Bakalářská práce se zaobírá zmírněním odlivu generace Z z Karlovarského kraje prostřednictvím marketingové komunikace. Hlavním cílem je analyzovat současnou situaci v regionu kombinací teoretického úvodu do problematiky a vlastního výzkumu zjistit příčinu neefektivity aktuálně využívané komunikace a navrhnout případnou nápravu. Výstupem práce jsou zpracovaná data z dotazníkového šetření a doporučení pro vedení efektivní marketingové komunikace orientované na generaci Z. Výstupy z práce jsou využitelné při uplatňování strategických dokumentů Karlovarského kraje a tvorbě cíleného krajského marketingu.
Annotation in English
The bachelor's thesis is preoccupied with mitigating the outflow of Generation Z from the Karlovy Vary Region through marketing communication. The main objective is to analyze the current situation in the region by combining theoretical introduction to the issue and self-research to determine the cause of the inefficiency of the currently used communication and to propose a possible remedy. The output of the work are processed data from the questionnaire survey and recommendations for conducting effective generation Z marketing communications. The outputs from the work are usable in the application of strategic documents of the Karlovy Vary Region and the creation of targeted regional marketing.
marketing, marketing communication, branding, image analysis, market, customer, region, strategy, Karlovy Vary Region, Generation Z, regional marketing, marketing research, business process reengineering, internal marketing, research, patriotism, competitiveness
Length of the covering note
71 s. (118 259 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zaobírá zmírněním odlivu generace Z z Karlovarského kraje prostřednictvím marketingové komunikace. Hlavním cílem je analyzovat současnou situaci v regionu kombinací teoretického úvodu do problematiky a vlastního výzkumu zjistit příčinu neefektivity aktuálně využívané komunikace a navrhnout případnou nápravu. Výstupem práce jsou zpracovaná data z dotazníkového šetření a doporučení pro vedení efektivní marketingové komunikace orientované na generaci Z. Výstupy z práce jsou využitelné při uplatňování strategických dokumentů Karlovarského kraje a tvorbě cíleného krajského marketingu.
Annotation in English
The bachelor's thesis is preoccupied with mitigating the outflow of Generation Z from the Karlovy Vary Region through marketing communication. The main objective is to analyze the current situation in the region by combining theoretical introduction to the issue and self-research to determine the cause of the inefficiency of the currently used communication and to propose a possible remedy. The output of the work are processed data from the questionnaire survey and recommendations for conducting effective generation Z marketing communications. The outputs from the work are usable in the application of strategic documents of the Karlovy Vary Region and the creation of targeted regional marketing.