The Fountainhead je artbook volně interpretující téma stejnojmené knihy spisovatelky Ayn Randové. Kniha obsahuje ilustrace a výtvarné návrhy charakterů a prostředí. Každý návrh postavy je pak doplněn dvěma krátkými odstavci - popisem dané postavy a popisem tvůrčího procesu při jejím navrhování. Práce také obsahuje skici další možné návrhy. Postavy jsou rozčleněny do několika skupin, které jsou proloženy ilustracemi prostředí.
Mým hlavním cílem bylo vytvoření silného, originálního designu s důrazem právě na postavy, jejich postoj, výraz ve tváři a oděv. Každá z ilustrací by měla být výstižná a zapůsobit i bez doprovodného textu. Na druhou stranu, ilustrace prostředí jsou méně popisné a více se v nich zaměřuji na náladu a atmosféru daného momentu, který zachycují.
Anotace v angličtině
The Fountainhead is an artbook based on Ayn Rand's novel of
the same name. The artbook contains concept art and illustration of characters and environment. Each of the character concepts are also supplemented
by two short articles, first introducing the character and second
describing how I approached the process of making the concept
illustration. It also contains some of the sketches. The characters are
sorted out into several groups, which are segregated by illustrations
of the environment.
My main aim was to make a strong, original design with the focus
on characters, their postures, facial expressions and costumes. Each
illustration should be appealing and expressing the nature of the
character even without the following description. On the other hand,
the illustrations of the environment are intentionally less descriptive
and more focused on the mood of the moment it captures.
illustration, concept art, digital painting, videogame, adaptation, ayn rand, the fountainhead, fiction
Rozsah průvodní práce
30 s.
Jazyk
CZ
Anotace
The Fountainhead je artbook volně interpretující téma stejnojmené knihy spisovatelky Ayn Randové. Kniha obsahuje ilustrace a výtvarné návrhy charakterů a prostředí. Každý návrh postavy je pak doplněn dvěma krátkými odstavci - popisem dané postavy a popisem tvůrčího procesu při jejím navrhování. Práce také obsahuje skici další možné návrhy. Postavy jsou rozčleněny do několika skupin, které jsou proloženy ilustracemi prostředí.
Mým hlavním cílem bylo vytvoření silného, originálního designu s důrazem právě na postavy, jejich postoj, výraz ve tváři a oděv. Každá z ilustrací by měla být výstižná a zapůsobit i bez doprovodného textu. Na druhou stranu, ilustrace prostředí jsou méně popisné a více se v nich zaměřuji na náladu a atmosféru daného momentu, který zachycují.
Anotace v angličtině
The Fountainhead is an artbook based on Ayn Rand's novel of
the same name. The artbook contains concept art and illustration of characters and environment. Each of the character concepts are also supplemented
by two short articles, first introducing the character and second
describing how I approached the process of making the concept
illustration. It also contains some of the sketches. The characters are
sorted out into several groups, which are segregated by illustrations
of the environment.
My main aim was to make a strong, original design with the focus
on characters, their postures, facial expressions and costumes. Each
illustration should be appealing and expressing the nature of the
character even without the following description. On the other hand,
the illustrations of the environment are intentionally less descriptive
and more focused on the mood of the moment it captures.
illustration, concept art, digital painting, videogame, adaptation, ayn rand, the fountainhead, fiction
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Vytvoření komplexního výtvarného zpracování videohry - prostředí, postav a předmětů.
Způsob realizace: Finální výstupy jsou řešeny digitální technikou a vychází z digitálních,
případně tradičních skic.
Cíl: Vytvoření uceleného souboru výtvarných návrhů k originální počítačové hře a rozvoj
vlastního uměleckého stylu a dovedností potřebných v budoucí profesionální sféře.
Předpokládaný charakter výstupu: Kompletně řešený artbook v rozsahu minimálně 25 ilustrovaných
stran, tištěný ve 3 exeplářích. Max. rozměr A3.
Rozsah průvodní zprávy: 3 normostrany.
Zásady pro vypracování
Tvůrčí záměr: Vytvoření komplexního výtvarného zpracování videohry - prostředí, postav a předmětů.
Způsob realizace: Finální výstupy jsou řešeny digitální technikou a vychází z digitálních,
případně tradičních skic.
Cíl: Vytvoření uceleného souboru výtvarných návrhů k originální počítačové hře a rozvoj
vlastního uměleckého stylu a dovedností potřebných v budoucí profesionální sféře.
Předpokládaný charakter výstupu: Kompletně řešený artbook v rozsahu minimálně 25 ilustrovaných
stran, tištěný ve 3 exeplářích. Max. rozměr A3.
Rozsah průvodní zprávy: 3 normostrany.
Seznam doporučené literatury
BAMMES, Gottfried. Die Gestalt des Menschen: lehr- und handbuch der künstleranatomie.
Leipzig: E.A. Seemann, 2002. ISBN 33-630-0966-6.
BAMMES, Gottfried. Grosse Tieranatomie: Gestalt, Geschichte, Kunst. Ravenburg: O. Maier,
1991. ISBN 3473483664.
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed ink: drawing and composition for visual storytellers.
Culver City, CA: Design Studio Press, 2010. ISBN 19-334-9295-3.
Seznam doporučené literatury
BAMMES, Gottfried. Die Gestalt des Menschen: lehr- und handbuch der künstleranatomie.
Leipzig: E.A. Seemann, 2002. ISBN 33-630-0966-6.
BAMMES, Gottfried. Grosse Tieranatomie: Gestalt, Geschichte, Kunst. Ravenburg: O. Maier,
1991. ISBN 3473483664.
MATEU-MESTRE, Marcos. Framed ink: drawing and composition for visual storytellers.
Culver City, CA: Design Studio Press, 2010. ISBN 19-334-9295-3.