Předložená bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem značky Pilsner Urquell. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů z oblasti marketingu a marketingového mixu. Praktická část se skládá z představení společnosti Plzeňský Prazdroj, a. s., charakteristiky značky Pilsner Urquell a analýzy nástrojů využívaných v její marketingové strategii. Byl také proveden výzkum ve formě dotazníkového šetření a experimentu. V závěru práce jsou pak stanoveny návrhy na zlepšení komunikace značky Pilsner Urquell.
Annotation in English
The presented bachelor thesis deals with the marketing mix of the Pilsner Urquell brand. The theoretical part focuses on the explanation of the basic concepts of marketing and marketing mix. The practical part consists of an introduction of the company Plzeňský Prazdroj, a. s., the characteristics of the Pilsner Urquell brand and an analysis of the tools used in its marketing strategy. Research in the form of a questionnaire survey and an experiment was also conducted. The thesis concludes with suggestions for improving the communication of the Pilsner Urquell brand.
Keywords
marketing, marketingový mix, produkt, cena, distribuce, komunikace
Předložená bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem značky Pilsner Urquell. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů z oblasti marketingu a marketingového mixu. Praktická část se skládá z představení společnosti Plzeňský Prazdroj, a. s., charakteristiky značky Pilsner Urquell a analýzy nástrojů využívaných v její marketingové strategii. Byl také proveden výzkum ve formě dotazníkového šetření a experimentu. V závěru práce jsou pak stanoveny návrhy na zlepšení komunikace značky Pilsner Urquell.
Annotation in English
The presented bachelor thesis deals with the marketing mix of the Pilsner Urquell brand. The theoretical part focuses on the explanation of the basic concepts of marketing and marketing mix. The practical part consists of an introduction of the company Plzeňský Prazdroj, a. s., the characteristics of the Pilsner Urquell brand and an analysis of the tools used in its marketing strategy. Research in the form of a questionnaire survey and an experiment was also conducted. The thesis concludes with suggestions for improving the communication of the Pilsner Urquell brand.
Keywords
marketing, marketingový mix, produkt, cena, distribuce, komunikace
Zpracujte stručný teoretický úvod k problematice marketingového mixu.
Charakterizujte vybranou značku.
Analyzujte využití nástrojů marketingového mixu této značky, zejména s ohledem na spotřebitelský trh.
V souvislosti s danou značkou realizujte vlastní dílčí výzkum.
Diskutujte závěry a potenciál pro možné změny v marketingovém mixu.
Research Plan
Zpracujte stručný teoretický úvod k problematice marketingového mixu.
Charakterizujte vybranou značku.
Analyzujte využití nástrojů marketingového mixu této značky, zejména s ohledem na spotřebitelský trh.
V souvislosti s danou značkou realizujte vlastní dílčí výzkum.
Diskutujte závěry a potenciál pro možné změny v marketingovém mixu.
Recommended resources
Foret, M., Procházka, P., & Urbánek, T. (2005). Marketing - základy a principy. (2. vyd.). Computer Press.
Karlíček, M., Machek, M., Novinský, M., Chytková, Z., Dvořák, J., Bartoš, P., Koudelka, J., Tyll, L., Tahal, R., Mařík, J., Říha, D., & Pištělák, P. (2018). Základy marketingu. (2. vyd.). Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Grada Publishing.
Sharp, B. (2018). Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Dobrovský.
Recommended resources
Foret, M., Procházka, P., & Urbánek, T. (2005). Marketing - základy a principy. (2. vyd.). Computer Press.
Karlíček, M., Machek, M., Novinský, M., Chytková, Z., Dvořák, J., Bartoš, P., Koudelka, J., Tyll, L., Tahal, R., Mařík, J., Říha, D., & Pištělák, P. (2018). Základy marketingu. (2. vyd.). Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Grada Publishing.
Sharp, B. (2018). Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Dobrovský.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Very Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila cíl své práce a metodiku své práce. Dále studentka prezentovala výsledky svého dotazníkového šetření. Studentka komisi představila svá konkrétní doporučení a návrhy. Předseda komise vyzval studentku, aby zodpověděla otázky oponentky práce. Předseda komise se studentky doptával na doplňující otázky. Dále studentka zodpovídala otázky vedoucího práce.