dorfskaya pedagogika: Antologiya. Moskva: Prosveshchenie. ISBN 5-09-012118-4.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J., 2003. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 80-7178-778-8.
Skalková, J. 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1821-7.
Zormanová, L. 2014. Obecná didaktika pro studium a praxe. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4590-9.