Tato bakalářská práce se zabývá herní terapií a jejími možnostmi v poskytování ošetřovatelské péče v pediatrii. Teoretická část popisuje definici herní terapie, historii herní terapie, formy herní terapie využívané v pediatrii, tři vybrané teoretické přístupy k herní terapii a profesi herního specialisty. K naplnění cílů práce byl využit kvalitativní výzkum. Pomocí rozhovorů bylo analyzováno využívání herní terapie v ošetřovatelské péči na pediatrii v chomutovské nemocnici. Výsledky mimo jiné ukazují, že herní terapii zde provádí pedagogičtí pracovníci a herní terapie je zde poskytována pouze u hospitalizovaných dětí. Na základě získaných výsledků byla vypracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with play therapy and its possibilities in providing nursing care in pediatrics. The theoretical part describes the definition of play therapy, the history of play therapy, forms of play therapy used in pediatrics, three selected theoretical approaches to play therapy and the profession of play specialist. Qualitative research was used to meet the objectives of the work. The use of play therapy in pediatric nursing care at the Chomutov hospital was analyzed through interviews. The results show, among other things, that play therapy is performed by pedagogical staff and play therapy is provided here only for hospitalized children. Based on the obtained results, recommendations for practice were developed.
Klíčová slova
herní terapie, herní specialista, herní terapeut, pediatrie, terapeutická hra
Klíčová slova v angličtině
play therapy, play specialist, play therapist, pediatrics, therapeutic play
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá herní terapií a jejími možnostmi v poskytování ošetřovatelské péče v pediatrii. Teoretická část popisuje definici herní terapie, historii herní terapie, formy herní terapie využívané v pediatrii, tři vybrané teoretické přístupy k herní terapii a profesi herního specialisty. K naplnění cílů práce byl využit kvalitativní výzkum. Pomocí rozhovorů bylo analyzováno využívání herní terapie v ošetřovatelské péči na pediatrii v chomutovské nemocnici. Výsledky mimo jiné ukazují, že herní terapii zde provádí pedagogičtí pracovníci a herní terapie je zde poskytována pouze u hospitalizovaných dětí. Na základě získaných výsledků byla vypracována doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with play therapy and its possibilities in providing nursing care in pediatrics. The theoretical part describes the definition of play therapy, the history of play therapy, forms of play therapy used in pediatrics, three selected theoretical approaches to play therapy and the profession of play specialist. Qualitative research was used to meet the objectives of the work. The use of play therapy in pediatric nursing care at the Chomutov hospital was analyzed through interviews. The results show, among other things, that play therapy is performed by pedagogical staff and play therapy is provided here only for hospitalized children. Based on the obtained results, recommendations for practice were developed.
Klíčová slova
herní terapie, herní specialista, herní terapeut, pediatrie, terapeutická hra
Klíčová slova v angličtině
play therapy, play specialist, play therapist, pediatrics, therapeutic play
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vpracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vpracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Milan a Pavel HUMPOLÍČEK. Hra v terapii. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1190-7.
VALENTA, Milan. Herní specialista v somatopedii. 3. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. ISBN 978-80-244-2137-7.
SIKOROVÁ, Lucie. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3593-1.
SEDLÁŘOVÁ, Petra. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada, 2008. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-1613-8.
TAYLOR, Elizabeth. Solution-focused therapy with children and adolescents: creative a play-based approaches. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019. ISBN 978-1-138-05455-4.
Seznam doporučené literatury
VALENTA, Milan a Pavel HUMPOLÍČEK. Hra v terapii. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1190-7.
VALENTA, Milan. Herní specialista v somatopedii. 3. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. ISBN 978-80-244-2137-7.
SIKOROVÁ, Lucie. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3593-1.
SEDLÁŘOVÁ, Petra. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada, 2008. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-1613-8.
TAYLOR, Elizabeth. Solution-focused therapy with children and adolescents: creative a play-based approaches. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019. ISBN 978-1-138-05455-4.