Tato bakalářská práce se zabývá on-line únikovými hrami ve vzdělávání, konkrétně je zaměřena na tematický okruh Pěstitelských prací ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Cílem kvalifikační práce bylo vytvořit pro tento tematický okruh sadu on-line únikových her, které budou volně dostupné na vytvořených webových stránkách. Práce zároveň popisuje proběhlé dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení k průběhu výuky předmětu pracovních činností distanční formou během nouzového stavu (COVID-19), konkrétně zkušenosti učitelů ZŠ na 2. stupni.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with online escape games in education, it focuses on the topic of Gardening in the educational area of Man and the World of Work. The aim of the qualification thesis was to create a set of online escape games for this topic, which will be available on the website created by the author. The thesis also describes questionnaire survey and its evaluation on the course of teaching the subject of Activity lesson by distance learning during an emergency (COVID-19), specifically the experience of lower-secondary school teachers.
Keywords
on-line úniková hra, pěstitelské práce, distanční výuka, digitální technologie, dotazníkové šetření, aplikace pro tvorbu on-line únikových her, gamifikace, základní škola
Keywords in English
online escape games, school gardening, distance learning, digital technologies, questionnaire, applications for creating online escape games, gamification, elementary school
Length of the covering note
59 s. (73 003 znaků), X.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá on-line únikovými hrami ve vzdělávání, konkrétně je zaměřena na tematický okruh Pěstitelských prací ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Cílem kvalifikační práce bylo vytvořit pro tento tematický okruh sadu on-line únikových her, které budou volně dostupné na vytvořených webových stránkách. Práce zároveň popisuje proběhlé dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení k průběhu výuky předmětu pracovních činností distanční formou během nouzového stavu (COVID-19), konkrétně zkušenosti učitelů ZŠ na 2. stupni.
Annotation in English
This bachelor's thesis deals with online escape games in education, it focuses on the topic of Gardening in the educational area of Man and the World of Work. The aim of the qualification thesis was to create a set of online escape games for this topic, which will be available on the website created by the author. The thesis also describes questionnaire survey and its evaluation on the course of teaching the subject of Activity lesson by distance learning during an emergency (COVID-19), specifically the experience of lower-secondary school teachers.
Keywords
on-line úniková hra, pěstitelské práce, distanční výuka, digitální technologie, dotazníkové šetření, aplikace pro tvorbu on-line únikových her, gamifikace, základní škola
Keywords in English
online escape games, school gardening, distance learning, digital technologies, questionnaire, applications for creating online escape games, gamification, elementary school
Research Plan
Představte tematický okruh Pěstitelské práce.
Charakterizujte pojem on-line úniková hra, představte možnosti realizace.
Realizujte dotazníkové šetření k průběhu výuky předmětu pracovních činností distanční formou během nouzového stavu (zkušenosti učitelů ZŠ na 2. stupni).
Vytvořte sadu únikových her k zatraktivnění výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce - Pěstitelské práce a zpřístupněte ji na vytvořených webových stránkách.
Research Plan
Představte tematický okruh Pěstitelské práce.
Charakterizujte pojem on-line úniková hra, představte možnosti realizace.
Realizujte dotazníkové šetření k průběhu výuky předmětu pracovních činností distanční formou během nouzového stavu (zkušenosti učitelů ZŠ na 2. stupni).
Vytvořte sadu únikových her k zatraktivnění výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce - Pěstitelské práce a zpřístupněte ji na vytvořených webových stránkách.
Recommended resources
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. 2000. ISBN 80-85931-79-6.
VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana a BUREŠ, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
DYTRTOVÁ, Radmila. Pěstitelství: pro 6.-9. ročník základních škol. 3., upravené vydání. Praha: Fortuna, Praktické činnosti. 2017. ISBN 978-80-7373-135-9.
FRIEDMANN, Zdeněk, ed. Pěstitelské práce: [praktické náměty pro výuku tematického okruhu Svět práce]. Praha: Raabe, Dobrá škola. 2011. ISBN 978-80-86307-34-3.
ZOUNEK, Jiří a kolektiv. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
NEUMAJER, Ondřej, ROHLÍKOVÁ, Lucie a ZOUNEK, Jiří. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
Recommended resources
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. 2000. ISBN 80-85931-79-6.
VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana a BUREŠ, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
DYTRTOVÁ, Radmila. Pěstitelství: pro 6.-9. ročník základních škol. 3., upravené vydání. Praha: Fortuna, Praktické činnosti. 2017. ISBN 978-80-7373-135-9.
FRIEDMANN, Zdeněk, ed. Pěstitelské práce: [praktické náměty pro výuku tematického okruhu Svět práce]. Praha: Raabe, Dobrá škola. 2011. ISBN 978-80-86307-34-3.
ZOUNEK, Jiří a kolektiv. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
NEUMAJER, Ondřej, ROHLÍKOVÁ, Lucie a ZOUNEK, Jiří. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.