Diplomová práce pojednává o bilingvní výuce a dalších aspektech s tímto tématem spojených. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly, kdy tématem první kapitoly je uvést bilingvismus, typologii nebo různé pohledy obecně, druhá kapitola se zaměřuje konkrétně na osvojování jazyka a třetí kapitola na různé aspekty bilingvního vzdělávání. Praktická část práce se nejprve věnuje výzkumu bilingvních rodin a dětí, a poté institucím a jejich metodám výuky u francouzsko-českých dětí. Cílem praktické části a samotného výzkumu je potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy.
Annotation in English
The thesis deals with bilingual education and other aspects related to this topic. The theoretical part is divided into three chapters, where the topic of the first chapter is to state bilingualism, typology, or different perspectives in general, the second chapter focuses specifically on language acquisition, and the third chapter on different aspects of bilingual education. The practical part of the thesis is devoted first to research on bilingual families and children and then to institutions and their methods of teaching French-Czech children. The aim of the practical part and the research itself is to confirm or refute the hypotheses set out.
Keywords
Bilingvismus, monolingvismus, bilingvní vzdělávání, dominantní jazyk
Keywords in English
Bilingualism, monolingualism, bilingual education, dominant language
Length of the covering note
71 s.(119 800 znaků)
Language
FR
Annotation
Diplomová práce pojednává o bilingvní výuce a dalších aspektech s tímto tématem spojených. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly, kdy tématem první kapitoly je uvést bilingvismus, typologii nebo různé pohledy obecně, druhá kapitola se zaměřuje konkrétně na osvojování jazyka a třetí kapitola na různé aspekty bilingvního vzdělávání. Praktická část práce se nejprve věnuje výzkumu bilingvních rodin a dětí, a poté institucím a jejich metodám výuky u francouzsko-českých dětí. Cílem praktické části a samotného výzkumu je potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy.
Annotation in English
The thesis deals with bilingual education and other aspects related to this topic. The theoretical part is divided into three chapters, where the topic of the first chapter is to state bilingualism, typology, or different perspectives in general, the second chapter focuses specifically on language acquisition, and the third chapter on different aspects of bilingual education. The practical part of the thesis is devoted first to research on bilingual families and children and then to institutions and their methods of teaching French-Czech children. The aim of the practical part and the research itself is to confirm or refute the hypotheses set out.
Keywords
Bilingvismus, monolingvismus, bilingvní vzdělávání, dominantní jazyk
Keywords in English
Bilingualism, monolingualism, bilingual education, dominant language
Research Plan
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP. V zimním semestru 2021 by měl zpracovat strukturu BP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu. Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 25. 2. 2022 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 6. 4. 2022, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text DP.
Do 29. 4. 2022 student odevzdá BP/DP na sekretariátu katedry v konzultačních
hodinách. Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti
studenta - Vyhláška děkana č.1D/2020:
(https://ff.zcu.cz/export/sites/ff/about/uredni-deska/vyhlasky-dekana/Vyhlaska-dekana-1D-2020.pdf)
o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech.
Research Plan
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP. V zimním semestru 2021 by měl zpracovat strukturu BP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu. Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 25. 2. 2022 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 6. 4. 2022, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text DP.
Do 29. 4. 2022 student odevzdá BP/DP na sekretariátu katedry v konzultačních
hodinách. Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti
studenta - Vyhláška děkana č.1D/2020:
(https://ff.zcu.cz/export/sites/ff/about/uredni-deska/vyhlasky-dekana/Vyhlaska-dekana-1D-2020.pdf)
o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech.
Recommended resources
Abdelilah-Bauer Barbara, Guide a l'usage des parents d'enfants bilingues. La Découverte, " Hors Collection Social ", 2012, 216 pages. ISBN : 9782707173188. DOI : 10.3917/dec.abdel.2012.01. URL : https://www.cairn.info/guide-a-l-usage-des-parents-d-enfants-bilingues--9782707173188.htm Abdelilah-Bauer Barbara, Le défi des enfants bilingues. Grandir et vivre en parlant plusieurs langues. La Découverte, " Hors Collection Social ", 2015, 214 pages. ISBN : 9782707185334. DOI : 10.3917/dec.abdel.2015.01. URL : https://www.cairn.info/le-defi-des-enfants-bilingues--9782707185334.htm Besse Anne-Sophie, Marec-Breton Nathalie, Demont Élisabeth, " Développement métalinguistique et apprentissage de la lecture chez les enfants bilingues ", Enfance, 2010/2 (N° 2), p. 167-199. DOI : 10.4074/S001375451000203X. URL : https://www.cairn.info/revue-enfance2-2010-2-page-167.htm Bijeljac-Babic Ranka, " L'acquisition du langage au cours de la premiere année de vie : le cas des nourrissons bilingues ", Devenir, 2018/1 (Vol. 30), p. 31-41. DOI : 10.3917/dev.181.0031. URL : https://www.cairn.info/revue-devenir-2018-1-page-31.htm Hélot Christine, Rubio Marie-Nicole, Développement du langage et plurilinguisme chez le jeune enfant. ERES, " Enfance & parentalité ", 2013, 232 pages. ISBN : 9782749238746. DOI : 10.3917/eres.helot.2013.01. URL : https://www.cairn.info/developpement-du-langage-et-plurilinguisme-chez-le--9782749238746.htm Kail Michele, L'acquisition de plusieurs langues. Presses Universitaires de France, " Que sais-je ? ", 2015, 128 pages. ISBN : 9782130630470. URL : https://www.cairn.info/l-acquisition-de-plusieurs-langues--9782130630470.htm
Recommended resources
Abdelilah-Bauer Barbara, Guide a l'usage des parents d'enfants bilingues. La Découverte, " Hors Collection Social ", 2012, 216 pages. ISBN : 9782707173188. DOI : 10.3917/dec.abdel.2012.01. URL : https://www.cairn.info/guide-a-l-usage-des-parents-d-enfants-bilingues--9782707173188.htm Abdelilah-Bauer Barbara, Le défi des enfants bilingues. Grandir et vivre en parlant plusieurs langues. La Découverte, " Hors Collection Social ", 2015, 214 pages. ISBN : 9782707185334. DOI : 10.3917/dec.abdel.2015.01. URL : https://www.cairn.info/le-defi-des-enfants-bilingues--9782707185334.htm Besse Anne-Sophie, Marec-Breton Nathalie, Demont Élisabeth, " Développement métalinguistique et apprentissage de la lecture chez les enfants bilingues ", Enfance, 2010/2 (N° 2), p. 167-199. DOI : 10.4074/S001375451000203X. URL : https://www.cairn.info/revue-enfance2-2010-2-page-167.htm Bijeljac-Babic Ranka, " L'acquisition du langage au cours de la premiere année de vie : le cas des nourrissons bilingues ", Devenir, 2018/1 (Vol. 30), p. 31-41. DOI : 10.3917/dev.181.0031. URL : https://www.cairn.info/revue-devenir-2018-1-page-31.htm Hélot Christine, Rubio Marie-Nicole, Développement du langage et plurilinguisme chez le jeune enfant. ERES, " Enfance & parentalité ", 2013, 232 pages. ISBN : 9782749238746. DOI : 10.3917/eres.helot.2013.01. URL : https://www.cairn.info/developpement-du-langage-et-plurilinguisme-chez-le--9782749238746.htm Kail Michele, L'acquisition de plusieurs langues. Presses Universitaires de France, " Que sais-je ? ", 2015, 128 pages. ISBN : 9782130630470. URL : https://www.cairn.info/l-acquisition-de-plusieurs-langues--9782130630470.htm