Diplomová práce je zaměřená na Artefiletický projekt.
Artefiletický projekt má dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část objasňuje pojmy jako artefiletika, arteterapie, historie artefiletiky.
Praktická část je vypracovaná na základě provedeného projektu na II. stupni ZŠ. Projekt bude obsahovat jednotlivé náměty, způsoby zpracování, reflektivní bilance a bude zaměřen na expresivní zážitek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the Artefiletic project.
The artefiletic project has two parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part clarifies concepts such as artefiletics, art therapy, history of artefiletics.
The practical part is developed on the basis of the project carried out on II. primary school. The project will contain individual topics, methods of processing, reflective balance and will focus on the expressive experience.
Diplomová práce je zaměřená na Artefiletický projekt.
Artefiletický projekt má dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část objasňuje pojmy jako artefiletika, arteterapie, historie artefiletiky.
Praktická část je vypracovaná na základě provedeného projektu na II. stupni ZŠ. Projekt bude obsahovat jednotlivé náměty, způsoby zpracování, reflektivní bilance a bude zaměřen na expresivní zážitek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the Artefiletic project.
The artefiletic project has two parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part clarifies concepts such as artefiletics, art therapy, history of artefiletics.
The practical part is developed on the basis of the project carried out on II. primary school. The project will contain individual topics, methods of processing, reflective balance and will focus on the expressive experience.
Výstupem této diplomové práce je návrh a realizace výtvarného projektu, který využívá principů artefiletického přístupu. Artefiletický projekt má dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část objasňuje pojmy jako artefiletika, arteterapie, historie artefiletiky. Praktická část je vypracovaná na základě provedeného projektu na II. stupni ZŠ. Projekt bude obsahovat jednotlivé náměty, způsoby zpracování, reflektivní bilance a bude zaměřen na expresivní zážitek.
Zásady pro vypracování
Výstupem této diplomové práce je návrh a realizace výtvarného projektu, který využívá principů artefiletického přístupu. Artefiletický projekt má dvě části a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část objasňuje pojmy jako artefiletika, arteterapie, historie artefiletiky. Praktická část je vypracovaná na základě provedeného projektu na II. stupni ZŠ. Projekt bude obsahovat jednotlivé náměty, způsoby zpracování, reflektivní bilance a bude zaměřen na expresivní zážitek.
Seznam doporučené literatury
BROŽKOVÁ, Ivana. Dobrodružství barvy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. s. 284. Pomocné knihy pro žáky (Státní pedagogické nakladatelství).
JEDLIČKA, Richard. Kompetence mezi výchovou a terapií. In: KOMZÁKOVÁ, Martina, ed. a SLAVÍK, Jan, ed. Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. 318 s. ISBN 978-80-7290-415-0.
KOMZÁKOVÁ, Martina a SLAVÍK, Jan. Využití artefiletiky a arteterapie při prevenci. In: Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. s. 262-303. ISBN 978-80-247-5447-5.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 160 stran. ISBN 978-80-210-8163-5.
PACNEROVÁ, Helena a kol. Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče. Vydání první. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2015. 57 stran. ISBN 978-80-7481-138-8.
PILAŘ, Jan. Poradenský a preventivně výchovný systém ve školství. In: Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. s. 262-303. ISBN 978-80-247-5447-5.
SLAVÍK, Jan a Petr WAWROSZ. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. s. 303. ISBN 80-7290-130-3
SLAVÍK, Jan a Petr WAWROSZ. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. 2., ekonomické vyd. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. s. 282. ISBN 978- 80-7290-498-3
Seznam doporučené literatury
BROŽKOVÁ, Ivana. Dobrodružství barvy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. s. 284. Pomocné knihy pro žáky (Státní pedagogické nakladatelství).
JEDLIČKA, Richard. Kompetence mezi výchovou a terapií. In: KOMZÁKOVÁ, Martina, ed. a SLAVÍK, Jan, ed. Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. 318 s. ISBN 978-80-7290-415-0.
KOMZÁKOVÁ, Martina a SLAVÍK, Jan. Využití artefiletiky a arteterapie při prevenci. In: Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. s. 262-303. ISBN 978-80-247-5447-5.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016. 160 stran. ISBN 978-80-210-8163-5.
PACNEROVÁ, Helena a kol. Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče. Vydání první. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2015. 57 stran. ISBN 978-80-7481-138-8.
PILAŘ, Jan. Poradenský a preventivně výchovný systém ve školství. In: Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015. s. 262-303. ISBN 978-80-247-5447-5.
SLAVÍK, Jan a Petr WAWROSZ. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. s. 303. ISBN 80-7290-130-3
SLAVÍK, Jan a Petr WAWROSZ. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. 2., ekonomické vyd. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011. s. 282. ISBN 978- 80-7290-498-3