Předložená práce je zaměřena na "Životní cyklus produktu a jeho vliv na cenovou strategii podniku". První část práce obsahuje teoretické poznatky z problematiky marketingového mixu, životního cyklu produktu a jeho etap. Dále je v první části zmíněna tvorba ceny a cenová strategie podniku s ohledem na životní cyklus produktu. V druhé části práce je představena společnost LUTOS a využívané marketingové nástroje a tvorby cen. Na modelové řadě dmychadel BAH je analyzován životní cyklus produktu. Závěr práce obsahuje vlastní návrh, který by mohl společnosti pomoct k navýšení objemů prodeje.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis is focused on "The product life cycle and it´s influence on the pricing strategy of the company". The first part of the thesis contains a theoretical knowledge of marketing mix, product life cycle and its stages. Also is in the first part mentioned the price and price strategy of the company with respect to the product life cycle. The second part of the thesis is introduce company LUTOS and used marketing implement and pricing. The product life cycle of the bellows BAH model is analyzed. The conclusion of the thesis contains a proposal that can help the company to increase sales volume.
Klíčová slova
marketingový mix, životní cyklus produktu, bostonská matice, cenová strategie
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, product life cycle, boston consulting group, pricing strategy
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce je zaměřena na "Životní cyklus produktu a jeho vliv na cenovou strategii podniku". První část práce obsahuje teoretické poznatky z problematiky marketingového mixu, životního cyklu produktu a jeho etap. Dále je v první části zmíněna tvorba ceny a cenová strategie podniku s ohledem na životní cyklus produktu. V druhé části práce je představena společnost LUTOS a využívané marketingové nástroje a tvorby cen. Na modelové řadě dmychadel BAH je analyzován životní cyklus produktu. Závěr práce obsahuje vlastní návrh, který by mohl společnosti pomoct k navýšení objemů prodeje.
Anotace v angličtině
Presented bachelor thesis is focused on "The product life cycle and it´s influence on the pricing strategy of the company". The first part of the thesis contains a theoretical knowledge of marketing mix, product life cycle and its stages. Also is in the first part mentioned the price and price strategy of the company with respect to the product life cycle. The second part of the thesis is introduce company LUTOS and used marketing implement and pricing. The product life cycle of the bellows BAH model is analyzed. The conclusion of the thesis contains a proposal that can help the company to increase sales volume.
Klíčová slova
marketingový mix, životní cyklus produktu, bostonská matice, cenová strategie
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, product life cycle, boston consulting group, pricing strategy
Zásady pro vypracování
Představte Vámi vybranou firmu včetně výrobkového portfolia.
Zvolte konkrétní výrobek a charakterizujte fáze životního cyklu výrobku.
Analyzujte použité metody marketingového mixu a strategie v jednotlivých fázích života výrobku.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a navrhněte zlepšení.
Zásady pro vypracování
Představte Vámi vybranou firmu včetně výrobkového portfolia.
Zvolte konkrétní výrobek a charakterizujte fáze životního cyklu výrobku.
Analyzujte použité metody marketingového mixu a strategie v jednotlivých fázích života výrobku.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a navrhněte zlepšení.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František. Management. Vyd. 1. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-858-3945-8.
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 475 s. ISBN 80-717-9892-4.
TOMEJ, Gustav. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2001, 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František. Management. Vyd. 1. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-858-3945-8.
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 475 s. ISBN 80-717-9892-4.
TOMEJ, Gustav. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2001, 352 s. ISBN 80-247-0053-0.