Práce se zabývá evaluací německo-české jazykové animace na českých středních školách. Práce má dvě hlavní částí - část teoretickou, ve které autorka definuje jazykovou animaci, její cíle, fáze, použití apod. V praktické části se autorka zabývá analýzou dat, nashromážděných na počátku roku 2015. Data byla nashromážděna pomocí dotazníků zaslaných na střední školy, které se zúčastnily jazykové animace na podzim a v zimě roku 2014. Na základě vyhodnocení nashromážděných dat formuluje autorka v závěru praktické části konkrétní návrhy pro použití jazykové animace ve vyučování německého jazyka na českých středních školách.
Anotace v angličtině
The graduation thesis focuses on the evaluation of Czech-German language animation at Czech secondary schools. There are two main parts of the thesis. The definition, origin, development, methods and phases of the language animation are dealt with in the theoretical part. The information about the role of a language animator and about the work of the organization Tandem is included in this part as well.
The practical part analyses the data which were collected at the beginning of the year 2015. The data were collected with the help of printed and electronic questionnaires. Within the scope of this survey secondary school teachers and students who experienced the language animation in the autumn and winter 2014 were addressed. Based on the results, the author of the thesis formulates recommendations, suggestions and concrete modifications of games and activities for the usage of the Czech-German language animation in the German language teaching at Czech secondary schools.
Klíčová slova
jazyková animace, organizace Tandem, jazykový animátor, práce jazykového animátora, střední školy, dotazníky pro učitele, dotazníky pro studenty, motivace studentů, němčina jako cizí jazyk na SŠ, návrhy a modifikace aktivit pro SŠ
Klíčová slova v angličtině
language animation, organisation Tandem, language animator, the work of a language animator, secondary schools, questionnaires for teachers, questionnaires for students, students' motivation, German as a foreign language at secondary schools, suggestions and recommendations of the activities for secondary schools
Rozsah průvodní práce
83s. (126 140 zn.) +57s.příloh
Jazyk
NE
Anotace
Práce se zabývá evaluací německo-české jazykové animace na českých středních školách. Práce má dvě hlavní částí - část teoretickou, ve které autorka definuje jazykovou animaci, její cíle, fáze, použití apod. V praktické části se autorka zabývá analýzou dat, nashromážděných na počátku roku 2015. Data byla nashromážděna pomocí dotazníků zaslaných na střední školy, které se zúčastnily jazykové animace na podzim a v zimě roku 2014. Na základě vyhodnocení nashromážděných dat formuluje autorka v závěru praktické části konkrétní návrhy pro použití jazykové animace ve vyučování německého jazyka na českých středních školách.
Anotace v angličtině
The graduation thesis focuses on the evaluation of Czech-German language animation at Czech secondary schools. There are two main parts of the thesis. The definition, origin, development, methods and phases of the language animation are dealt with in the theoretical part. The information about the role of a language animator and about the work of the organization Tandem is included in this part as well.
The practical part analyses the data which were collected at the beginning of the year 2015. The data were collected with the help of printed and electronic questionnaires. Within the scope of this survey secondary school teachers and students who experienced the language animation in the autumn and winter 2014 were addressed. Based on the results, the author of the thesis formulates recommendations, suggestions and concrete modifications of games and activities for the usage of the Czech-German language animation in the German language teaching at Czech secondary schools.
