Bakalářská práce pojednává o zhodnocení strategií e-shopů s kosmetikou, se zaměřením na pandemickou krizi viru COVID-19. V teoretické práci jsou popsány pojmy jako
e-shop, e-commerce, e-business a zároveň je zde zpracován vývoj internetového obchodování společně s nákupním chováním zákazníků během pandemie koronaviru. Autorka zde dále představuje segmentační rozdělení a strategie e-shopů, závěr teoretické části je zakončen představením firmy Notino s. r.o. a jejich konkurentů. Praktická část začíná vypracováním situačních analýz - PESTLE, Porterova modelu pěti sil a SWOT analýzy, kde se autorka především soustředí na kosmetický gigant Notino a porovnává ho s konkurenčními e-shopy. V závěru práce se nachází dotazníkové šetření, které dopomáhá k zodpovězení výzkumných otázek a odvozených tvrzení společně se stanovením strategických návrhů a doporučení pro segment baby boomers. Cílem této práce je vypracování situačních analýz, které přinesou vhled do makro, mezo i mikro prostředí kosmetické firmy Notino společně s provedením strategické analýzy a zhodnocením její stávající strategie. Dílčím cílem této bakalářské práce je poskytnou návrhy a doporučení na zlepšení strategií e-shopů s kosmetikou se zacílením na segment baby boomers.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the evaluation of the strategies of cosmetics e-shops, with a focus on the pandemic crisis of the COVID-19 virus. The theoretical work describes the concepts of e-shop, e-commerce, e-business, and the development of Internet commerce together with the purchasing behaviour of customers during the coronavirus pandemic. The author also introduces the segmentation and strategies of e-shops and the theoretical part concludes with an introduction of Notino Ltd. and its competitors. The practical part starts with the development of situational analyses - PESTLE, Porter's five forces analysis and SWOT analysis, where the author mainly focused on the cosmetics giant Notino and compared it with competing e-shops. At the end of the thesis, a questionnaire survey was conducted to help answer the research questions and derived statements along with establishing strategic suggestions and recommendations for the baby boomers segment. The aim of this thesis is to develop situational analyses that will provide insight into the macro, meso and micro environment of the cosmetics company Notino together with a strategic analysis and evaluation of its current strategy. The sub-objective of this bachelor thesis is to provide suggestions and recommendations to improve the strategies of cosmetics e-stores targeting the baby boomers segment.
Klíčová slova
Notino s. r. o., marketingová strategie, e-shop, kosmetika, baby boomers, generace, pandemie
Klíčová slova v angličtině
Notino s. r. o., marketing strategy, e-shop, cosmetics, baby boomers, generation, pandemic
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o zhodnocení strategií e-shopů s kosmetikou, se zaměřením na pandemickou krizi viru COVID-19. V teoretické práci jsou popsány pojmy jako
e-shop, e-commerce, e-business a zároveň je zde zpracován vývoj internetového obchodování společně s nákupním chováním zákazníků během pandemie koronaviru. Autorka zde dále představuje segmentační rozdělení a strategie e-shopů, závěr teoretické části je zakončen představením firmy Notino s. r.o. a jejich konkurentů. Praktická část začíná vypracováním situačních analýz - PESTLE, Porterova modelu pěti sil a SWOT analýzy, kde se autorka především soustředí na kosmetický gigant Notino a porovnává ho s konkurenčními e-shopy. V závěru práce se nachází dotazníkové šetření, které dopomáhá k zodpovězení výzkumných otázek a odvozených tvrzení společně se stanovením strategických návrhů a doporučení pro segment baby boomers. Cílem této práce je vypracování situačních analýz, které přinesou vhled do makro, mezo i mikro prostředí kosmetické firmy Notino společně s provedením strategické analýzy a zhodnocením její stávající strategie. Dílčím cílem této bakalářské práce je poskytnou návrhy a doporučení na zlepšení strategií e-shopů s kosmetikou se zacílením na segment baby boomers.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the evaluation of the strategies of cosmetics e-shops, with a focus on the pandemic crisis of the COVID-19 virus. The theoretical work describes the concepts of e-shop, e-commerce, e-business, and the development of Internet commerce together with the purchasing behaviour of customers during the coronavirus pandemic. The author also introduces the segmentation and strategies of e-shops and the theoretical part concludes with an introduction of Notino Ltd. and its competitors. The practical part starts with the development of situational analyses - PESTLE, Porter's five forces analysis and SWOT analysis, where the author mainly focused on the cosmetics giant Notino and compared it with competing e-shops. At the end of the thesis, a questionnaire survey was conducted to help answer the research questions and derived statements along with establishing strategic suggestions and recommendations for the baby boomers segment. The aim of this thesis is to develop situational analyses that will provide insight into the macro, meso and micro environment of the cosmetics company Notino together with a strategic analysis and evaluation of its current strategy. The sub-objective of this bachelor thesis is to provide suggestions and recommendations to improve the strategies of cosmetics e-stores targeting the baby boomers segment.
