Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části podávám ucelené, reálné informace o dětech mladšího školního věku a jejich pohybové aktivitě ve školním prostředí. V teoretické části jsem se věnovala termínům posturální funkce, individuálně optimálního držení těla, pohybově rekreační programy apod. Dále se zabývám možností realizace tělovýchovných chvilek ve vyučování, přispívající k utváření zdravého způsobu života.
V praktické části uvádím příklady cviků pro realizaci tělovýchovných chvilek respektující didaktické zásady a cíle vyučovací hodiny na prvním stupni základní školy.
Diplomová práce na téma Možnosti korekce posturální funkce v obsahu školního vzdělávacího programu může být inspirací pro učitele a vychovatele na 1. stupni základních škol.
Annotation in English
The diploma thesis is divided into the theoretical part and practical part. In the theoretical part I am informing about children in younger school age and their moving activities in the school environment. In the theoretical part I was dealing with terms muscle tone by walking, standing and sitting, individual optimal holding of body, moving relaxation programs etc. Next point is about realization of sport breaks during the classes, which is important for healthy way of living.
The practical part is about examples of exercises in the sport breaks with respect of didactic principles and goals of teaching classes at the first grade of primary school.
This thesis with the theme Possibilities correction postural function in content school educational plan could be the inspiration for the elementary teachers and after school educators.
Keywords
mladší školní věk, posturální funkce, individuálně optimální držení těla, pohybově rekreační programy
Keywords in English
children in younger school age, individual optimal holding of body, moving relaxation programs
Length of the covering note
61
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části podávám ucelené, reálné informace o dětech mladšího školního věku a jejich pohybové aktivitě ve školním prostředí. V teoretické části jsem se věnovala termínům posturální funkce, individuálně optimálního držení těla, pohybově rekreační programy apod. Dále se zabývám možností realizace tělovýchovných chvilek ve vyučování, přispívající k utváření zdravého způsobu života.
V praktické části uvádím příklady cviků pro realizaci tělovýchovných chvilek respektující didaktické zásady a cíle vyučovací hodiny na prvním stupni základní školy.
Diplomová práce na téma Možnosti korekce posturální funkce v obsahu školního vzdělávacího programu může být inspirací pro učitele a vychovatele na 1. stupni základních škol.
Annotation in English
The diploma thesis is divided into the theoretical part and practical part. In the theoretical part I am informing about children in younger school age and their moving activities in the school environment. In the theoretical part I was dealing with terms muscle tone by walking, standing and sitting, individual optimal holding of body, moving relaxation programs etc. Next point is about realization of sport breaks during the classes, which is important for healthy way of living.
The practical part is about examples of exercises in the sport breaks with respect of didactic principles and goals of teaching classes at the first grade of primary school.
This thesis with the theme Possibilities correction postural function in content school educational plan could be the inspiration for the elementary teachers and after school educators.
Keywords
mladší školní věk, posturální funkce, individuálně optimální držení těla, pohybově rekreační programy
Keywords in English
children in younger school age, individual optimal holding of body, moving relaxation programs
Research Plan
Zadání diplomové práce - stanovení cíle a úkolů práce.
Studium odborné literatury dané problematiky - zpracování rešerše.
Dokončení diplomové práce.
Research Plan
Zadání diplomové práce - stanovení cíle a úkolů práce.
Studium odborné literatury dané problematiky - zpracování rešerše.
Dokončení diplomové práce.
Recommended resources
BURSOVÁ, M. Kompenzační cvičení. Praha: GRADA, 2005.
BURSOVÁ, M. Cvičit, ale jak?(videokazeta) Plzeň: PC, 1999.
MICHÁLKOVÁ, J. Kinestetický učební styl na 1.stupni základní školy. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita. 1999.
MUŽÍK, V., KREJČÍ, M. tělesná výchova a zdraví. 1.vyd. Olomouc: Hanex, 1997.
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. 1.vyd. Praha: Portál, 2001.
LUKAVSKÁ, E. Pozor děti! Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 2003.
Recommended resources
BURSOVÁ, M. Kompenzační cvičení. Praha: GRADA, 2005.
BURSOVÁ, M. Cvičit, ale jak?(videokazeta) Plzeň: PC, 1999.
MICHÁLKOVÁ, J. Kinestetický učební styl na 1.stupni základní školy. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita. 1999.
MUŽÍK, V., KREJČÍ, M. tělesná výchova a zdraví. 1.vyd. Olomouc: Hanex, 1997.
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. 1.vyd. Praha: Portál, 2001.
LUKAVSKÁ, E. Pozor děti! Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. 2003.