Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila jednotný vizuální styl neziskové organizace Betynky. Betynka se zabývá smysluplným využitím volného času dětí a dospělých. Maskot (chobotnice Betynka), logo a písmo tvoří hlavní prvky celého vizuálního stylu. Vycházela jsem z tvaru stávající chobotnice Betynky. Zredukovala jsem počet chapadel z původních 8 na 6. Mnou navržená chobotnice, je složena z oválů, které jsou na sebe vrstveny a postupně zmenšovány do tvaru chapadel. Logo je řešeno čistě typograficky. Je vysázeno písmem Katarine bold. Navrhla jsem notýsky pro zvolené kurzy, propagační leták, merkantilní tiskoviny, vizitku, plakát, diplom a drobné upomínkové předměty (odznaky, trička, placky, pexeso). Na všech těchto věcech se Betynka objevuje v různých pozicích a v různých přeměnách (jako plavec, malíř, hudebník, kanoista). Veškeré tiskoviny jsou v barevném provedení. Zvolila jsem pestré, veselé barvy, které přitáhnou hlavně oči dětí. Dobře však působí i v černobílé variantě, a také kombinace tisku černé na světlé odstíny barevných papírů.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is a single visual style that is based from a non-profit organization, known as Betynka. Betynka is an organization which focuses on the meaningful use of leisure for all ages. The mascot, logo and handwriting type are the main elements of the entire visual style. I used the existing shape of the octopus of the organization as the base. I reduced the number of tentacles from the original 8 to 6 tentacles. The octopus that I've created, I used layered ovals of which that are stacked where the ovals reduce size as you go down towards the tip of the tentacles. Typographically, the logo is solved. It is written in Katarine style, bold. The new logo I've created is used on notebooks for courses, promotional flyers, merchandise stationary, business cards, posters, diplomas and small souvenirs (e.g. badges, shirts, stickers,etc.). Further adding specific characteristics to the logo, caters to the audience and its relation of the activity (e.g. painting octopus holding an artistic paint brush). All the printouts are in colour. I have chosen a bright, cheerful colour of which mostly attracts the eyes of children. Nevertheless, this also works well with a black and white variant as well the combinations of the black print on a lighter shade of colour papers.
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila jednotný vizuální styl neziskové organizace Betynky. Betynka se zabývá smysluplným využitím volného času dětí a dospělých. Maskot (chobotnice Betynka), logo a písmo tvoří hlavní prvky celého vizuálního stylu. Vycházela jsem z tvaru stávající chobotnice Betynky. Zredukovala jsem počet chapadel z původních 8 na 6. Mnou navržená chobotnice, je složena z oválů, které jsou na sebe vrstveny a postupně zmenšovány do tvaru chapadel. Logo je řešeno čistě typograficky. Je vysázeno písmem Katarine bold. Navrhla jsem notýsky pro zvolené kurzy, propagační leták, merkantilní tiskoviny, vizitku, plakát, diplom a drobné upomínkové předměty (odznaky, trička, placky, pexeso). Na všech těchto věcech se Betynka objevuje v různých pozicích a v různých přeměnách (jako plavec, malíř, hudebník, kanoista). Veškeré tiskoviny jsou v barevném provedení. Zvolila jsem pestré, veselé barvy, které přitáhnou hlavně oči dětí. Dobře však působí i v černobílé variantě, a také kombinace tisku černé na světlé odstíny barevných papírů.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is a single visual style that is based from a non-profit organization, known as Betynka. Betynka is an organization which focuses on the meaningful use of leisure for all ages. The mascot, logo and handwriting type are the main elements of the entire visual style. I used the existing shape of the octopus of the organization as the base. I reduced the number of tentacles from the original 8 to 6 tentacles. The octopus that I've created, I used layered ovals of which that are stacked where the ovals reduce size as you go down towards the tip of the tentacles. Typographically, the logo is solved. It is written in Katarine style, bold. The new logo I've created is used on notebooks for courses, promotional flyers, merchandise stationary, business cards, posters, diplomas and small souvenirs (e.g. badges, shirts, stickers,etc.). Further adding specific characteristics to the logo, caters to the audience and its relation of the activity (e.g. painting octopus holding an artistic paint brush). All the printouts are in colour. I have chosen a bright, cheerful colour of which mostly attracts the eyes of children. Nevertheless, this also works well with a black and white variant as well the combinations of the black print on a lighter shade of colour papers.
Minimální rozsah prací
Počet: návrhy a tiskoviny odpovídající rozsahu práce minimálně 10 plakátů.
Formát: A6 až B1.
Popis realizace: vytvoření návrhu jednotného vizuálního stylu neziskové organizace.
Navrh značky, merkantilních tiskovin, tematických brožur. Grafické zpracování reklamních
materiálů (plakát, propagační leták) a drobných upomínkových předmětů (diplomy, trička,
odznaky aj.).
Výstup: značka, merkantilní tiskoviny, tematické brožury, reklamní materiály.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím,
kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: návrhy a tiskoviny odpovídající rozsahu práce minimálně 10 plakátů.
Formát: A6 až B1.
Popis realizace: vytvoření návrhu jednotného vizuálního stylu neziskové organizace.
Navrh značky, merkantilních tiskovin, tematických brožur. Grafické zpracování reklamních
materiálů (plakát, propagační leták) a drobných upomínkových předmětů (diplomy, trička,
odznaky aj.).
Výstup: značka, merkantilní tiskoviny, tematické brožury, reklamní materiály.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím,
kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce,
předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní
teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Seznam doporučené literatury
BHASKRANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. Bratislava: Slovart,
2007. ISBN 80-7209-864-0.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Bratislava: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-597-8.
HEALY Matthew. Co je branding? Slovart s. r. o v Praze, 2008,
ISBN 978-80-7931-167-6.
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009.
ISBN 978-80-7391-191-1.
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action.
1. vydání v Praze: Uměleckoprůmyslové muzeum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
MYSLIVEČEK, Milan, Panoptikum symbolů, značek a znamení. Horizont Praha,
1994, ISBN 80-7012-073-8.
TWEMLOW, Alice. What is Graphic Design for? 1.vyd. Slovart s.r.o: Praha,
2008, ISBN 978-80-7931-027-3.
Seznam doporučené literatury
BHASKRANOVÁ, Lakshmi. Podoby moderního designu. Bratislava: Slovart,
2007. ISBN 80-7209-864-0.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Bratislava: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-597-8.
HEALY Matthew. Co je branding? Slovart s. r. o v Praze, 2008,
ISBN 978-80-7931-167-6.
HELLER, Jan. Obalový design. Bratislava: Slovart, 2009.
ISBN 978-80-7391-191-1.
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in action.
1. vydání v Praze: Uměleckoprůmyslové muzeum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
MYSLIVEČEK, Milan, Panoptikum symbolů, značek a znamení. Horizont Praha,
1994, ISBN 80-7012-073-8.
TWEMLOW, Alice. What is Graphic Design for? 1.vyd. Slovart s.r.o: Praha,
2008, ISBN 978-80-7931-027-3.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce:
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace na PC a poté formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Dále se komise seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.