Klíčová slova
jazyková animace, organizace Tandem, jazykový animátor, práce jazykového animátora, střední školy, dotazníky pro učitele, dotazníky pro studenty, motivace studentů, němčina jako cizí jazyk na SŠ, návrhy a modifikace aktivit pro SŠ
Klíčová slova v angličtině
language animation, organisation Tandem, language animator, the work of a language animator, secondary schools, questionnaires for teachers, questionnaires for students, students' motivation, German as a foreign language at secondary schools, suggestions and recommendations of the activities for secondary schools
Zásady pro vypracování
Diplomantka si nastuduje odbornou literaturu, z níž bude ve své práci vycházet.Cílem bude zhodnotit přínos česko-německé jazykové animace na vybraných českých středních školách. Jako základ výzkumu budou sloužit střední školy, které se s jazykovou animací již setkaly. Práce bude zpracována podle následující předběžné struktury: 1. Úvod, 2. Zpracování teoretické části - vymezení jazykové animace, její cíle a vývoj od vzniku po současnost, 3. Zpracování výzkumné části - formou dotazníků, 4. Vyhodnocení výzkumu a návrhy pro praxi, 5. Zhodnocení předchozích návrhů vyzkoušených diplomantkou v praxi, 6. Závěr, 7. Seznam použité literatury
Zásady pro vypracování
Diplomantka si nastuduje odbornou literaturu, z níž bude ve své práci vycházet.Cílem bude zhodnotit přínos česko-německé jazykové animace na vybraných českých středních školách. Jako základ výzkumu budou sloužit střední školy, které se s jazykovou animací již setkaly. Práce bude zpracována podle následující předběžné struktury: 1. Úvod, 2. Zpracování teoretické části - vymezení jazykové animace, její cíle a vývoj od vzniku po současnost, 3. Zpracování výzkumné části - formou dotazníků, 4. Vyhodnocení výzkumu a návrhy pro praxi, 5. Zhodnocení předchozích návrhů vyzkoušených diplomantkou v praxi, 6. Závěr, 7. Seznam použité literatury
Seznam doporučené literatury
AUTORENKOLLEKTIV: Feel Špá. Deutsch-tschechische Sprachanimation. Regensburg, Pilsen: Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Tandem, 2007.
BAILLY, F.: Sprachanimation in deutsch-französischen Jugendbegegnungen. Paris, Berlin: OFAJ, DFJW, 2013.
BOJANOWSKA, J.: Praxisbuch zur Sprachanimation. Potsdam, Warschau: DPJW, 2008.
BUTTNER, A.: 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. Brno: Edika, 2013.
CHODĚRA, R.: Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academica, 2013.
KARL, H.: Sprachanimation XXL, Regensburg, Pilsen: Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Tandem, 1997.
KARL, H. KARL-BREJCHOVÁ, K.: Für die Hosentasche. Ein kleiner deutsch-tschechischer Sprachführer für Jugendbegegnungen. Regensburg, Pilsen: Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Tandem, 2008.
KARL, H. KOČANDRLOVÁ, E.: Němčina nekouše II. Třemošná: Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže - Tandem, 2014.
MOREE, D. BITTL, K.: Dobrodružství s kulturou. Plzeň: Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Tandem, 2007.
Seznam doporučené literatury
AUTORENKOLLEKTIV: Feel Špá. Deutsch-tschechische Sprachanimation. Regensburg, Pilsen: Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Tandem, 2007.
BAILLY, F.: Sprachanimation in deutsch-französischen Jugendbegegnungen. Paris, Berlin: OFAJ, DFJW, 2013.
BOJANOWSKA, J.: Praxisbuch zur Sprachanimation. Potsdam, Warschau: DPJW, 2008.
BUTTNER, A.: 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. Brno: Edika, 2013.
CHODĚRA, R.: Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academica, 2013.
KARL, H.: Sprachanimation XXL, Regensburg, Pilsen: Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Tandem, 1997.
KARL, H. KARL-BREJCHOVÁ, K.: Für die Hosentasche. Ein kleiner deutsch-tschechischer Sprachführer für Jugendbegegnungen. Regensburg, Pilsen: Koordinierungszentrum Deutsch-Tschechischer Jugendaustausch Tandem, 2008.
KARL, H. KOČANDRLOVÁ, E.: Němčina nekouše II. Třemošná: Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže - Tandem, 2014.
MOREE, D. BITTL, K.: Dobrodružství s kulturou. Plzeň: Koordinační centrum česko-německých výměn mládeže Tandem, 2007.
Přílohy volně vložené
CD s textem práce, hrací plán ke hře "Okružní jízda Německem"