Klíčová slova
Notino s. r. o., marketingová strategie, e-shop, kosmetika, baby boomers, generace, pandemie
Klíčová slova v angličtině
Notino s. r. o., marketing strategy, e-shop, cosmetics, baby boomers, generation, pandemic
Zásady pro vypracování
Zpracujte úvod do internetového obchodování.
Proveďte rešerši zahraniční i tuzemské literatury a prozkoumejte obchodní a marketingové strategie e-shopů.
Proveďte strategickou analýzu pro vnější, mezo a mikroprostředí na vybrané e-shopy.
Proveďte průzkum porovnáním alespoň dvou e-shopů s kosmetikou, identifikujte s čím se musely e-shopy potýkat v době pandemie nemoci COVID-19 a navrhněte vhodná řešení.
Shrňte výsledky výkumu a vypracujte závěr.
Zásady pro vypracování
Zpracujte úvod do internetového obchodování.
Proveďte rešerši zahraniční i tuzemské literatury a prozkoumejte obchodní a marketingové strategie e-shopů.
Proveďte strategickou analýzu pro vnější, mezo a mikroprostředí na vybrané e-shopy.
Proveďte průzkum porovnáním alespoň dvou e-shopů s kosmetikou, identifikujte s čím se musely e-shopy potýkat v době pandemie nemoci COVID-19 a navrhněte vhodná řešení.
Shrňte výsledky výkumu a vypracujte závěr.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Marketing management. (15. vyd.). Pearson.
Semerádová, T., & Weinlich, P. (2019). Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Computer Press.
Van Tonder, J., & Croxen-John, D. (2022). Optimalizace webových stránek: proč si 95% návštěvníků vašich stránek nic nekoupí a jak to můžete změnit. Lingea.
Burns, A. C., Veeck, A., & Bush, R. F. (2017). Marketing research. (8. vyd.). Pearson.
Kingsnorth, S. (2019). Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. (2. vyd.). KoganPage.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Marketing management. (15. vyd.). Pearson.
Semerádová, T., & Weinlich, P. (2019). Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Computer Press.
Van Tonder, J., & Croxen-John, D. (2022). Optimalizace webových stránek: proč si 95% návštěvníků vašich stránek nic nekoupí a jak to můžete změnit. Lingea.
Burns, A. C., Veeck, A., & Bush, R. F. (2017). Marketing research. (8. vyd.). Pearson.
Kingsnorth, S. (2019). Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. (2. vyd.). KoganPage.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka na úvod obhajoby své bakalářské práce s tématem Zhodnocení strategie e-shopů s kosmetikou představila její hlavní aspekty, přičemž se zaměřila na představení cíle a dílčího cíle, výzkumných otázek, metodiky práce a některých výsledků zkoumání. Dále také představila návrhy doporučení, které vycházely ze zjištěných dat. Tvrzení nejsou ověřena statisticky.
Dále výborně odpovídala na vybrané otázky z posudků vedoucího a oponentky práce. Zkušební komise komentovala definice cíle a přenos terminologie generačního marketingu.